Gå til innhold

Ekstremt billige matvarer nå!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg sto rett bak noen i butikken i dag som hadde et helt brett. Det var Kiwi. Jeg var på Rema i går og der ble dama foran meg stoppet da hun forsøkte å kjøpe fire, og spurt om hun ville betale full pris for den siste eller bare ha tre. Da ville hun bare ha tre.

Det er bra at de har slike øvre tak, det er jo helt galskap, men butikkene burde heller ikke få lov til å gå SÅ lavt i pris heller, spesielt ikke når de ikke har noe til salgs. Jeg har for interessens del sjekket f.eks. marsipangriser hver gang jeg er i butikken, og jeg har enda ikke sett en av de som er på tilbud.

 

Hvilken ost? Gräddost? Jeg har sett den et par ganger, og kjøpte et par selv siden det er en veldig god ost til gratinering, men det er ikke en favoritt. Edamer derimot, er skikkelig "jul" for meg og var noe vi alltid hadde i jula da jeg var barn. Det er synd når man gleder seg til sesongvarer, og så gjør butikkene/folk dette. De må jo tape penger på f.eks. de ostene....

Anonymkode: f3012...1d2

Faktigst så såg eg efter denne osten för 1 une siden hver dag i kiwi rema her men nei 

Anonymkode: d3c7a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg sto rett bak noen i butikken i dag som hadde et helt brett. Det var Kiwi. Jeg var på Rema i går og der ble dama foran meg stoppet da hun forsøkte å kjøpe fire, og spurt om hun ville betale full pris for den siste eller bare ha tre. Da ville hun bare ha tre.

Det er bra at de har slike øvre tak, det er jo helt galskap, men butikkene burde heller ikke få lov til å gå SÅ lavt i pris heller, spesielt ikke når de ikke har noe til salgs. Jeg har for interessens del sjekket f.eks. marsipangriser hver gang jeg er i butikken, og jeg har enda ikke sett en av de som er på tilbud.

 

Hvilken ost? Gräddost? Jeg har sett den et par ganger, og kjøpte et par selv siden det er en veldig god ost til gratinering, men det er ikke en favoritt. Edamer derimot, er skikkelig "jul" for meg og var noe vi alltid hadde i jula da jeg var barn. Det er synd når man gleder seg til sesongvarer, og så gjør butikkene/folk dette. De må jo tape penger på f.eks. de ostene....

Anonymkode: f3012...1d2

Gräddost ja. Edamer har de ikke i rema hos oss. Men kiwi derimot har

Anonymkode: d3c7a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Lee nudler 5 kr på kiwi. Pleier ikke de koste litt mer? Ikke at nudler er så viktig da 😅

Anonymkode: c76f1...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en pakke melis til 2 kroner (og noen øre, kanskje) og en marsipanruill til 9 kroner. Jeg kjøper ikke ting jeg ikke har bruk for bare fordi det er billig. Om jeg slumper til å støte på en edamerost til en rimelig pris, så blir den nok med hjem, men jeg kan godt finne på å kjøpe en til vanlig pris også. Det er et must med edamerost i jula.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg sto rett bak noen i butikken i dag som hadde et helt brett. Det var Kiwi. Jeg var på Rema i går og der ble dama foran meg stoppet da hun forsøkte å kjøpe fire, og spurt om hun ville betale full pris for den siste eller bare ha tre. Da ville hun bare ha tre.

Det er bra at de har slike øvre tak, det er jo helt galskap, men butikkene burde heller ikke få lov til å gå SÅ lavt i pris heller, spesielt ikke når de ikke har noe til salgs. Jeg har for interessens del sjekket f.eks. marsipangriser hver gang jeg er i butikken, og jeg har enda ikke sett en av de som er på tilbud.

 

Hvilken ost? Gräddost? Jeg har sett den et par ganger, og kjøpte et par selv siden det er en veldig god ost til gratinering, men det er ikke en favoritt. Edamer derimot, er skikkelig "jul" for meg og var noe vi alltid hadde i jula da jeg var barn. Det er synd når man gleder seg til sesongvarer, og så gjør butikkene/folk dette. De må jo tape penger på f.eks. de ostene....

Anonymkode: f3012...1d2

What ? Gräddost er jo umulig å bruke til gratinering ifølge min erfaring. Blir bare ett lag med flytende fett ???som olje.

Anonymkode: 2254b...690

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gräddosten er nok vanskelig å få tak på nå ja.. Det tar omlag en måned å produsere den og priskrigen har tømt lageret til tine etter hva jeg har hørt. Den er nå langtidsutsolgt og ikke tilgjengelig før i slutten av januar.

Anonymkode: cfd78...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gräddosten er nok vanskelig å få tak på nå ja.. Det tar omlag en måned å produsere den og priskrigen har tømt lageret til tine etter hva jeg har hørt. Den er nå langtidsutsolgt og ikke tilgjengelig før i slutten av januar.

Anonymkode: cfd78...9ee

Der masse igjen i Oslo på butikkene der jeg handler. Kjøpte to i går. 

Anonymkode: 332c7...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2019 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Coop Mega bruker vel ikke å være med på priskrig, så kan jo være en kampanje de har. 29,90-34-90 har jo vært vanlig pris på Smash i høst 

Men når det er sagt så har jeg inntrykk av at Smash er på vei nedover i pris. 27.90(el deromkring på Rema sist helg)

Anonymkode: b63d5...fbf

Smash er fortsatt billig. Kosta 27 kr på Kiwi i dag. Ja, jeg fikk lyst på smash igjen... :))))

Anonymkode: 13259...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2019 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Mr Lee nudler 5 kr på kiwi. Pleier ikke de koste litt mer? Ikke at nudler er så viktig da 😅

Anonymkode: c76f1...523

Jeg har kjøpt Mr Lee nudler noen ganger og mener å huske at en pakke koster over 10 kr? 12 kanskje? 

Anonymkode: 13259...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2019 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Har du faktisk observert dette? De fleste butikkene jeg har vært innom (slapp av, ikke for å hamstre) har automatisk kassesystem hvor man betaler normal pris for varene man kjøper utover 3 stk. 

Anonymkode: 527fd...b51

Det er faktisk ikke lov. Disse prisene er ikke tilbudspriser, de er såkalte "normalpriser". Og enten har de absolutte begrensninger (for eksempel 3 pr kunde) på grunn av varemangel/rasjonering, eller så har de det ikke. Og i så tilfelle må folk få kjøpe hvor mange de vil til normalprisen. 

Anonymkode: 0be52...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke lov. Disse prisene er ikke tilbudspriser, de er såkalte "normalpriser". Og enten har de absolutte begrensninger (for eksempel 3 pr kunde) på grunn av varemangel/rasjonering, eller så har de det ikke. Og i så tilfelle må folk få kjøpe hvor mange de vil til normalprisen. 

Anonymkode: 0be52...aca

Kan du henvise til kilde på denne påstanden?

Anonymkode: 2cb97...b21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikker med konkurrenter i nærheten har vel ingen kontraheringsplikt?

Anonymkode: 2cb97...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du henvise til kilde på denne påstanden?

Anonymkode: 2cb97...b21

Det kan jeg nok, men jeg ser ikke helt behovet. Når en butikk har fastsatt en normalpris på en vare og priset varen med den, er det den prisen de skal og må selge varen for. De kan ikke plutselig to- eller tredoble prisen på varene sine for kunder som ønsker å kjøpe dem, enten de ønsker å kjøpe en eller 400. De kan senke prisen og kalle den en kampanjepris, men de kan ikke heve prisen for enkelte kunder eller ved kjøp av større kvanta. Hvis de ikke vil selge varene for den normalprisen de har valgt, må de rett og slett oppføre seg som ansvarlige voksne og slutte med den jævla konkurranseprisinga. 

Anonymkode: 0be52...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke lov. Disse prisene er ikke tilbudspriser, de er såkalte "normalpriser". Og enten har de absolutte begrensninger (for eksempel 3 pr kunde) på grunn av varemangel/rasjonering, eller så har de det ikke. Og i så tilfelle må folk få kjøpe hvor mange de vil til normalprisen. 

Anonymkode: 0be52...aca

Helt feil, en butikk kan nekte å selge varer til hvem som helst og hvilken pris som helst uten noe som helst saklig grunnlag. Det er først hvis den som blir nektet å kjøpe en vare pga. religion eller legning det er ulovlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Helt feil, en butikk kan nekte å selge varer til hvem som helst og hvilken pris som helst uten noe som helst saklig grunnlag. Det er først hvis den som blir nektet å kjøpe en vare pga. religion eller legning det er ulovlig.

Kanskje, men det de altså ikke har lov til er å ta en ekstra høy pris for enkelte varer. De kan ikke endre prisene etter eget forgodtbefinnende, de må ta prisen de har satt og merket varene med, med mindre de velger å gi kundene ekstra rabatt. Ekstra prispåslag har de ikke lov til å gi. Ønsker de det, må de heve prisene på normalt vis. 

Anonymkode: 0be52...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje, men det de altså ikke har lov til er å ta en ekstra høy pris for enkelte varer. De kan ikke endre prisene etter eget forgodtbefinnende, de må ta prisen de har satt og merket varene med, med mindre de velger å gi kundene ekstra rabatt. Ekstra prispåslag har de ikke lov til å gi. Ønsker de det, må de heve prisene på normalt vis. 

Anonymkode: 0be52...aca

Jo, dette kan de gjøre fullt lovlig. Butikker som ikke er i en monopolsituasjon har 100% avtalefrihet. Så lenge butikken opplyser om dette så er innholdet i avtalen kjent for begge parter.

Prisene er opplyst om.

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må ju vara gal sier kassa damen på kiwi. Pepperkaker er utsolgt. Fick vite att de kostade 2 kr. 

Anonymkode: d3c7a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2019 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Jepp! Mandler i løsvekt var 17 kr, mens kiloprisen på de i pakker var 22 kr på rema. 

Anonymkode: 527fd...b51

Jeg syns at alle tilbudsvarer bare står fritt ute i butikkene jeg, altså uten å ligge i hyllene med priser. Det henger noen papirlapper med priser, men de stemmer jo aldri! Må man virkelig spørre i kassa hva den enkelte vare faktisk koster nå for tiden? Har ikke sett at det står 17 kr for mandler i løsvekt noen plasser. Kjøper dere det bare og så få en positiv overraskelse når dere ser kvitteringen da eller?  I går skulle jeg ha pepperkakehus, men da ble jeg fortalt at det var utsolgt fordi de hadde kostet bare tre kroner!! Altså what? Hvor har dette stått hen da?

Anonymkode: dfb5b...48b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...