Gå til innhold

Ekstremt billige matvarer nå!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har dårlig økonomi for øyeblikket på grunn av sykdom, selv om det kanskje ikke ser slik ut. Jeg har nemlig de samme smykkene, klærne og tingene som jeg hadde før jeg fikk dårlig råd - heldigvis har jeg ikke behøvd å selge noe. For en fremmed person i køen på Kiwi kan det sikkert se ut som om jeg hamstrer billig marsipan og grøtris for moroskyld. I virkeligheten kjøper jeg alltid mat på tilbud og alltid det billigste av det billige, ellers hadde jeg ikke hatt råd til mat i det hele tatt.

:hug:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gleder meg til at alle som har hamstret marsipan nå, og spist den opp før jul, klager over at alle butikkene er utsolgt når det nærmer seg julaften! 

Fikk du ikke tak i marsipan du a :P

Anonymkode: 61484...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mokkabønner 21 kr, den nisseposen fra Freia 25kr, pakke med marsipanstenger med sånn strøssel ( de store) 11kr , julekulesjokoladene fra freia 21kr, og de andre julegodtposene var satt ned med mer enn 50%. den appelsinsjokoladen kostet 11kr. Alt dette på Rema1000. 

Anonymkode: 61484...6ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mokkabønner 21 kr, den nisseposen fra Freia 25kr, pakke med marsipanstenger med sånn strøssel ( de store) 11kr , julekulesjokoladene fra freia 21kr, og de andre julegodtposene var satt ned med mer enn 50%. den appelsinsjokoladen kostet 11kr. Alt dette på Rema1000. 

Anonymkode: 61484...6ac

Ikke noe av disse tingene var sett ned på de to rema jeg var innom i dag :(

Anonymkode: 20091...369

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke Bali kyllinggryte på Rema her (rogaland), men fikk med en god del meksikansk gryte for rundt 8 kr. Hamstret også inn marsipan, julegrøt og vossakorv. Har ekstremt dårlig råd for øyeblikket, så dette passet meget bra, for å si det forsiktig. Nå har jeg både julemat og mat ut hele måneden.

Anonymkode: 10d97...42e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir bare flau av å se hvordan folk går amok i butikkene for å "spare" noen kroner. På facebook er det nå fullt av folk som spør om hva de kan bruke  de nedsatte varene de har kjøpt til. Du sparer ikke penger når det er ting du ikke ville ha kjøpt til vanlig...:ironi: 

Mannen som var forran meg i kassen på kiwo hadde seriøst 4-5 bokser med pepperkaker, like mange pakker med surkål, 3 marsipangriser og en haug med andre nedsatte varer. Bare pinlig å se hvordan folk føler at de må rive til seg mest mulig fordi det er billig

Og mitt poeng er at det er teit å hamstre opp mat som om verden er i ferd med å gå under.

Det kan da umulig kalles å hamstre å kjøpe 4-5 pakker surkål og 3 marsipangriser? 
Mange bruker faktisk 4-5 pakker surkål i julen. 4-5 bokser pepperkaker kan da også fint spise om en er en liten familie. 
Nå må du ikke glemme at surkål faktisk pleier å koste 2-3 kroner før jul, så det er helt vanlig med den prisen. 

Jeg har også et matbudsjett på under 2000 i mnd og jeg er ikke student en gang. Disse tilbudene har gjort at jeg kan spare mer de neste månedene. Dette hjelper veldig på min økonomi. Ja, jeg har hamstret litt, men jeg har planer om å spise alt. Er jeg også teit eller er det greit fordi jeg ikke går rundt med canada goose jakke? 

Anonymkode: c772b...047

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe av disse tingene var sett ned på de to rema jeg var innom i dag :(

Anonymkode: 20091...369

De hadde disse prisene på disse varene på Kiwi i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke når varelageret er tomt før man i hele tatt får satt foten innenfor butikken.

Synes man burde begrenset seg kraftig slik at tilbudene faktisk faller de med dårlig råd til gode. Blir helt kvalm av å se "fiffen" hamstre som om dommedag var rett rundt hjørnet.

Anonymkode: 595e5...a6a

"Fiffen" bryr seg ikke om å kjøpe Nora surkål til 1 krone. Disse prisene kommer de med normal til dårlig økonomi til gode. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde disse prisene på disse varene på Kiwi i dag

Var på kiwi og, ikke satt ned prisen på sjokladen som blei nevnt.

Den 'nye' platen med mokka og melkesjokolade var satt ned da, 16,90 (men de i kasse huska ikke hva prisen var, så fikk den for 14,90).

 

Tips til matkjedene: Sett ned prisen på nonstop og pyntesakene til pepperkakehusene :fnise:

Anonymkode: 20091...369

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kiwi og, ikke satt ned prisen på sjokladen som blei nevnt.

Den 'nye' platen med mokka og melkesjokolade var satt ned da, 16,90 (men de i kasse huska ikke hva prisen var, så fikk den for 14,90).

 

Tips til matkjedene: Sett ned prisen på nonstop og pyntesakene til pepperkakehusene :fnise:

Anonymkode: 20091...369

Jo, kjøpte akkurat pakke med marsipanstenger til 11 kroner, marsipangris til 7 kr, kremtopper og mokkabønner og poser med sjokolade/marsipan var mye billigere enn vanlig. Minst halv pris, om ikke mer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, kjøpte akkurat pakke med marsipanstenger til 11 kroner, marsipangris til 7 kr, kremtopper og mokkabønner og poser med sjokolade/marsipan var mye billigere enn vanlig. Minst halv pris, om ikke mer. 

Kan virke som prisene endrer seg mye fra dag til dag og time til time nå.

Jeg sjekket alle priser i butikkene i dag, mulig dem ikke var oppdatert på prislappen. Ikke elektroniske prislapper på alle varer her.... Sjekker igjen i morgen :)

Anonymkode: 20091...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare flau av å se hvordan folk går amok i butikkene for å "spare" noen kroner. På facebook er det nå fullt av folk som spør om hva de kan bruke  de nedsatte varene de har kjøpt til. Du sparer ikke penger når det er ting du ikke ville ha kjøpt til vanlig...:ironi: 

Mannen som var forran meg i kassen på kiwo hadde seriøst 4-5 bokser med pepperkaker, like mange pakker med surkål, 3 marsipangriser og en haug med andre nedsatte varer. Bare pinlig å se hvordan folk føler at de må rive til seg mest mulig fordi det er billig

Vel, jeg har skrevet her tidligere, har veldig dårlig råd. Jeg har tenkt å bruke noen av pepperkakene (kjøpte fem bokser) til å putte i pyntede krukker sammen med en marsipangris og gi de bort.. Der hvor jeg normalt ikke har råd til å gi noenting. 

Anonymkode: 95c29...44c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har dårlig økonomi for øyeblikket på grunn av sykdom, selv om det kanskje ikke ser slik ut. Jeg har nemlig de samme smykkene, klærne og tingene som jeg hadde før jeg fikk dårlig råd - heldigvis har jeg ikke behøvd å selge noe. For en fremmed person i køen på Kiwi kan det sikkert se ut som om jeg hamstrer billig marsipan og grøtris for moroskyld. I virkeligheten kjøper jeg alltid mat på tilbud og alltid det billigste av det billige, ellers hadde jeg ikke hatt råd til mat i det hele tatt.

Hvor?

Anonymkode: 3a540...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig økonomi for øyeblikket på grunn av sykdom, selv om det kanskje ikke ser slik ut. Jeg har nemlig de samme smykkene, klærne og tingene som jeg hadde før jeg fikk dårlig råd - heldigvis har jeg ikke behøvd å selge noe. For en fremmed person i køen på Kiwi kan det sikkert se ut som om jeg hamstrer billig marsipan og grøtris for moroskyld. I virkeligheten kjøper jeg alltid mat på tilbud og alltid det billigste av det billige, ellers hadde jeg ikke hatt råd til mat i det hele tatt.

Sorry,den var ikke til deg. 

Anonymkode: 3a540...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, kjøpte akkurat pakke med marsipanstenger til 11 kroner, marsipangris til 7 kr, kremtopper og mokkabønner og poser med sjokolade/marsipan var mye billigere enn vanlig. Minst halv pris, om ikke mer. 

Kremtopper og mokkabønner hvor?

Anonymkode: 3a540...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan virke som prisene endrer seg mye fra dag til dag og time til time nå.

Jeg sjekket alle priser i butikkene i dag, mulig dem ikke var oppdatert på prislappen. Ikke elektroniske prislapper på alle varer her.... Sjekker igjen i morgen :)

Anonymkode: 20091...369

Det kan hende. Her er det elektroniske priser ☺️

Leste istad at kiwi hadde justert prisene seks ganger på én dag fordi de hele tiden sjekket konkurrentene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende. Her er det elektroniske priser ☺️

Leste istad at kiwi hadde justert prisene seks ganger på én dag fordi de hele tiden sjekket konkurrentene 😅

Er det slik at det er Kiwi/Rema sentralt som setter prisen, eller er det opp til hver enkelt butikk å avgjøre det?

6 ganger på en dag? Fy søren, dem har det travelt for tiden ja :) Flott for oss kunder da :)

Anonymkode: 20091...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...