Gå til innhold

Innsetting av spiral

Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Fikk satt inn kobberspiral på tirsdag. Gjorde litt vondt, det strålte liksom ut til sidene og legen sa at hun måtte stikke den inn til det buttet for å være sikker på at den satt langt nok inne og at det var derfor jeg kjente strålesmerter. Etter en 1/2 times tid fikk jeg kraftige sammentrekninger, men de ga seg ganske fort. Men jeg har blødd litt siden! Ikke mens men vanlig rødt blod. Er dette normalt? Er nesten litt redd for at hun har stukket hull på noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Det er normalt og blø litt ja. Men om du blør unormalt mye bør du ta kontakt med legen, eller den personen som satte inn spiralen, for og sjekke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk satt inn kobberspiral på tirsdag. Gjorde litt vondt' date=' det strålte liksom ut til sidene og legen sa at hun måtte stikke den inn til det buttet for å være sikker på at den satt langt nok inne og at det var derfor jeg kjente strålesmerter. Etter en 1/2 times tid fikk jeg kraftige sammentrekninger, men de ga seg ganske fort. Men jeg har blødd litt siden! Ikke mens men vanlig rødt blod. Er dette normalt? Er nesten litt redd for at hun har stukket hull på noe...[/quote']

Det er heeelt normalt. Man kan faktisk blø i opp til 2-3 uker etterpå. (I værste fall)

Har hatt kobberspiral i 10 år nå, og byttet den nå i sommer. Kjenner igjen den strålingen/ubehagelige følelsen du beskriver, og sammentrekningene etterpå. De kommer fordi kroppen prøver å støte ut "fremmedlegemet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen den strålingen/ubehagelige følelsen du beskriver' date=' og sammentrekningene etterpå. De kommer fordi kroppen prøver å støte ut "fremmedlegemet"[/quote']

Ja, jeg skjønte det med sammentrekningene. Det er blødningen jeg stusser over, og at jeg fortsatt føler meg litt øm. Sambo er bortreist så sex er uaktelt 1 1/2 uke til, men hadde jeg kunnet hatt det nå? Må spiralen "feste seg"? Synes jeg fikk litt dårlig informasjon av legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du blør unormalt mye bør du ta kontakt med legen, eller den personen som satte inn spiralen, for og sjekke det!

Kan andre enn leger sette inn en spiral? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til spesialist, (hun jobber til vanlig ved kvinneklinikken på Ullevål Sykehus) Det var hun som sa at det er "vanli9g" å blø i opp til 2 uker... Jeg gjorde også det nå i sommer.. Småblødde altså! Hvis du har vondt eller er veldig øm, burde du kanskje gå tilbake og sjekke at den sitter ordentlig. Den skal ikke feste seg!

Utrolig dårlig av legen din å gi lite info.... Jeg går konsekvent til spesialist!!! Koster litt mer, men akk så trygt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke direkte vondt men er som sagt litt øm. Synes legen skulle fortalt meg at jeg kom til å blø, blødninger man ikke har regnet med er jo alltid litt skummelt. Tenkte ikke på å spørre om det selv, men sånn info bør jo legen gi uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at legen ikke informerte om blødninger. Jeg blødde i ca en uke etter innsetning.

Har hatt spiralen i snart 3 mnd, og er kjempefornøyd :) Har ikke fått økte blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...