Gå til innhold

Ekstremt billige matvarer nå!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Angående manglende prisinformasjon, og å skjule billige varer bak dyrere varer, så er dette opp til den enkelte butikksjef. 

Anonymkode: d5690...291

 

Det du skriver er feil, ref: https://www.forbrukertilsynet.no/regler-for-prismerking-butikk

Quote

Markedsføringsloven er klar: Varer i butikkene skal prismerkes slik at prisene lett kan ses av forbrukerne. Prisene må være riktige, og prisen på hyllen må være den samme som den man betaler i kassen.Dersom en vare mangler pris eller merkes med feil pris er det et klart brudd på markedsføringsloven. Forbrukerombudet kan kreve at butikken endrer praksis og gir riktig prisinformasjon i fremtiden. Forbrukerombudet tar gjerne imot klager eller tips når forbrukere oppdager slike feil.

 

Endret av Superblomst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Superblomst skrev:

Jeg formulerte meg feil, jeg mente at avgjørelsen om å skjule disse prislappene tas lokalt, ikke av hovedkontoret. Prisene SKAL være synlige, men valget om å skjule dem gjøres i den enkelte butikk, det er ikke ordre fra øverste hold. 

/avsporing.

Anonymkode: d5690...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg formulerte meg feil, jeg mente at avgjørelsen om å skjule disse prislappene tas lokalt, ikke av hovedkontoret. Prisene SKAL være synlige, men valget om å skjule dem gjøres i den enkelte butikk, det er ikke ordre fra øverste hold. 

/avsporing.

Anonymkode: d5690...291

At dette ikke er ordre fra høyere hold har vel alle skjønt, så ser ikke poenget med avsporingen din. 

 

37 minutter siden, AnonymBruker said:

NOK AVSPORING!!!!

Anonymkode: 3522b...d92

Er egentlig enig med deg, men tenker at noe så viktig som omhandler gruppetemaet må være lov å nevne. Hadde vært veldig kjekt om folk dropper å sitere bildene, det tar ekstremt mye plass og er irriterende å scrolle forbi gang på gang. 

Endret av Superblomst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Non stop-pose virket veldig... luftige i år. Kanskje ikke så rart når de er krympet med 45 gram, eller 20%, fra 225 gram til 180.

Posene var jo store, så jeg kan skjønne endringen, men er det noen som tror prisen fulgte med ned?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, applestories skrev:

Non stop-pose virket veldig... luftige i år. Kanskje ikke så rart når de er krympet med 45 gram, eller 20%, fra 225 gram til 180.

Posene var jo store, så jeg kan skjønne endringen, men er det noen som tror prisen fulgte med ned?

Kjøpte også nonstop i dag til pepperkakehuset, lenge siden sist, tenkte at det var dobbelt så mye luft som  nonstop i posen 😂 

Og ang Rema og prising så har min rema i Stavanger samme problem med manglende prising, så irriterende at jeg kommer til å gå til naboen extra neste gang! 

Anonymkode: 585f8...959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte også nonstop i dag til pepperkakehuset, lenge siden sist, tenkte at det var dobbelt så mye luft som  nonstop i posen 😂 

Og ang Rema og prising så har min rema i Stavanger samme problem med manglende prising, så irriterende at jeg kommer til å gå til naboen extra neste gang! 

Anonymkode: 585f8...959

Finnes ikke en Rema i Stavanger som gidder å prise varene riktig nå når det er priskrig, så jeg har tenkt det samme som deg. Nå prøver vi oss på Extra heller, mener å huske fra forrige år at det var flinke til å merke varene sine...

Anonymkode: 688a2...f3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett fjernede elektroniske prisskilt, men de tre Rema-butikkene i nærheten her plasserer priskrigvarene konsekvent på paller eller på kortenden av hylleradene, med papirpriser som ikke oppdateres. 

Pågår priskrigen fortsatt, eller har prisene økt igjen? Så malt kanel til 6 kroner posen for et par dager siden, opp fra 50 øre 🤔

Anonymkode: 89263...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke sett fjernede elektroniske prisskilt, men de tre Rema-butikkene i nærheten her plasserer priskrigvarene konsekvent på paller eller på kortenden av hylleradene, med papirpriser som ikke oppdateres. 

Pågår priskrigen fortsatt, eller har prisene økt igjen? Så malt kanel til 6 kroner posen for et par dager siden, opp fra 50 øre 🤔

Anonymkode: 89263...1b8

Jeg kjøpte kanel til 50 øre posen i dag. :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Brunhilde skrev:

Jeg kjøpte kanel til 50 øre posen i dag. :)

 

Ja køpte kanel Till 50 øre Igår på rema 1000 men idag så var prisen 2,50kr før kanel .

Anonymkode: d3c7a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant marsipangris med sjokoladetrekk til 9,90 på extra i dag.

Anonymkode: 1ca4d...18f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes ikke en Rema i Stavanger som gidder å prise varene riktig nå når det er priskrig, så jeg har tenkt det samme som deg. Nå prøver vi oss på Extra heller, mener å huske fra forrige år at det var flinke til å merke varene sine...

Anonymkode: 688a2...f3d

"Min" Extra (Storhaug) var iallefall rimelig gode på prising i fjor. 

Var på obs i går, ble gledelig overrasket over at de også hadde en del ting billig, hadde en sånn håndscanner så veldig greit å sjekke priser. Pepperkakedeig, julebrus, krumkaker mm var endel billigere enn skiltene sa . Trodde ikke obs var med i krigen....

Anonymkode: 585f8...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fant marsipangris med sjokoladetrekk til 9,90 på extra i dag.

Anonymkode: 1ca4d...18f

Samme på obs 😀

Anonymkode: 585f8...959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må skryte litt av Rema på Elvetorget i Førde. Masse julevarer og masse priser!

Her var også alle store sjokoladeplater fra Freia kommet ned i 30 kroner, og de hadde masse Grandiosa igjen - visstnok til enkeltes overraskelse; hørtes ut som andre Rema-butikker i området var utsolgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vossakorv 13 kr på Rema i går. Dumt de dumper prisen på kjøttvarer i år igjen. 

Anonymkode: c76f1...523

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det fortsatt tilbudsvarer i butikkene eller har folk rukket å grafse til seg alt sammen? :ler:

Anonymkode: e3fb3...33b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som vet pris på frossen ribbe? Noen steder det lønner seg å dra å handle? 

Anonymkode: 35590...b30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingfilet fra Den Stolte Hane 750g er 3stk for 200,- på Obs nå.

 

(Finnes det noen apper for å følge med på tilbud fra mange ulike butikker?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...