Gå til innhold

Hva er det verste du ser i en bolig-annonse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, lisamari skrev:

Close-up-bilde med maksimal blenderåpning (lite fokusområde) av touch-knappene på en platetopp. HVA i alle dager... man kan til og med se støvkornene.

Bilde: https://finncdn.no/dynamic/1598w/2015/12/vertical-2/31/8/689/510/98_1578532926.jpg

Er det eiendomsmeglerne som tar de bildene? Hva er det de egentlig lærer på BI :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, Roseh skrev:

Er det eiendomsmeglerne som tar de bildene? Hva er det de egentlig lærer på BI :fnise:

Faktisk så er det stort sett profesjonelle fotografer som brukes, tro det eller ei! Men de må vel bare rette seg etter hva som er mote når det gjelder boligpresentasjon. Som i alt salg så må de tydeligvis finne på noe nytt hele tiden for å trekke til seg kjøpere. Men nå synes jeg at en del av dem går for langt i kreativiteten, det blir bare snålt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme greie som nettopp nevnt her. Så nylig en annonse der de viste bilde av kjøkkenet (man så tre benker, en med vask, og en med oppvaskmaskin og kjøleskap ved siden av igjen). Neste bilde var zoomet litt nærmere vasken og oppvaskmaskinene, neste bilde viste bare oppvaskmaskinen, og tro det eller ei, så kom det enda et bilde av oppvaskmaskinen der man i grunn bare så display og "håndtaket"...

Anonymkode: 9d1a5...3a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Emera skrev:

Faktisk så er det stort sett profesjonelle fotografer som brukes, tro det eller ei! Men de må vel bare rette seg etter hva som er mote når det gjelder boligpresentasjon. Som i alt salg så må de tydeligvis finne på noe nytt hele tiden for å trekke til seg kjøpere. Men nå synes jeg at en del av dem går for langt i kreativiteten, det blir bare snålt.

Ja, men han som tok bilde av den komfyren hadde tydeligvis ikke fått med seg at det også er "på moten" å tørke støv av komfyren før man tar ultranærbilde av den :D

Anonymkode: be56e...71b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

12 minutter siden, Mayoo skrev:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=74878564

Denne annonsen oppsummerer ganske greit noe av det verste jeg ser i en bolig-annonse. Kommer aldri til å bruke den eiendomsmegleren! Dummeste jeg noen gang har sett. 

Jeg er enig. Jeg blir bare irritert av å se noe så tullete. 

Anonymkode: 15525...16d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp en annonse med teksten "Boligen bærer preg av en stor andel egeninnsats når det gjelder oppussing".
Hele boligen var preget av "busemekk", med malingsflekker i taket, lister som ikke var riktig skjært i hjørnene, parkett som var lagt for trangt og dermed bulet og knirket, flisene på badet var ikke lagt rett, så det var en skrå kant langs hele den ene langveggen... osv.

Er for øvrig helt enig i alt som er skrevet om intetsigende detaljbilder av blomster, stabler med bøker og kaffemaskiner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mayoo skrev:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=74878564

Denne annonsen oppsummerer ganske greit noe av det verste jeg ser i en bolig-annonse. Kommer aldri til å bruke den eiendomsmegleren! Dummeste jeg noen gang har sett. 

Hva så jeg egentlig nå? :hoho:Hvorfor står det til og med i teksten om den ananasen?? Hahaha

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kristanna skrev:

Hva så jeg egentlig nå? :hoho:Hvorfor står det til og med i teksten om den ananasen?? Hahaha

Helt utrolig!!! 😂😂😂

aldri sett makan 🙈🙈

Anonymkode: 3bd42...a14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Mayoo skrev:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=74878564

Denne annonsen oppsummerer ganske greit noe av det verste jeg ser i en bolig-annonse. Kommer aldri til å bruke den eiendomsmegleren! Dummeste jeg noen gang har sett. 

Jeg synes denne var kjempemorsom jeg :fnise: Synes den gjør litt narr av typiske boligannonser hvor det er nærbilde av basilikumplante,  ALLTID sitroner på bordet etc. Da jeg solgte første leiligheten min ble jeg tilsendt en "manual" fra megler hvor de faktisk gir deg tips til hvordan bildene blir best mulig...og da står det faktisk punkt med urteplanter, frukt og "detaljer".

Nei, denne likte jeg!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mayoo skrev:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=74878564

Denne annonsen oppsummerer ganske greit noe av det verste jeg ser i en bolig-annonse. Kommer aldri til å bruke den eiendomsmegleren! Dummeste jeg noen gang har sett. 

Synes denne boligannonsen var så overkill at den tenderte til å bli morsom. Boligen var jo et totalt renoveringsobjekt uten noe spenstig å vise frem, så akkurat her synes jeg megleren traff blink :-)

 

 

Endret av Kvalitet
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Leo skrev:

Her lurer jeg litt på hva stylisten/fotografen har tenkt med de dekorerte bordene som er dekket med laken. Gir meg assosiasjoner til et likhus... :pirat:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=58267629

Du har nettopp funnet ett av byens tidigere massasjeinstitutter?

Anonymkode: f3601...d50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du har nettopp funnet ett av byens tidigere massasjeinstitutter?

Anonymkode: f3601...d50

Ikke umulig! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Kristanna skrev:

Hva så jeg egentlig nå? :hoho:Hvorfor står det til og med i teksten om den ananasen?? Hahaha

Ja og ikke minst "Her, vil du ha en banan eller to, før du pusser tenna og setter deg på do?"
Hvor gamle er disse eiendomsmeglerne egentlig 5 år? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ananaskåken hadde jo stort potensiale! Nydelig funkislelighet med vanvittig utsikt ! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...