Gå til innhold

Hva er det verste du ser i en bolig-annonse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At selger har tegnet boligselgerforsikring, da gidder jeg ikke å dra på visningen engang.

Er det eierskifteforsikring du tenker på? Hva er galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Noe av det verste jeg ser er de annonsene der megler bevisst tåkelegger informasjon om at f.eks soverommene i kjelleren slett ikke tilfredsstiller kravene til oppholdsrom. I annonsetekstene og på bilder beskrives rommene som soverom, og er innredet deretter. På tegningene, derimot, heter disse rommene plutselig ikke soverom, men derimot «disponibelt rom».  Som regel pga at vinduene bare er noen knøttsmå glugger høyt oppe på veggen, og dermed er både livsfarlige og helt uegnede som rømningsveg ved brann, pluss at takhøyden er lav. I realiteten selges det altså innredede boder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på visning på et hus som vi jo så var litt shabby, men tenkte det kanskje kunne være et fint sted for utleie med litt oppussing, i annonsen stod det sjarmerende hus i eldre stil, naturtomt, og koselig... My ass sier jeg.. Boden var full av søppel, det lå en død and i et skur der, en stor haug med hestemøkk var skofla opp den ene veggen. Vel inne i huset så stank det piss, det lå muselort over alt, huset var skakt og det var ikke trapp, men stige opp til annen etasje. Jeg har tydeligvis misforstått hva sjarmerende og koselig betyr!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det skrives "Noe oppussing må påregnes" betyr det som regel "bad og kjøkken må rives og bygges på nytt". Man ser det på bildene, og i hvertfall på visning - kan man ikke bare skrive det?! Det er jo mange som gjerne tar på seg et oppussingsprosjekt pga prisen mot pris på oppussing og verdistigning, så det er jo ikke noe i veien for å skrive det som det er..

Anonymkode: cfcf6...bff

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det skrives "Noe oppussing må påregnes" betyr det som regel "bad og kjøkken må rives og bygges på nytt". Man ser det på bildene, og i hvertfall på visning - kan man ikke bare skrive det?! Det er jo mange som gjerne tar på seg et oppussingsprosjekt pga prisen mot pris på oppussing og verdistigning, så det er jo ikke noe i veien for å skrive det som det er..

Anonymkode: cfcf6...bff

Nettopp det mener jeg også. Det går an å si det som det er uten å skrive "tenn på skiten." Men jeg tror meglerne ønsker å trekke folk til visningen for deretter å bruke alle salgsargumenter BI har lært dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på visning på et hus som vi jo så var litt shabby, men tenkte det kanskje kunne være et fint sted for utleie med litt oppussing, i annonsen stod det sjarmerende hus i eldre stil, naturtomt, og koselig... My ass sier jeg.. Boden var full av søppel, det lå en død and i et skur der, en stor haug med hestemøkk var skofla opp den ene veggen. Vel inne i huset så stank det piss, det lå muselort over alt, huset var skakt og det var ikke trapp, men stige opp til annen etasje. Jeg har tydeligvis misforstått hva sjarmerende og koselig betyr!

:overrasket:

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det siste har jeg lagt merke til en del "detaljbilder" av kjøkkenkraner.. DA er man desperat.. Ellers måler ingenting seg med visning hvor eier er tilstede og skal selv sørge for selge inn huset.. 😣

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på leiemarkedet i vår og så på mange leiligheter på Finn. Og der var det mye mer som skaper trøbbel, spesielt for meg som skulle flytte til en annen landsdel. Bl.a. var det mange steder bare 3 bilder av en 60 kvm leilighet og kanskje et av dem var informative. Et sted var det bare bilder av kroker høyt oppe på veggen så jeg forsto ikke hvordan rommene lå i forhold til hverandre. Det med dårlige bilder er generelt en gjenganger. Jeg ber ikke om mye, men et par vinkler i hvert rom og en enkel skisse burde være et minimum. Siden det er private som leier ut, er ikke alltid adressen de legger ut riktig stavet eller på det verste ikke inkludert en gang. De feilstavede adressene er det mulig å finne, men ikke de andre. Jeg liker å finne ut hvor langt det er til busstopp og matbutikk før jeg går på visning. Vet jeg ikke adressen, kan jeg ikke finne det ut.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet delikat. Spesielt badene er ofte delikate. Søk på kåk på Finn og du får ingen treff. Søk på delikat, og du får 1500. Meglere elsker ordet, fatter ikke hvorfor. Fant også en håndfull prospekter der leiligheten var beskrevet som lunefull. Vet ikke om jeg ville bodd i en lunefull bolig, for å være ærlig.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste denne tråden før i dag, og nå dukket denne annonsen opp på facebook, siden en av mine venner hadde likt den. LItt overkill på stylingen og regien her.... Må jo bare le av de.

Anonymkode: c8c2b...904

Off, der var det jo bare bilder av møbler, nips og rot som ikke følger boligen. I tillegg er jeg veldig lite interessert i å høre om hvor mye "kos" tidligere eier har hatt i boligen, eller at de sitter på stoler kjøpt hos blabla og har nytt vin ut av kjøkkenglass. Greit at megleren forsøker en ny vri, men i mine øyne har de bommet totalt. Jeg gidder ikke kjøpe en leilighet som skriker "Ole" (eller hva nå enn tidligere eier het) 

Anonymkode: 7ed6d...da3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det eierskifteforsikring du tenker på? Hva er galt med det?

Fordi hvis det er noe galt med boligen (vannskade på bad, brannfarlig elektrisk anlegg, lekk tak, el) så må du isteden for å gjøre opp med SELGER (som er en vanlig mannen i gata) gjøre opp med forsikringsselskapet fra helvete (protector el.) Tror knapt det finnes eksempler på forbrukere som har vunnet en rettsak mot denne gjengen.

Videre er eierskifteforsikring et tydelig tegn på at det er noe galt med boligen. Er man sikker på at boligen er i orden tegner man jo selvfølgelig ikke eierskifteforsikring...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær i vaskemaskinen, støv, rot, uoppredd seng, fettflekker på hvitevarer. Sier noe om hvor lite opptatt selger er av å ta vare på leiligheten.

Anonymkode: c78d0...a9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

leste denne tråden før i dag, og nå dukket denne annonsen opp på facebook, siden en av mine venner hadde likt den. LItt overkill på stylingen og regien her.... Må jo bare le av de.

Anonymkode: c8c2b...904

Haha :) Forventet nesten han skulle legge ut om hva han hadde gjort på soverommet... her har vi foretatt mange NYDELIGE samleier. Syns denne annonsen uansett var altfor drøy, evt kjøpere bryr seg ikke om hva man har gjort i en leilighet. 

Anonymkode: 6c474...d35

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen

Jeg hater standardfloskler av denne typen: "Te for to eller middag for mange. Gode smaker møter nye venner, det begynner på kjøkkenet." Generelt er jeg imot de fleste stemningsskapende formuleringer meglere har å by på.

Videre synes jeg bilder av servicetilbud er poengløse med mindre disse faktisk ligger i umiddelbar nærhet og virkelig er noe å lokke med. Her om dagen så jeg en Lambertseter-leilighet med et bilde av Ekebergrestauranten i annonsen. Det var litt hårreisende, synes jeg.

Ellers irriterer jeg meg over positive formuleringer som det åpenbart ikke er grunnlag for. Og ymse gimmickgreier det er vist til i denne tråden tidligere. Limene som Krogsveen plasserte ut på bildene en periode, hadde jeg derimot ingenting imot. Det var diskré nok, synes jeg, og egentlig en ganske sjarmerende måte å sette meglerpreg på bildene på.

Endret av Lady Mondegreen
Botanisk lapsus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det ser teit ut med kubbelys for stemning, og detaljbilder av brød, druer, ost og vin dandert fancy på kjøkkenet.. Altså hvor ting tydelig er veldig dandert...

Og så synes jeg det er litt rart med bilder hvor støvsugeren og tørkestativet står fremme f.eks, samt at sengetøyet ikke matcher. Hvor ting tydelig ikke er dandert.

Anonymkode: 7b138...56c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forbanna detaljbildene som bare skaper irritasjon når jeg ser gjennom annonsen, spesielt hvis det er omtrent annethvert bilde. Jeg over tar ikke planten, fruktfatet, håndklene eller lysestaken, så drit i å ta bilde av det. Syns også mange er dårlige på å ta utebilder. Og hvis annonsen ikke har arealskisse/oversiktskart over leiligheten så blar jeg glatt videre, da har selger noe å skjule.

Anonymkode: 341ce...a15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet delikat. Spesielt badene er ofte delikate. Søk på kåk på Finn og du får ingen treff. Søk på delikat, og du får 1500. Meglere elsker ordet, fatter ikke hvorfor. Fant også en håndfull prospekter der leiligheten var beskrevet som lunefull. Vet ikke om jeg ville bodd i en lunefull bolig, for å være ærlig.

Det skjønner jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...