Gå til innhold

Ekstremt billige matvarer nå!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 12/11/2019 at 7:46 PM, AnonymBruker said:

Mandler løs vekt??

Anonymkode: d3c7a...03d

Jepp! Mandler i løsvekt var 17 kr, mens kiloprisen på de i pakker var 22 kr på rema. 

Anonymkode: 527fd...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Enig med deg. Det var en som kjøpte 25 melis. Skjønner ikke det helt hvorfor så mye så er det andra som ikke finner melis og må kjøre runt och runt 

Anonymkode: d3c7a...03d

Hva skal man egentlig med 25 melispakker.. Sitter vel og beundrer dem og godter seg over kuppet h*n har gjort🙄

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Charminia skrev:

Hva skal man egentlig med 25 melispakker.. Sitter vel og beundrer dem og godter seg over kuppet h*n har gjort🙄

😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Charminia skrev:

Hva skal man egentlig med 25 melispakker.. Sitter vel og beundrer dem og godter seg over kuppet h*n har gjort🙄

Bake 25 kransekaker.....

Ellers holder melis seg lenge, og kan brukes til både bakst og pynt.

Anonymkode: 0f23a...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor ved Mjøsa er alt revet bort. Mer melis og mandler fikk de ikke inn igjen før på nyåret på den ene butikken jeg spurte om det. Melkehjerter var ikke å finne i de fire butikkene jeg var innom. Tradisjon å sende til venninne i utlandet til jul, men i år var jeg visst for sen. Forventet ikke at den prisen skulle rase nedover.

Er ikke en fan av Rema, men grunnet deres max 3 regel på priskrigvarer er det lettere å finne produkter der nå. Når de scanner identisk vare nummer 4 blir prisen enn hva det var før prisene ble redusert, noe som begrenser de som hamstrer. I alle fall er det slik her. 

 

Anonymkode: 0563d...3b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på rema idag der var allt julegodt til normalpris🥴.  Mens Igår var min venninne og hun hade kjøpt seg til en lavpris.samma rema butik. Hvorfor gjør  de det sånt?

Anonymkode: d3c7a...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor i Oslo man kan få tak i rimelige marsipangriser? Alt er jo faen meg revet vekk :(

Anonymkode: 0924f...f52

På Coop Marked, Prix, Mega, Obs, Spar, Joker og Meny også?

Her har vi Marked og Spar og merker aldri noe til priskrig. Da må vi kjøre to-tre mil til Extra, Rema eller Kiwi. Men sånt gjør man nok ikke i byen.

Rema driver forøvrig på samme måte som i fjor. Stadig flere butikker fjerner rett og slett de elektroniske prislappene på varene som går ned.

Morsomt eksempel fra forrige helg. Tre produkter, to priser. Gjett hvilket som var satt ned?

20191207_102901.thumb.jpg.07a2e73995212331ebd6a7b723b1a81e.jpg

Det i midten, som tilsynelatede har to prislapper, men egentlig ingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge butikkene ikke har satt begrensninger på antall så er det først til mølla som gjelder, noe som er helt greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, applestories skrev:

På Coop Marked, Prix, Mega, Obs, Spar, Joker og Meny også?

Her har vi Marked og Spar og merker aldri noe til priskrig. Da må vi kjøre to-tre mil til Extra, Rema eller Kiwi. Men sånt gjør man nok ikke i byen.

Rema driver forøvrig på samme måte som i fjor. Stadig flere butikker fjerner rett og slett de elektroniske prislappene på varene som går ned.

Morsomt eksempel fra forrige helg. Tre produkter, to priser. Gjett hvilket som var satt ned?

20191207_102901.thumb.jpg.07a2e73995212331ebd6a7b723b1a81e.jpg

Det i midten, som tilsynelatede har to prislapper, men egentlig ingen.

Jeg fant heldigvis en butikk hvor det var begrensning på julegodt, så gribbene hadde ikke fått med seg alt 😛

Anonymkode: 0924f...f52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Charminia skrev:

Hva skal man egentlig med 25 melispakker.. Sitter vel og beundrer dem og godter seg over kuppet h*n har gjort🙄

Tipper man skal bruke dem til bakst 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 said:

Tipper man skal bruke dem til bakst 

Overhørte butikkansatte forklare begrensningen på varer når en dame stod og graset til seg alle løsveltsmandlene- det er tydeligvis et problem at bedrifter handler inn store kvanta når det er tilbud. 

Anonymkode: 527fd...b51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Overhørte butikkansatte forklare begrensningen på varer når en dame stod og graset til seg alle løsveltsmandlene- det er tydeligvis et problem at bedrifter handler inn store kvanta når det er tilbud. 

Anonymkode: 527fd...b51

Bedrifter har selvsagt en interesse av lavest mulig varekostnad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det her på bygda hvor jeg bor og, det forsvinner veldig veldig fort..

Anonymkode: bf8d0...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, AnonymBruker said:

Var på rema idag der var allt julegodt til normalpris🥴.  Mens Igår var min venninne og hun hade kjøpt seg til en lavpris.samma rema butik. Hvorfor gjør  de det sånt?

Anonymkode: d3c7a...03d

Alle kjedene drives av menn = https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Dick Waving Contest

Anonymkode: 10e96...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget noe nytt på rema idag- de elektroniske prislappene blinker og viser både gammel pris og ny nedsatt pris! Den gamle høye prisen vistes i et par sekunder, mens den nye prisen var synlig i typ 1 sekund. Gjelder tydeligvis å ha øynene med seg! 

Laban juleseigmenn kostet 20 kr, Brynhild julegodt 16 kr. 

Anonymkode: 527fd...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🙄

Folk er jo helt gale og river disse gräddostene ut av hendene på hverandre! Folk kjøper hele brett med ost! 12 oster, hvem spiser så mye ost? Mye av dette må jo ende med å bli kastet.

Jeg er litt ambivalent i forhold til dette. På den ene siden så er det jo en fin anledning for dem som har stram økonomi til å unne seg litt ekstra luksus, men de setter jo prisene så latterlig lavt at folk rett og slett tømmer hyllene.

Det er bra med tilbud på mat, det kan hjelpe folk som må snu på krona, men noen av disse prisene er jo helt latterlige, og det blir slik at butikkene gjemmer unna varer for å ikke selger dem. I fjor fikk jeg ikke tak i edamerost i hele desember (det er litt julefølelse for meg) fordi det var den som var latterlig billig.

Anonymkode: f3012...1d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

🙄

Folk er jo helt gale og river disse gräddostene ut av hendene på hverandre! Folk kjøper hele brett med ost! 12 oster, hvem spiser så mye ost? Mye av dette må jo ende med å bli kastet.

Jeg er litt ambivalent i forhold til dette. På den ene siden så er det jo en fin anledning for dem som har stram økonomi til å unne seg litt ekstra luksus, men de setter jo prisene så latterlig lavt at folk rett og slett tømmer hyllene.

Det er bra med tilbud på mat, det kan hjelpe folk som må snu på krona, men noen av disse prisene er jo helt latterlige, og det blir slik at butikkene gjemmer unna varer for å ikke selger dem. I fjor fikk jeg ikke tak i edamerost i hele desember (det er litt julefølelse for meg) fordi det var den som var latterlig billig.

Anonymkode: f3012...1d2

Har du faktisk observert dette? De fleste butikkene jeg har vært innom (slapp av, ikke for å hamstre) har automatisk kassesystem hvor man betaler normal pris for varene man kjøper utover 3 stk. 

Anonymkode: 527fd...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙄

Folk er jo helt gale og river disse gräddostene ut av hendene på hverandre! Folk kjøper hele brett med ost! 12 oster, hvem spiser så mye ost? Mye av dette må jo ende med å bli kastet.

Jeg er litt ambivalent i forhold til dette. På den ene siden så er det jo en fin anledning for dem som har stram økonomi til å unne seg litt ekstra luksus, men de setter jo prisene så latterlig lavt at folk rett og slett tømmer hyllene.

Det er bra med tilbud på mat, det kan hjelpe folk som må snu på krona, men noen av disse prisene er jo helt latterlige, og det blir slik at butikkene gjemmer unna varer for å ikke selger dem. I fjor fikk jeg ikke tak i edamerost i hele desember (det er litt julefølelse for meg) fordi det var den som var latterlig billig.

Anonymkode: f3012...1d2

 Har selv sjekket efter denne osten men finner den ingen plats. Så her har vi ikke kjøpt den. Veldigt synd 

Anonymkode: d3c7a...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 Har selv sjekket efter denne osten men finner den ingen plats. Så her har vi ikke kjøpt den. Veldigt synd 

Anonymkode: d3c7a...03d

Vel, Dagbladet og VG skrev om priskrigen for flere dager siden, å forvente at det er igjen en spesifikk 5 dager inn i priskuttene er kanskje litt vel optimistisk. Blir tomt selv om folk ikke hamstrer store kvanta, det er rett og slett ikke bestilt inn nok! 

Anonymkode: 527fd...b51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du faktisk observert dette? De fleste butikkene jeg har vært innom (slapp av, ikke for å hamstre) har automatisk kassesystem hvor man betaler normal pris for varene man kjøper utover 3 stk. 

Anonymkode: 527fd...b51

Ja, jeg sto rett bak noen i butikken i dag som hadde et helt brett. Det var Kiwi. Jeg var på Rema i går og der ble dama foran meg stoppet da hun forsøkte å kjøpe fire, og spurt om hun ville betale full pris for den siste eller bare ha tre. Da ville hun bare ha tre.

Det er bra at de har slike øvre tak, det er jo helt galskap, men butikkene burde heller ikke få lov til å gå SÅ lavt i pris heller, spesielt ikke når de ikke har noe til salgs. Jeg har for interessens del sjekket f.eks. marsipangriser hver gang jeg er i butikken, og jeg har enda ikke sett en av de som er på tilbud.

 

Sitat

 Har selv sjekket efter denne osten men finner den ingen plats. Så her har vi ikke kjøpt den. Veldigt synd 

Hvilken ost? Gräddost? Jeg har sett den et par ganger, og kjøpte et par selv siden det er en veldig god ost til gratinering, men det er ikke en favoritt. Edamer derimot, er skikkelig "jul" for meg og var noe vi alltid hadde i jula da jeg var barn. Det er synd når man gleder seg til sesongvarer, og så gjør butikkene/folk dette. De må jo tape penger på f.eks. de ostene....

Anonymkode: f3012...1d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...