Gå til innhold

Hjelp til tolkning av blodprøve...


Cinzia

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på Pergo denne syklusen, og har blitt fulgt opp med ultralyd underveis for å følge med på hvor raskt egget modnet. Da det var ca. 19 mm. fikk jeg en eggmodningssprøyte, og tok så en blodprøve ei uke etter denne (skulle egentlig tatt blodprøven en dag senere, men av ulike grunner måtte den framskyndes litt). Jeg regner med at dette var for å sjekke om jeg hadde hatt eggløsning, og jeg mener det var progesteronverdiene de skulle sjekke?? Kan det stemme? Eller var det prolaktin??

Uansett: Da jeg ringte for å få prøvesvarene i dag, sa sekretæren at svarene lå på 246 og at det var innenfor normalen. Da jeg spurte om det vil si at jeg har hatt EL, kunne hun ikke svare, men sa bare at legen ville ha kontaktet meg hvis det var noe galt med svarene...men jeg lurer allikevel på hva disse svarene betyr. Har jeg hatt EL, eller??? Har prøvd å finne svar på nettet, men blir ikke helt klok. Kan vel nevne at eggmodningssprøyten ble tatt på dag 14 i syklus og blodprøven ble tatt på dag 21. Jeg har vanligvis sykluser på 31-37 dager, men har hatt opp i 48. Veldig takknemlig for hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...