Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #1 Del Skrevet 30. september 2004 Kan man måle blodsukker på egenhånd uten å gå til legen (sånn i første omgang)? Hva og hvor får man isåfall kjøpt det man trenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 30. september 2004 #2 Del Skrevet 30. september 2004 Det fins små apparater som diabetikere får til hjemmebruk, tror de selges på apotek. Men jeg er usikker på om man må være diabetiker for å få dem. Kjenner du ikke noen diabetikere som du kan teste hos da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 30. september 2004 #3 Del Skrevet 30. september 2004 Du kan kjøpe apparatene uten resept på apoteket, men de er ganske dyre om det er en engangsgreie. Dessuten avhenger blodsukkernivået jo av når du spiste sist og hva du spiste. Hvis du er bekymret for blodsukkeret ditt ville jeg så absolutt gått til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chihiro i.i. Skrevet 30. september 2004 #4 Del Skrevet 30. september 2004 Blodsukkerapparat kan du få kjøpt til en rimelig penge på apotek(har sett tilbud på 99 kr), men du må ha teststrips i tillegg, og de tror jeg koster en del. Diabetikere får dem på blå resept, men du kan jo spørre på apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelblå Skrevet 1. oktober 2004 #5 Del Skrevet 1. oktober 2004 du får slike apperat som sagt på apoteket. men skal du få et reelt resultat skal du ta det til morgenen uten å ha spist på forhånd(etter kl 24 natta før). men den prøven kan du også få tatt på legekontoret uten å ha vært inne hos legen tror eg.. men det beste er allikevel å oppsøke lege om du lurer på om du evt har diabetes. da er du sikker på å få rett resultat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå