Gå til innhold

unnskyldning for overvekt...

angie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Zmurfette sier:

Jeg irriterer meg generelt sett over mennesker som har behov for å bortforklare sin overvekt.

..... hadde dere klart å akseptere folk som de er, enten de er tynne eller tykke så hadde det ikke vært noe behov for bortforklaringer.......... men enkelte har en voldsom evne til å irritere seg over alle som ikke holder samme standard størrelse som dem selv........ :veldigsur:

Prøv å bli kjent med personen, ikke heng dere så voldsomt opp i utseendet hele tida........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodå, jag har fått barn själv och jag är slank - både av naturen och genom kost och träning. MEN det har inget med saken att göra.

Det JAG irriterar mig på är den konstanta klagan över vikten och att man skyller på barnafödande.

Överviktig eller inte spelar faktiskt mindre roll men det är otroligt trist att umgås med människor som klagar och använder bortförklaringar som egentligen inte spelar någon större roll.

Jag hade irriterat mig lika mycket över en fotbollsspelare som klagar på gräsplanen efter varje match - när det egentligen är andra orsaker till att han/hon spelar dåligt. Spela dåligt det kan alla men man måste inte använda massa bortförklaringar.

Överviktig kan man visst vara men du behöver inte gå och sprida bortförklaringar kring det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det JAG irriterar mig på är den konstanta klagan över vikten och att man skyller på barnafödande.

Överviktig eller inte spelar faktiskt mindre roll men det är otroligt trist att umgås med människor som klagar och använder bortförklaringar som egentligen inte spelar någon större roll.

:enig_animasjon:

Når det gjelder vekt er det kun min egen jeg er opptatt av at skal være sånn nogenlunde normal. Hva andre veier og hva de selv synes om det de veier er for meg fullstendig uinteressante samtaletema.

Sikkert derfor jeg blir litt irritert når folk til stadighet skal bortforklare noe som ikke spiller noen rolle for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen "unnskylder" overvekten sin med barnefødsler, så er det ofte fordi de ikke har overskudd og ork til å gjøre noe med den akkurat da.

Og det har jeg STOR forståelse for, når en har fått barn og er veldig sliten!

Det irriterer meg ikke det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zmurfette sier:

Jeg irriterer meg generelt sett over mennesker som har behov for å bortforklare sin overvekt.

..... hadde dere klart å akseptere folk som de er, enten de er tynne eller tykke så hadde det ikke vært noe behov for bortforklaringer.......... men enkelte har en voldsom evne til å irritere seg over alle som ikke holder samme standard størrelse som dem selv........ :veldigsur:

Prøv å bli kjent med personen, ikke heng dere så voldsomt opp i utseendet hele tida........

:klappe:

Hvorfor gidde å bruke energi på å irritere seg over dette ?

Altså,- dere blir irritert over at folk unnskylder overvekta si ? Halloo ? La dem for pokker få unnskylde seg, om det gjør livet dems bedre! Ikke vær så kyniske!

Skal jeg irritere meg over en fjortis på 40 kg med "slankemani" ? Jeg kan tenke mitt om det, men søren om jeg gidder å henge meg opp i dette som et plagsomt problem!

Det er forøvrig VOLDSOMT hvor mye overvektige diskuteres fram og tilbake fortida.

Trådene startes vanligvis av folk som ikke har SNØRING på det å være overvektig/ha gått gravid etc. og svært lite sannsynlig kan sette seg inn i situasjonen til folk som har problemer som følge av dette.

:murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg irritere meg over en fjortis på 40 kg med "slankemani" ? Jeg kan tenke mitt om det, men søren om jeg gidder å henge meg opp i dette som et plagsomt problem!

Det er forøvrig VOLDSOMT hvor mye overvektige diskuteres fram og tilbake fortida.

:murvegg:

Du har jaggu et poeng der! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg synes dette i grunn er en dum diskusjon. Disse kvinnene, etter mitt skjønn, har all sin rett til å skylde på graviditeten. Min mamma gikk opp mye, men slet fælt med å få de av igjen. Mye på grunn av hun rett og slett ikke hadde tid til å trene. Så gikk hun ned da jeg var liten, deretter gikk hun opp igjen. Har tenkt over at slike kvinner som bruker unnskyldninger fordi de er store, er fordi kvinner absolutt ønsker en forklaring. Uansett, jeg dømmer bare personer etter hvor store de er etter deres personlighet, ikke utseende!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det irriterer meg ikke,.....

Men jeg irriterer meg over folk som syter over kroppen sin (vekt, slapphet, lite muskler, blabla,..), og sier de har prøvd "aaalt", når trening ikke er inkludert i "alt."

Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg gir vel blanke faen i hva slags kropper venner og bekjente har, og jeg synes det er litt rart at de da tror jeg har noen interesse av å høre på alt de har å utsette på seg selv. Nei, venninner av meg som er misfornøyde med overflødige kilo uten å ha gått inn for å forandre det selv får dra seg opp av sofaen eller holde kjeft om "problemene" sine til meg.

Men, liten avsporing.

At noen bruker graviditet/barnefødsler som unnskyldning for overvekt er ikke akkurat noe jeg føler det er verdt å henge seg opp i. Hvis de ikke sier det i annenhver setning da. For det første kan det hende argumentet er gyldig, hva vet egentlig jeg om hva som skjer med kroppen når man får barn, og selv om det bare er en unnskyldning så har vel ikke det så mye å si for mitt vedkommende uansett. Ja, jeg synes det er litt rart at noen mennesker må finne på noe som på en måte rettferdiggjør ting de ikke er fornøyd med og skulle sett annerledes, men om de vil ljuge for seg selv så versågod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig mange fjortenåringer her inne??

- Ja, i hodet altså???

Og hvem tenkter du i såfall på?

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det irriterer ikke meg at andre ikke får av de ekstra kiloene de fikk på undergraviditeten...

Har heller ingen sympati for at de ikke føler seg bra når de ikke fysisk og psykisk går inn for å gjøre noe med det.

La selv på meg 26kg under svangerskapet og det oppå mine 7kg formye fra tidligere men nå har jeg mista de kg under graviditeten og de ekstra syv kg fra før og det tok meg et par år.

Vet at med litt aktivitet og noen tanker om hva man putter i seg så vil vekten redusere seg til det mindre.

Iriterer meg rett og slett over fete mennesker i det hele som syter over vekten sin uten og gå inn for å gjøre noe med det.

Og legge skylden på graviditet er enda mer dumt.....

Folk har et syn på dette med vekt og det er utrolig mange som tenker at det er lov å være tykk når man er gravid og så trøkker de i seg uhemmet av allt de har nektet seg selv litt av før de ble gravid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke alle som er i stand til å gå ned etter en fødsel....JEG klarte det' date=' men svigerinnen min f.eks, hun kommer ALDRI til å bli seendes ut som hun gjørde før, pga at det er bla ALT for mye løs hud på magen. Så nei, jeg ser IKKE ned på folk som ikke greier å gå ned etter en graviditet, for kroppen forandrer seg nemlig myye.[/quote']

Leste du ikke innlegget mitt? Der skrev jeg at vi skulle utelate magen!!! :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesten

Det er faktisk helt reelt for noen at overvekten skyldes graviditet.

Jeg for min del var kvalm og kastet opp opptil ti ganger om dagen under hele graviditeten, og en liten stud etterpå. Min lege fortalte meg at jeg sannsynligvis hadde ødelagt stoffskiftet for mange år fremover, hun anslo at det ville ta ca 7 år før kroppen var tilbake til det gamle igjen. Uken etter fødesel var jeg tynn som en strek, men så begyndte jeg å legge på meg, og kiloene seg på uansett hva jeg gjorde. og det fortsatte de med i mange år. Men så etter 6-7 år, begyndte jeg sakte men sikkert å ta av igjen, og det tok to år å ta av de 30 kiloene jeg hadde lagt på meg.

Min vekt ble stadig kommentert av andre kvinner, og jeg fikk en haug med råd jeg ikke hadde bedt om for hvordan jeg skulle gå ned i vekt. Jeg opplevde at folk la merke til hva jeg spiste og kommenterte det. Nå som jeg er tynn igjen kan jeg spise dobbelt så mye sammen med de samme menneskene og det blir ikke kommentert. Så jeg har all forståelse for kvinner som henviser til graviditet som forklaring når de møter kvinnetyraniet. Og dere som er så opptatt av andres vekt og utseende, få dere et liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg mener ikke kvinner som har problemer med stoffskiftet. Det er jo noe de ikke kan for.

Hele tiden er det personer her inne som misforstår meg med vilje, tror jeg. Det kan ihvertfall virke sånn. Jeg skrevet i innlegget mitt at løs mage var unntatt fra diskusjonen, har sagt at jeg ikke ser ned på kvinner som er overvektige etter fødselen.

Det jeg MENER er at kvinner som KAN gjøre noe med overvekten sin, men som ikke gjør det og likevel klager og syter over at hun ikke tar av.

Og da spør vel dere hvordan i all verden jeg kan vite om de ikke gjør noe for å gå ned i vekt. Vel, det er bare å se på hva de fråtser i seg. Fet, fet mat, snop, brus,chips. You name it...

Egentlig er jeg imot alt som har med slanking å gjøre. Og nå sier dere at jeg motsier meg selv, fordi jeg irriterer meg over damer som er "overvektige etter en fødsel". Det er ikke det som irriterer meg. Disse kvinnene kan være så feite de vil for meg, bare de ikke skylder på fødselen om det er mulig for dem å gå ned i vekt.

Og så sier dere at det er umulig å trene når du har små barn. Er det det? Gå tur med ungen din i en time nesten hver dag i barnevogn, og vips så har du jammen meg trent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

Poenget mitt med å fortelle min historie er at du kan ikke vite hvorfor mange kvinner legger på seg eller ikke tar av etter fødsel.

Jeg følte ikke at jeg skyldte noen en forklaring på hvorfor jeg la på meg.

Og som jeg skrev var det mange som hang seg opp i hva jeg spiste, og kommenterte dette.

Det kan jo hende at de kvinnene du har observert slettes ikke spiser så mye snop som du tror, men at du bare legger ekstra godt merke til det fordi de sliter med vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...