Gå til innhold

Ekstremt billige matvarer nå!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, nå har faktisk disse mulighet til å skaffe seg mat til jul, det ville de nok ikke hatt ellers :)

ikke når varelageret er tomt før man i hele tatt får satt foten innenfor butikken.

Synes man burde begrenset seg kraftig slik at tilbudene faktisk faller de med dårlig råd til gode. Blir helt kvalm av å se "fiffen" hamstre som om dommedag var rett rundt hjørnet.

Anonymkode: 595e5...a6a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk... Nå er ''alle'' ute og hamstrer, sånn at ikke alle får :dry: Galskap!! Nordmenn er verre enn gribber når det er snakk om billig-billig.

Anonymkode: ecbbc...d33

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var  vel i går :) i dag er det 1 kg gulrot til 3 kroner. 

Anonymkode: 117ab...a9e

I morgen har Coop Mega smågodt til 5 kr pr hg

(dette har ikke med matkrigen å gjøre, men er kalendertilbud hos Coop Mega)

Anonymkode: 8a1f2...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke bare Kiwi, Rema, og Coop Prix som har tilbudene?

Anonymkode: 3a540...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da ikke link til ostepopen som de selger på Rema. 

Anonymkode: c772b...047

Se her. Coop Prix har ostepop til 3,30: http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/2015/12/03/Vill-priskrig-p%C3%A5-mat-f%C3%B8r-jul-11883963.ece

"
Hos Rema 1000 fant vi for eksempel dette:
  • Toro Bergens fiskesuppe: kr 2,40.
  • Toro tomatsuppe: kr 4,90.
  • Tunfisk i olje: kr 2,-
  • Bakepapir ark: kr 2,50.
  • Geisha grøtris: kr 1,50.
Hos Bunnpris fant vi blant annet dette:
  • Risgrøt Fjorland: kr 4,40.
  • Nora surkål: kr 1,-
  • Bjørken pepperkaker: kr 2,90.
  • Marsipan Kløver 500g: kr 1,50.
  • Sirup lys dansk: kr 3,60.
Hos Kiwi hadde de for eksempel disse prisene:
  • Gilde julepølse: kr 9,-
  • Classico pastasaus: kr 4,60.
  • Sopps spaghetti: kr 4,30.
  • Toro Bali kyllinggryte: kr 3,20.
  • Toro Betasuppe: kr 3,80.
Coop Prix hadde blant annet:
  • Coop ostepop: kr 3,30.
  • Fjorland risgrøt: kr 6,90.
  • Toro bergensk fiskesuppe: kr 4,-
  • Berthas pepperkaker: kr 3,50.
  • Toro Bali kyllingryte: kr 7,80."

Anonymkode: 8a1f2...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke bare Kiwi, Rema, og Coop Prix som har tilbudene?

Anonymkode: 3a540...cde

Nei. Bunnpris har også presset ned prisene på noen av de  samme varene.

Mega driver ikke med priskrig, men har kalendertilbud (tilbud som gjelder kun 1 dag). Slik hadde de også i fjor

Anonymkode: 8a1f2...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare flau av å se hvordan folk går amok i butikkene for å "spare" noen kroner. På facebook er det nå fullt av folk som spør om hva de kan bruke  de nedsatte varene de har kjøpt til. Du sparer ikke penger når det er ting du ikke ville ha kjøpt til vanlig...:ironi: 

Mannen som var forran meg i kassen på kiwo hadde seriøst 4-5 bokser med pepperkaker, like mange pakker med surkål, 3 marsipangriser og en haug med andre nedsatte varer. Bare pinlig å se hvordan folk føler at de må rive til seg mest mulig fordi det er billig

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare flau av å se hvordan folk går amok i butikkene for å "spare" noen kroner. På facebook er det nå fullt av folk som spør om hva de kan bruke  de nedsatte varene de har kjøpt til. Du sparer ikke penger når det er ting du ikke ville ha kjøpt til vanlig...:ironi: 

Mannen som var forran meg i kassen på kiwo hadde seriøst 4-5 bokser med pepperkaker, like mange pakker med surkål, 3 marsipangriser og en haug med andre nedsatte varer. Bare pinlig å se hvordan folk føler at de må rive til seg mest mulig fordi det er billig

Hva om han faktisk trengte?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare flau av å se hvordan folk går amok i butikkene for å "spare" noen kroner. På facebook er det nå fullt av folk som spør om hva de kan bruke  de nedsatte varene de har kjøpt til. Du sparer ikke penger når det er ting du ikke ville ha kjøpt til vanlig...:ironi: 

Mannen som var forran meg i kassen på kiwo hadde seriøst 4-5 bokser med pepperkaker, like mange pakker med surkål, 3 marsipangriser og en haug med andre nedsatte varer. Bare pinlig å se hvordan folk føler at de må rive til seg mest mulig fordi det er billig

pinlig, faktisk😂😂😂

Anonymkode: c668e...5a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
 

 

Blir bare flau av å se hvordan folk går amok i butikkene for å "spare" noen kroner. På facebook er det nå fullt av folk som spør om hva de kan bruke  de nedsatte varene de har kjøpt til. Du sparer ikke penger når det er ting du ikke ville ha kjøpt til vanlig...:ironi: 

Mannen som var forran meg i kassen på kiwo hadde seriøst 4-5 bokser med pepperkaker, like mange pakker med surkål, 3 marsipangriser og en haug med andre nedsatte varer. Bare pinlig å se hvordan folk føler at de må rive til seg mest mulig fordi det er billig

Jeg synes det er betenkelig at du automatisk går ut fra at vedkommende gjør dette for å spare noen kroner. At du tror du vet alt om en fremmeds livssituasjon. Det du mener å være " Noe du ikke ville kjøpt til vanlig " kan lett brukes av en med trang økonomi. En skal være forsiktig med kritikk av andre en vet svært lite, eller ingenting om. Det skal nemlig svært lite til før en havner i samme situasjon, og får oppleve hvordan det er å være mannen foran i køen, muligens føle seg en anelse flau fordi en er i en situasjon hvor en er nødt til å benytte seg av de tilbudene som er. 

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er betenkelig at du automatisk går ut fra at vedkommende gjør dette for å spare noen kroner. At du tror du vet alt om en fremmeds livssituasjon. Det du antyder å være " Noe du ville kjøpt til vanlig " kan lett være en luksusvare for en med trang økonomi. En skal være forsiktig med kritikk av andre en vet svært lite, eller ingenting om. Det skal nemlig svært lite til før en havner i samme situasjon, og får oppleve hvordan det er å være mannen foran i køen, muligens føle seg en anelse flau fordi en er i en situasjon hvor en er nødt til å benytte seg av de tilbudene som er. 

Han gikk med Canada Goose jakke, men ja.. Han har det nok dødstrangt. Til sammenligning er jeg student og har matbudsjett på under 2000 kr i måneden. Det er helt unødvendig at folk nærmest tømmer hyllene for en vare kun fordi det er billig, i stedet for å ta en eller to pakker som man faktisk har bruk for. Det er ikke utenkelig at mye av maten folk hamstrer med seg heller havner i søppelet- for hvor mange pakker med julepølser, kjip marsipan eller smakløse pepperkaker klarer en person å spise?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ta en tur i butikken og se hva jeg finner av tilbud. Er marsipangrisene satt ned hos Rema også? Noen som vet? :)

 

Man ser jo folk skriver i Finn-annonser at de ikke har penger til julemat osv, tenker det er en fin anledning for dem til å kjøpe inn noe mat. 

Hvor finner du de finn-annonsene?

Anonymkode: 332c7...b14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen som ønsker å hjelpe

Alenemor med 4 barn som ønsker å gi barna mine en fin jul så jeg ønsker å gi barna mine en julegave hver å kunne få muligheten til å gi dem julemat og julegodis. Det er dårlig med å få det til å gå rundt etter alle faste utgifter er betalt. Ønsker at mine barn skal få en fin jul med julegaver å god mat og julegodis. Så om det er noen der ute som vil gi oss en håndsrekning så blir jeg veldig glad og takknemlig." FINN-kode: 67901163

 

 

Anonymkode: 8a1f2...323

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestvest

Han gikk med Canada Goose jakke, men ja.. Han har det nok dødstrangt. Til sammenligning er jeg student og har matbudsjett på under 2000 kr i måneden. Det er helt unødvendig at folk nærmest tømmer hyllene for en vare kun fordi det er billig, i stedet for å ta en eller to pakker som man faktisk har bruk for. Det er ikke utenkelig at mye av maten folk hamstrer med seg heller havner i søppelet- for hvor mange pakker med julepølser, kjip marsipan eller smakløse pepperkaker klarer en person å spise?

Så fordi du selv er økonomisk vanskeligstilt rettferdiggjør dette din kritikk av andre. Og Canada Goose jakke betyr at en har penger. En kan eksempelvis umulig ha fått noe slik i gave. Hvordan kan du vite at han kun kjøpte for seg selv? Hvordan kan du f.eks være sikker på at han ikke kjøpte for en organisasjon etc? Mitt poeng er at: Du vet ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi du selv er økonomisk vanskeligstilt rettferdiggjør dette din kritikk av andre. Og Canada Goose jakke betyr at en har penger. En kan eksempelvis umulig ha fått noe slik i gave. Hvordan kan du vite at han kun kjøpte for seg selv? Hvordan kan du f.eks være sikker på at han ikke kjøpte for en organisasjon etc? Mitt poeng er at: Du vet ikke

Og mitt poeng er at det er teit å hamstre opp mat som om verden er i ferd med å gå under.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gikk med Canada Goose jakke, men ja.. Han har det nok dødstrangt. Til sammenligning er jeg student og har matbudsjett på under 2000 kr i måneden. Det er helt unødvendig at folk nærmest tømmer hyllene for en vare kun fordi det er billig, i stedet for å ta en eller to pakker som man faktisk har bruk for. Det er ikke utenkelig at mye av maten folk hamstrer med seg heller havner i søppelet- for hvor mange pakker med julepølser, kjip marsipan eller smakløse pepperkaker klarer en person å spise?

Jeg har dårlig økonomi for øyeblikket på grunn av sykdom, selv om det kanskje ikke ser slik ut. Jeg har nemlig de samme smykkene, klærne og tingene som jeg hadde før jeg fikk dårlig råd - heldigvis har jeg ikke behøvd å selge noe. For en fremmed person i køen på Kiwi kan det sikkert se ut som om jeg hamstrer billig marsipan og grøtris for moroskyld. I virkeligheten kjøper jeg alltid mat på tilbud og alltid det billigste av det billige, ellers hadde jeg ikke hatt råd til mat i det hele tatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...