angie Skrevet 29. september 2004 #1 Del Skrevet 29. september 2004 Det er noe som irriterer meg, og det er at om ei jente/dame har fødd en unge eller to, og hun er overvektig, så unnskylder hun det med at "men jeg har jo fødd en unge, da". Herregud, hvor patetisk går det an å bli? Jeg bare spør... Som om det er en unnskyldning til at hun ikke har klart å gå ned i vekt. Ikke det at jeg mener at alle bør gå ned i vekt. De damene må jo få lov til å ha den vekten de vil ha, eller trives med den vekten de har,kan jeg vel også si. Men det jeg vil frem til er at det er så lett å skylde på graviditeten om de ikke klarer å gå ned i vekt. Om de har mage etter en graviditet, er noe helt annet. Det skjønner jo de fleste :-? Er det bare noe jeg ergrer meg over, eller er det noen flere der ute som også synes dette er noe irriterer seg over? Synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 29. september 2004 #2 Del Skrevet 29. september 2004 Det er vel ikke en unnskyldning for å ikke greie å gå ned i vekt, heller en forklaring på hvorfor de har gått opp i vekt. Men å ergre seg over slike ting, DET er ihvertfall patetisk! Hvorfor "unnskylder" disse damene seg til deg, hvis du ikke bryr deg om vekten deres, forresten? Og nei, jeg er ikke overvektig selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 29. september 2004 #3 Del Skrevet 29. september 2004 Irriterer meg ikke over dette! Vi bruker alle dumme unnskyldninger for å gjøre dumme ting, og dette er vel temmelig bagatellmessig?? Gjør aldri du dumme ting som du kan irritere deg over i stedet for å rakke ned på overvektige nybakte mødre? Ja, er litt amper i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 29. september 2004 #4 Del Skrevet 29. september 2004 Noen ahr lett for å ta av de kiloene de la på seg under graviditeten, mens andre sliter i lang tid med det. Alle er vi forskjellige, og jeg ser ikke ned på de som sliter med kiloene etter en graviditet. De kan også bruke det som en "unnskyldning" om de ønsker det. For det bryr faktisk ikke meg. Så nei, jeg irriterer meg ikke over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 29. september 2004 #5 Del Skrevet 29. september 2004 Graviditeten er en grunn til at hun har lagt på seg vel. Som du sier så må alle få lov til å veie hva de vil, og da skjønner jeg ikke helt at det er noe å henge seg opp i. ikke alle vil vel innrømme at de forholder seg overvektige eller fortsetter å legge på seg pga kosthold og for lite mosjon. Så nei, det er ikke noe jeg irriterer meg over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 29. september 2004 #6 Del Skrevet 29. september 2004 Altså, kroppen forandrer seg masse etter en graviditet, om man ikke er direkte tykk så har man kanskje litt mage, større pupper, litt mer rumpe osv. Pluss at det ikke er lett å slanke seg under ammeperioden. Og man synes kanskje det er litt trist å vite at "sylfiden" er død for alltid. Det er da godt å trøste seg med at det er en kjempe god grunn til det. Jeg veide 50 kg da jeg ble gravid første gang, i dag veier jeg 65 kg og har bært fram tre vakre barn og klart det er graviditetene som har gjort min kropp mere rund. Og at jeg har litt mindre tid til trening og kroppspleie. Men klager det gjør jeg ikke, jeg bare sier grunnen til de ekstra kiloene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. september 2004 #7 Del Skrevet 29. september 2004 Nei, det irriterer meg ikke,..... Men jeg irriterer meg over folk som syter over kroppen sin (vekt, slapphet, lite muskler, blabla,..), og sier de har prøvd "aaalt", når trening ikke er inkludert i "alt." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angie Skrevet 30. september 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 30. september 2004 Det er vel ikke en unnskyldning for å ikke greie å gå ned i vekt, heller en forklaring på hvorfor de har gått opp i vekt. Men å ergre seg over slike ting, DET er ihvertfall patetisk! Hvorfor "unnskylder" disse damene seg til deg, hvis du ikke bryr deg om vekten deres, forresten? Og nei, jeg er ikke overvektig selv. Jeg går ikke rundt og spør hvorfor disse damene har lagt på seg, det bryr meg egentlig midt i ræva. De har heller ikke unnskyldt seg til meg. Men det at disse damene ikke gidder å gjøre noe med det, og så gå rundt og si at det er på grunn av graviditeten. Vet jo at det er p.g.a. graviditeten, men at de må syte og klage over det. Da mener jeg at de heller bør gjøre noe med det, istedet for å bedyre for hele, halve verden hvorfor de er blitt overvektige. Det er det som irriterer meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angie Skrevet 30. september 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 30. september 2004 Irriterer meg ikke over dette! Vi bruker alle dumme unnskyldninger for å gjøre dumme ting, og dette er vel temmelig bagatellmessig?? Gjør aldri du dumme ting som du kan irritere deg over i stedet for å rakke ned på overvektige nybakte mødre? Ja, er litt amper i dag... Det her dreier seg ikke om nybakte mødre. Sorry, skulle ha nevnt det :oops: Men om kvinner 2-3 år etter fødselen. Vet det egentlig er bagatellmessig, men ville høre andres synspunkter enn mine og mine venners... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angie Skrevet 30. september 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 30. september 2004 Noen ahr lett for å ta av de kiloene de la på seg under graviditeten, mens andre sliter i lang tid med det. Alle er vi forskjellige, og jeg ser ikke ned på de som sliter med kiloene etter en graviditet. De kan også bruke det som en "unnskyldning" om de ønsker det. For det bryr faktisk ikke meg. Så nei, jeg irriterer meg ikke over det. Jeg ser ikke ned på dem, for all del!! Synes de har gjort en kjempejobb med å få et barn til verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 30. september 2004 #11 Del Skrevet 30. september 2004 Nei, det irriterer meg ikke,..... Men jeg irriterer meg over folk som syter over kroppen sin (vekt, slapphet, lite muskler, blabla,..), og sier de har prøvd "aaalt", når trening ikke er inkludert i "alt." Ah...enig med du!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 30. september 2004 #12 Del Skrevet 30. september 2004 Jag kan irritera mig på det... just den bortförklaringen. Det stör mig inte att de är överviktiga (om de nu är det), inte heller att de har fött barn. Det är klagandet och orsaken jag stör mig på. Men när min vännina A som har en dotter på 5 år! skyller graviditeten för att hon har lite på magen (är absolut inte överviktigt) blir jag arg. Det är inte graviditetens fel att hon inte tränar - hon åker bil runt kvarteret. Det är inte graviditetens fel att hon äter biff med bearnaisesås och pommes fritte. Det är inte graviditetens fel att hon inte äter fibrer och grönsaker. DET upprör jag mig på. Vänninna C däremot som fick sköldkörtelrubbningar under amningen har dock rätt att skylla på födsel och amning men en "vanlig" tjej som inte motionerar eller tänker på sin kost KAN inte enbart skylla på graviditeten för två kilo runt magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maki Skrevet 30. september 2004 #13 Del Skrevet 30. september 2004 Nei, det irriterer meg ikke,..... Men jeg irriterer meg over folk som syter over kroppen sin (vekt, slapphet, lite muskler, blabla,..), og sier de har prøvd "aaalt", når trening ikke er inkludert i "alt." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 30. september 2004 #14 Del Skrevet 30. september 2004 Det er faktisk ikke alle som er i stand til å gå ned etter en fødsel....JEG klarte det, men svigerinnen min f.eks, hun kommer ALDRI til å bli seendes ut som hun gjørde før, pga at det er bla ALT for mye løs hud på magen. Så nei, jeg ser IKKE ned på folk som ikke greier å gå ned etter en graviditet, for kroppen forandrer seg nemlig myye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timian Skrevet 30. september 2004 #15 Del Skrevet 30. september 2004 Vel, jeg kjenner til damer som har trent og trent for å få bort magen etter noen graviditeter og som til slutt gir opp å bry seg om den! For noen er det faktisk ikke mulig å få bort de siste restene av fødselsmagen..! Og grunnen til at jeg kan være så sikker på akkurat det, er at resten av kroppen er VELDIG GODT trent! Det er altså kun denne magen som ikke vil gi slipp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 30. september 2004 #16 Del Skrevet 30. september 2004 Det er faktisk ikke alle som er i stand til å gå ned etter en fødsel....JEG klarte det' date=' men svigerinnen min f.eks, hun kommer ALDRI til å bli seendes ut som hun gjørde før, pga at det er bla ALT for mye løs hud på magen. Så nei, jeg ser IKKE ned på folk som ikke greier å gå ned etter en graviditet, for kroppen forandrer seg nemlig myye.[/quote'] Jag ser inte heller ner på dem - däremot har jag otroligt svårt för de som ständigt beklagar sig över just det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 30. september 2004 #17 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg irriterer meg generelt sett over mennesker som har behov for å bortforklare sin overvekt. Men nå er det kanskje slik at så lenge vi mennesker klarer å forklare (ovenfor oss selv, i alle fall) hvorfor ting er som de er, så er vi fornøyde og synes ikke vi trenger å gjøre noe med tingens tilstand. De fleste av de jeg har snakket med som påstår at de har gjort "alt" for å gå ned i vekt har vaner som beviser det motsatte. Standardsituasjon: "Åh, jeg klarer ikke å gå ned i vekt uansett hva jeg gjør. Kan jeg ta en sjokolade til?" At folk tror at det er mulig å ta en hard slankekur for så å forbli slank samtidig som man går tilbake til de vanene man hadde før forstår jeg ikke. Slanking handler om å endre vaner, ikke om å spise ananas eller egg i to uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 30. september 2004 #18 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg bare lurer på de av dere som faktisk irriterer dere over dette, er dere slanke selv, har dere fått barn? Det kan da være mange grunner til man ikke klarer å gå ned i vekt, stoffskifte er det mange som sliter med etter en fødsel, tid til regelmessige måltider og treningsøkter, depresjon, osv. Om de da har en unnskyldning så kan jeg ikke se hvorfor andre skal henge seg opp i det. Og om det er så mye klaging på det rundt deg, så styr unna temaet om det plager deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 30. september 2004 #19 Del Skrevet 30. september 2004 Er det bare noe jeg ergrer meg over, eller er det noen flere der ute som også synes dette er noe irriterer seg over? Synspunkter? Hvorfor ergre/irritere seg over andres overvekt? De er sikkert ikke overvektige bare for å irritere andre. Kroppen forandrer seg etter en graviditet. Noen greier å slanke seg, andre ikke. Det er ikke bare viljen det står på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #20 Del Skrevet 30. september 2004 Hvis du spiser mye raske karbohydrater Stiger blodsukkere til topps,Og det er ikke bra det legger seg på magen hos mange . Har selv prøvd nå i flere uker og magen begynner å bli mindre. bare liv-vidden er gått inn 5 cm på 1 UKE.Ser så mange på trening som er i super form,og trener styrke men likevell har stor mage.Jeg tror HELT sikkert det har med FEIL kost og for lite protein,og for skjeldne måltider .Spis NOE fornuftig CA 6 ganger til dagen. Og ikke kom med den unskyldningen at dere IKKE har tid,Ta En proteindrikk,frukt,nøtter,youghuty OPP stoffskifter deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå