mocci Skrevet 29. september 2004 #1 Del Skrevet 29. september 2004 Hei! Jeg er en jente som sliter veldig for tiden. Jeg føler at jeg er kommet inn i en ond sirkel som jeg ikke kommer ut av..... Jeg har alltid vært frisk som en fisk hele livet inntil for to år siden.Da fikk jeg gjentatte ganger magekatarr grunnet veldig stress på jobben.Dette førte jo til at jeg ble sykemledt fra jobb noen ganger og dette likte min arbeidsgiver svært dårlig... Jeg var som sagt utrolig dårlig av magekatarren men opplevde ingen forståelse fra arbeidsgiver.Han bare presset meg hele tiden og trodde slett ikke at jeg var syk. Hele situasjonen var grusom....jeg ble regelrett trakkassert på det groveste.Selv om jeg var dausjuk så møtte jeg opp på jobben fordi det ble så mye pes de gangene jeg var sykemeldt.Men når jeg var på jobb så møtte jeg ingen forståelse for min sykdom, det gikk til og med så lang at min lege skrev et brev til min arbeidsgiver at han måtte la meg få ro og ikke bli utsatt for et forferdelig press.Men dette brevet virket mot sin hensikt.Da ble arbeidsgiver enda mer oppsatt på " å ta rotta på meg".Fikk meg til å stille opp på møte med 5 sjefer som alle sa at jeg hadde ingenting å gjøre i arbeidslivet og hvorfor jeg i all verden hadde giddet å utdanne meg.......og lignende forferdelige utsagn....Jeg ble helt paff og forferdelig lei meg.....Jeg hadde jo ikke vært syk hele mitt liv før jeg fikk den magekatarren.Så jeg følte meg dypt krenket og såret etter det møtet.De var jo som ulver som skulle riste meg i fillebiter...... og jeg har alltid vært en pliktoppfyllende og god ansatt.Jeg er en stille og rolig person og har aldri gjort noe eller sagt noe stygt om mine ansatte. Men så ble jeg uheldigvis syk.Vel alt dette skjedde gjennomgående i et år, til i våres da firmaet skulle omorganisere og jeg var en av de 7 som måtte slutte. og jeg er helt sikker på at motivet for dem var å tråkke på meg til jeg var helt på felgen for så å få en gylden anledning til å bli kvitt meg ved en oppsigelse pga omorganisering og nedbemanning. Alle disse forferdelige opplevelsene har nå ført til at jeg ikke bare mistet jobben jeg har hatt i 5 år, men også at jeg sliter veldig med helsa.Jeg har konstante mageplager HVER dag, er utrolig kvalm HVER dag og har begynt å utvikle angst/stress symptomer.Alt dette fører til at jeg fungerer ikke lenger i det daglige.............Jeg har fått medisin mot mine mageplager men det hjelper ikke.Dette fordi jeg tror at mine mageplager skyldes psykiske påkjenninger.Jeg er veldig bekymret for fremtiden siden jeg ikke har en jobb lenger og samtidig er jeg mildest talt veldig opprørt og sint, såret til det innerste av mine arbeidsopplevelser.Alt dette stresser meg sinnsykt og det ligger å gnager på meg hele tiden.Om natten har jeg mareritt om min tidligere arbeidsgiver........ Så dette er den vonde sirkelen jeg har snakket om.........skulle bare ønske jeg kunne få mitt liv tilbake. Samboeren min syns det er helt foferdelig å se hvor ille jeg har det og det tærer på forholdet at jeg nesten ikke orker å gjøre noe eller dra noe sted fordi jeg er såå kvalm og har vondt i magen. Håper noen kan gi meg gode råd. Hilsen mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #2 Del Skrevet 30. september 2004 Kjære mocci. Tror absolutt det kan være bra for deg å kontakte en psykolog. Snakk med fastlegen din om dette. Du kan få en hensisning av legen (betaler max ca kr 1800 pr år) eller begynne hos privat psykolog (ca 500 pr time). Virker som din tidligere arbeidsgiver har gitt selvtilliten din en knekk. Den bør bygges opp igjen. Psykologen kan hjelpe deg med dette. Når det gjelder marerittene vil jeg anbefale deg å skrive dem ned i en dagbok. Også fint å få andre tanker ned på papiret. For meg er det da lettere å bearbeide ting. Du er heldig som har en partner som er der for deg. Vis at du setter pris på han. Ikke ta han som en selvfølge. Ikke bruk han som din terapeut. Forsøk å ta vare på det positive i tilværelsen. Konsentrer deg om det som kan forandres. Ikke fokuser så mye på det som ikke kan forandres (eks din forrige arbeidsplass). Tenk løsninger, ikke problemer. Jeg har vært der du er nå. Sannsynligvis enda lenger nede også. Jeg har hatt samtaler med psykolog siden januar. Nå er jeg på vei tilbake til et fullverdig liv. Min livskrise har også gitt meg bedre selvinnsikt og mye livserfaring. Ta vare på deg selv og på kjærligheten. Dette klarer du. Vær bare klar over at Ting Tar Tid. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 30. september 2004 #3 Del Skrevet 30. september 2004 Hei! Jeg lurer på om du var medlem av en fagforening? Da kunne du gått til disse og fått hjelp angående situasjonen og oppsigelsen. Det møtet du var på var ikke riktig lagt opp. Du hadde krav på å ha med deg minst en person til, gjerne tillitsvalgt i bedriften. Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå