Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?


sirka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos oss (baåde hos mamma og svigers) er det tradisjon med pinnekjøtt, kålrabi og poteter på jul. 1. juledag har svigers lutefisk. *Rynkepånesa* Hos mamma er det ribbe. Lurer på om ikke jeg skal forsøke meg på ribbe til 1. dag i år...Invitere noen kompiser som ikke er hos familien den dagen... :klø: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos mammas familie spiser vi poteter, ribbe og medisterkaker, hos pappas familie spiser vi kålrotstappe, poteter, ribbe, pinnekjøtt og medisterkaker.

PRaktisk for meg å være hos pappa, ettersom jeg kun liker pinnekjøtt og kålrotstappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Julaften hjemme hos meg: Pinnekjøtt variabel dessert.

Julaften hos foreldrene mine: Risengrynsgrøt til lunsj, lutefisk, svineribbe m tilbheør (medisterkaker/pølser, etc) og multekrem til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor begynner jeg...

Når vi er hos mamma så er det Ribbe på menyen,det har det alltid vært,også hos pappa(de er skilt.)

Hvis vi en jul er hos mine ste-besteforeldre så spiser vi kveite på julaften. Det er fordi de bor i ei bygd hvor det tidligere var veldig vanskelig å få tak i fisk,så det ble fest mat.

Hos Svigers på vestlandet derimot så har vi både pinnekjøtt og ribbe. Det er fordi at hun har slått sammen flere tradisjoner. Det bugner av mat der...Så mange forskjellige ting. Medisterkaker,pølser,mør pølse...

Riskrem til dessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser nøttestek, en vegetarisk rett. Tilbehør blir det de andre spiser til sin stek (som vi har hos oss), poteter, saus og andre gode grønnsaker.

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinsdyrsteik på julaften, stekt kveite 1.juledag, og ribbe 2. juledag. Deretter er det restemat til nyttårsaften, og da kommer kalkunen fram. Goble-goble.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg og mannen feirer jul sammen, spiser vi pinnekjøtt :sikle:

Siden han jobber i Nordsjøen, er han enkelte år på jobb i julehelgen, og da feirer jeg jul hjemme hos mamma og pappa.

Da spiser vi ribbe. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser pinnekjøtt (som vi kaller ribbe), poteter, surkål, rødkål, rabbestappe og rødbrus,...nam!!

(Vi har svineribbe også, men det liker ikke jeg,..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PINNEKJØTT!!!

Og nå begynnte jeg å glede meg litt plutselig!

mmmmm...lurer på om vi skal lage pinnekjøtt-middag snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

mann og barn spiser pinnekjøtt,poteter,kålrabbistappe og fettet fra pinnekjøttet (æsj) jeg middagspølse potet og tyttebær syltetøy.Om formiddagen har vi risgrøt NAM.NAm med mandel.Og til dessert har de riskrem(æsj igjen)og så har vi iskake (Henning Olsen sin) og kransekake til..Hos mine foreldre 1.juledag spiser vi kalkun og hos oss 2.juledag har vi svinesteik, (men i år har jeg lyst på hjortesteik) hm vi blir aldri invitert til svigers..hm..Nyttårsaften er det det samme som på julaften..pinnakjøtt..(vil ha smalahove iår hm?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det tradisjon med svinestek, surkål, poteter, pølser og medister kaker. Ribbe tilhører nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme pleier vi å ha ribbe, medisterkaker, medisterpølser, surkål, poteter og grønnsaker. Til dessert er det riskrem med mandel i. Det er ikke jeg noe glad i, så innimellom har vi multekrem. I år blir det nok typisk amerikansk julemiddag på meg, med kalkun, stuffing, mashed potatoes og alt som hører til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I år så blir det and og innmatpølser med poteter, grønnsaker og saus. Om pappa ikke får tak i and så byttes den ut med ribbe. Pappa er dansk så derfor den julematen.

Når vi feirer hos svigers så er det ribbe, medisterkaker og medisterpølser med poteter, surkål og brunsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Hos oss er det ribbe, medisterpølse og medisterkaker med poteter og surkål til....og dessert...men den trooor jeg varierer...er ikke noe dessertmenneske så sånt kan en bare ikke regne med at jeg husker...(dessuten er jo desserten like før julegavene, så da er jeg jo så spent at jeg ikke husker det sånn nå i ettertid :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...