Gå til innhold

Er syrebehandling verdt det og hvor ofte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Noen her som har prøvd syrebehandling hos hudpleier?
Beskrev huden min pr epost i forbindelse med tilbud om laserbehandling for acne og porer, og fikk anbefalning om syrebehandling istedet, men det er jo fryktelig dyr hudpleie og jeg vet ikke hvor varig resultatet er?
Hun anbefalte en pakke som inkluderte 6 behandlinger i salong, men sier ingenting om dette må fortsettes å følges opp for at resultatet skal vare - håper sårt noen vil dere erfaringer og det de vet om syrebehandling for jeg kjenner ingen som har gjort det!

Jeg har IKKE ekstrem-problem hud, men store porer og sliter veldig med sorte harde hudormer (og hvite) på nese og hake , har et par kviser og sår til enhver tid (ikke mer enn et par av gangen men de sitter lenge og blir stygge og etterlater oftest arr), og noen små hakk og arr i huden.  Så, syrebehandling eller laser?  Vil få en glattere hud på nesen (mindre porer uten sorte ormer i) og få vekk kvisemerker og arr.

Anonymkode: d087d...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fruktsyrepensling funker på å få bort nupper samt gjøre at kvisene popper ut lettere av seg selv (ikke klem!). Det man ofte gjør er å kombinere rens og kremer fra samme merke som pendlingen. Dette er anbefalt men jeg har ikke alltid gjort det. Har fungert å ta en sånn kur og bruke de vanlige produktene jeg bruker fra før av.

Jeg ble nettopp ferdig med en 6-ukers kur med Elizabeth Arden Pro, og jeg har merket forbedring i huden mtp nupper og kviser.

Gir det noen uker for å se om huden klarer å bli helt kvisefri.

Arr derimot, må det mer til; med mindre du har svære arr så anbefales ikke laser da dette øker sjansen for pigmentering. Jeg var hos en kjent laserklinikk i Oslo og fikk den beskjeden av legen som jobbet der iallefall. 

Det du heller burde gjøre er å ta noen uker med microneedling. Dette har jeg også prøvd tidligere og mange av arrene er blitt synlig reduserte, enda et år senere. Mindre bivirkninger (du blir rød bare der og da, men helt fin dagen etter) er det hvertfall.

Anonymkode: 69857...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Noen her som har prøvd syrebehandling hos hudpleier?
Beskrev huden min pr epost i forbindelse med tilbud om laserbehandling for acne og porer, og fikk anbefalning om syrebehandling istedet, men det er jo fryktelig dyr hudpleie og jeg vet ikke hvor varig resultatet er?
Hun anbefalte en pakke som inkluderte 6 behandlinger i salong, men sier ingenting om dette må fortsettes å følges opp for at resultatet skal vare - håper sårt noen vil dere erfaringer og det de vet om syrebehandling for jeg kjenner ingen som har gjort det!

Jeg har IKKE ekstrem-problem hud, men store porer og sliter veldig med sorte harde hudormer (og hvite) på nese og hake , har et par kviser og sår til enhver tid (ikke mer enn et par av gangen men de sitter lenge og blir stygge og etterlater oftest arr), og noen små hakk og arr i huden.  Så, syrebehandling eller laser?  Vil få en glattere hud på nesen (mindre porer uten sorte ormer i) og få vekk kvisemerker og arr.

Anonymkode: d087d...5b

Jeg holdt på med dette en stund. Fruktsyrebehandling, mer enn 6 ganger (husker ikke-gikk over et par mnd). Merket lite forskjell før og etter. Brukte også produkter mellom behandlingene. Har normal hud, men store porer rundt nesen og sorte prikker på nesen. Hudpleier klemte ut hudormene på nesen til slutt da fruktsyrebeh. ikke tok dem. Porene var omtrent som før. Jeg så liten/ingen endring, men kan sikkert være bra for noen. Hudpleieren ville jo at jeg skulle fortsette ut i evigheten, men jeg gikk lei. Mye tid og penger uten at jeg merket noe forskjell. Kjøpte meg noen gode produkter som jeg bruker hjemme istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg er selv interessert i syrebehandling, men det er pga arr. Bestemte meg for å vente med dette til jeg var helt fri for kviser, etter medisinsk behandling for dem. Har du prøvd det? Hvis de setter merker er det god nok grunn hos en hudlege. Dersom man sliter med acne kan jeg se for meg at dette ikke er en varig løsning eller? Dette var vel ikke akkurat svar på spørsmålet ditt, men det kan være surt å svi av masse penger dersom det ikke tar knekken på kvisene for godt:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Belle, jeg har prøvd noen kremer fra legen , men ikke tabletter, da mitt hovedproblem som sagt ikke er kviser (et par stk kan jeg leve med) men hovedsaklig sorte prikker og grov hud m sore porer på nesa og litt hake/kinn. (ønsker meg såååå porselens hud)
For kviser så bruker jeg pr nå en krem som heter Oxy jeg bestiller på nett som tar knekken på kvisene samme døgnet de begynner å komme, anbefales :)

Anonymkode: d087d...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Belle, jeg har prøvd noen kremer fra legen , men ikke tabletter, da mitt hovedproblem som sagt ikke er kviser (et par stk kan jeg leve med) men hovedsaklig sorte prikker og grov hud m sore porer på nesa og litt hake/kinn. (ønsker meg såååå porselens hud)
For kviser så bruker jeg pr nå en krem som heter Oxy jeg bestiller på nett som tar knekken på kvisene samme døgnet de begynner å komme, anbefales :)

Anonymkode: d087d...5b1

Har du prøvd noe som funker litt mot store porer? Har samme hud som deg.. ønsker meg også glatt hud.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bestiller du Oxy fra?😃 Hilsen en med kviseutbrudd på haka ved hver mensturasjon

På ebay :)

Har du prøvd noe som funker litt mot store porer? Har samme hud som deg.. ønsker meg også glatt hud.. :(


Nei desverre, det er de store porene jeg sliter mest med og derfor er nysgjerrig på syrebehandling eller laserbehandling mot det... :/
Eneste er tea tree oil som får de til å trekke seg sammen litt etter rensing, men de er jo like store og dype og SORTE etter få timer igjen....

Anonymkode: d087d...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har tatt mange slike behandliinger (er bare 20) for acne. Det er veldig godt, det eneste som hjelper for meg. 

Men det er svindyrt, så jeg har begynt å bestille glykol syre (som er den beste og sterkeste syren av det man kan bruke til ansiktet ift salisylsyre, aha syre osv). på nettet. 

Jeg har kjøpt glykol syre 30% på ebay og er super fornøyd. tror jeg betalte litt over 100 kr. det er det samme som de i salongen bruker. veldig viktig at du ikke lar det sitte på lenge. 30% er nokså mye, var jeg deg ville jeg prøvd 15% først. ha på i 1-3 min. Skyll godt :) ta på alkohol først feks en toner er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt mange slike behandliinger (er bare 20) for acne. Det er veldig godt, det eneste som hjelper for meg. 

Men det er svindyrt, så jeg har begynt å bestille glykol syre (som er den beste og sterkeste syren av det man kan bruke til ansiktet ift salisylsyre, aha syre osv). på nettet. 

Jeg har kjøpt glykol syre 30% på ebay og er super fornøyd. tror jeg betalte litt over 100 kr. det er det samme som de i salongen bruker. veldig viktig at du ikke lar det sitte på lenge. 30% er nokså mye, var jeg deg ville jeg prøvd 15% først. ha på i 1-3 min. Skyll godt :) ta på alkohol først feks en toner er bra.

Åå tusen takk for tips ang å kjøpe på ebay!
Har du link til den du pleier å bestille? Jeg finner bare sminkefjerner pads når jeg søker på glycol acid face

Anonymkode: d087d...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå tusen takk for tips ang å kjøpe på ebay!Har du link til den du pleier å bestille? Jeg finner bare sminkefjerner pads når jeg søker på glycol acid face

Anonymkode: d087d...5b1

http://www.ebay.com/itm/10-GLYCOLIC-ACID-Chemical-Peel-Kit-Medical-Grade-100-Pure-Acne-Scars-Wrinkles-/361341037367?hash=item54219aab37:g:oN8AAOSwT6pVotAp 

Her :) dette er 10%. det er mer enn nok, jeg har 30% og det svir som f¤5%#, og jeg har nokså fet hud. :) så denne kan jeg anbefale altså. husk å ikke vær i sola samme dag!! event smør deg med spf 50. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette jevner ut hudtonen min veldig. er nokså rød i kinna, men det er blitt mye bedre. :) 

for hudormer vil jeg anbefale md formulations renewal complex/serum (?) husker ikke helt navnet. 

biore strips er også kjempe billig på ebay og funker litt der og da :) 

(er ikke hudpleier altså, er lærerstudent haha så er ikke noe ekspert)

husk å ikke bruke syra hver dag!!! kanskje 2 gng i uka, du skal ikke holde på i mer enn 2 mnd tror jeg ;) så må huden ha pause. men veldig lurt å gjøre det om vinteren istede for sommeren, for du må absolut ikke ha sol på huden samme dag. 

(dette er fordi syre gjør at det øverste hudlaget fornyer seg. man har lite beskyttelse for solen in the first place, også fjerner syra midlertidig den lille beskyttelsen man har - så ja ikke no sol :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg anbefaler ingen syre. har aldri prøvd det, men har sett en som har prøvd det. så ikke så veldig bra ut...:ph34r: :heks::dry::a034::baby::a034::a034:

Anonymkode: 70b04...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått det hos min hudpleier 2 ganger. Jeg bruker produkter hun har solgt meg hver dag. Hadde arr og acne problemer ved kjeven og halsen. Acne er borte og arrene er mindre. Hadde også porer med svarte prikker og de holder jeg borte med rens hver dag. Sorte prikker er forurensning som setter seg i huden av ytre påkjenninger.  I januar når jeg til hudpleier igjen skal få skin-pen som jobber mer med arrene jeg har etter hudproblemene. Kan dele erfaringen da😊

 

Jeg er foresten ikke tenåring og fikk acne i voksen alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd litt diverse milde syreprodukter men ikke sett noen særlig forskjell på verken porer eller pigmentflekker.   Bør jeg bruke sterkere enn 10% for å få effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 19. desember 2015 at 11.40, Hvem er dette? skrev:

http://www.ebay.com/itm/10-GLYCOLIC-ACID-Chemical-Peel-Kit-Medical-Grade-100-Pure-Acne-Scars-Wrinkles-/361341037367?hash=item54219aab37:g:oN8AAOSwT6pVotAp 

Her :) dette er 10%. det er mer enn nok, jeg har 30% og det svir som f¤5%#, og jeg har nokså fet hud. :) så denne kan jeg anbefale altså. husk å ikke vær i sola samme dag!! event smør deg med spf 50. 

Hjelper det mot utbrudd og arr? Eller en av delene? Virker den som fruktsyrepensling å popper kvisene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. desember 2015 at 16.21, Lady skrev:

Hjelper det mot utbrudd og arr? Eller en av delene? Virker den som fruktsyrepensling å popper kvisene? :)

Dette er fruktsyrepensling:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...