Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?


sirka

Anbefalte innlegg

Kalkun kalkun kalkun! Og slik skal det alltid være - jeg liker ikke ribbe :riste:

Samboeren er heller ikke noe glad i det, så det kommer aldri til å bli noe problem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

La oss se det spørs jo på hvem vi er hos:

Mine foreldre: Kalkun med absolutt alt tilbehør, stuffing, løksaus, søtpoteter osv osv.

Hans familie: Pinnekjøtt eller Ribbe.

Må ærlig innrømme at jeg liker ribbe best for jeg synes pinnekjøtt er litt for salt.

Å gleder meg til jul nå - namm namm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos mine foreldre har vi alltid spist pinnekjøtt. Hjemme hos samboerens familie har de alltid spist kalkun. Så for vår del varierer julematen litt mht hvem vi feirer julen sammen med. Men om jeg fikk velge så er pinnekjøtt såklart best :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken sambo eller jeg er spesiellt glad i ribbe, så i år starter vi ny tradisjon her i huset. Kalvestek!

Ellers er jeg vant til ribbe, pølser og medisterkaker, hjemmefra, eks-svigerfamilien min hadde pinnekjøtt (noe jeg aller helst ville hatt, men sambo klarer ikke lukta), men i år blir det altså kalvestek. nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alltid hatt ribbe så lenge jeg kan huske! Med kokte poteter, saus og grønnsaker. NAM!

Vi har ikke noe fast type dessert, det bestemmer vi fra år til år. Men jeg må innrømme at vi ofte lander på riskrem med rød saus...mmmm! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant med ribbe med tilbehør hjemmefra og det er heldigvis sambo også. Det varierer imidlertid hva vi spiser til dessert. Sambos familie spiser karamellpuddig, mens min mammas familie bruker riskrem og min pappas familie multekrem og kromkaker. Jeg liker alle de tre dessertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På julaften har vi pinnekjøtt med vossakorv, kålrotstappe, rødkål og mandelpoteter. 1. juledag er det ribbe, medisterpølse, mandelpotet, rødkål og grønnsaker. 2. juledag er det lutefisk med sennepssaus, mandelpotet, bacon og ribbefett, ertestuing og potetlefser med smør og gammelost. Kalkun på nyttårsaften. Mmmm. Dessert på julaften er riskrem med mandel og jordbærsaus, men den spiser vi til en kopp kaffe etter at gavene er pakket opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hjå mamma og pappa i Noreg:

Pinnekjøt m/kålrabistapp, poteter og smelta smør med purreløk - NAMNAM!!

Hjå svigers i Danmark:

And og flæskesteg med 'hvide og brunede kartofler'

'hvide' er vanlig kokte poteter som er skrella

'brunede' er små kokte poteter som er bruna i sukker på steikepanne - kjempegodt!!

I år: dansk julemiddag + litt pinnekjøt :)

Mannen min likar ikkje pinnekjøt, så når me ein gong skal laga julemiddag sjølve, vert det nok både and, flæskesteg og pinnekjøt ;)

Vil at dei framtidige borna våre skal veksa opp med begge mattradisjonane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
På julaften så er det Ribbe med masse godt tilbehør.

1.Juledag så har vi kveite

He. Her er det ingen som orker noe særlig 1.Juledag etter frokosten. Vi har heller ikke tradisjon for å reise bort den dagen og det er nok like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss har det alltid vært ribbe, medisterkaker og julepølse. Og riskrem til dessert.

Skulle egentlig ønsket meg pinnekjøtt da. Liker det bedre. Men det får bli en annen dag i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ribbe med tilbehør både hos mine foreldre og svigerforeldre.

Hjemme hos mine er det alltid riskrem og få ut på kvelden en gang, men hos mine svigerforeldre så er det ingen form dessert eller matservering før til frokost neste dag noe jeg synes er litt rart. For når mann spiser middag klokken 5 så blir ivertfall jeg sulten igjen etter det er gått en del timer..... eller er det kanskje bare meg som er rar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...