Gå til innhold

Erfaringer med cerazette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg startet på cerazette for snart en måned siden og sliter litt med disse pillene. Det er to år siden jeg slutter på p-piller, og nå har jeg da starter med minipiller. Disse småblødningene vet jeg er normalt, men nå har jeg plutselig disse svake graviditetssymptomene som har pågått en ukes tid. Jeg har hatt en mellomblødning som startet sist onsdag, som har såvidt gitt seg nå. Jeg forventer egentlig menstruasjon førstkommende lørdag. Jeg har slurvet litt med pillene, og dermed er jeg usikker. Bør jeg ta en test til helgen uansett?

Takker for alle erfaringer dere eventuelt kommer med.

Anonymkode: c825c...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte på cerazette etter min andre fødsel. Hadde allerede hatt en mens når jeg begynte på de.

Hadde småblødninger, den første uka, men så ga de seg og jeg hadde ikke en eneste blødning/mens de to årene jeg gikk på de.

Kunne innimellom kjenne svake tegn på eggløsning og murringer som gjorde at jeg kunne få mistanke til graviditet, men det var det aldri.

Anonymkode: 1068c...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på cerazette etter min andre fødsel. Hadde allerede hatt en mens når jeg begynte på de.

Hadde småblødninger, den første uka, men så ga de seg og jeg hadde ikke en eneste blødning/mens de to årene jeg gikk på de.

Kunne innimellom kjenne svake tegn på eggløsning og murringer som gjorde at jeg kunne få mistanke til graviditet, men det var det aldri.

Anonymkode: 1068c...5cf

Det er det samme jeg kjenner og. Begynte andre dagen i menstruasjonen, så ga mensen seg torsdagen etterpå. Så har jeg vært fri for blødninger i to uker, men så begynte det å blø en uke før jeg forventer menstruasjon. klusser med syklusen dette!!

Anonymkode: c825c...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme jeg kjenner og. Begynte andre dagen i menstruasjonen, så ga mensen seg torsdagen etterpå. Så har jeg vært fri for blødninger i to uker, men så begynte det å blø en uke før jeg forventer menstruasjon. klusser med syklusen dette!!

Anonymkode: c825c...6da

Du har jo ikke syklus når du går på p-piller/minipiller. Da blir kroppen("syklusen") din styrt av kunstige hormoner. I begynnelsen og før kroppen får vent seg til disse kunstige hormonene er det ikke uvanlig med litt kluss

Anonymkode: 1068c...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt og sluttet en del ganger på cerazette. Hver gang var det et ork for kroppen å måtte justere seg. Var som regel 6 uker med sporadiske blødninger. Nå har jeg kobber-spiral.

Anonymkode: 38167...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo ikke syklus når du går på p-piller/minipiller. Da blir kroppen("syklusen") din styrt av kunstige hormoner. I begynnelsen og før kroppen får vent seg til disse kunstige hormonene er det ikke uvanlig med litt kluss

Anonymkode: 1068c...5cf

Nei jeg vet at eggcellen kanskje ikke modner ved minipillebruk, og ved kombinasjonspiller er det ikke eggløsning i det hele tatt. Det kan du likevel ha med cerazette. Hører om flere som er blitt gravide på disse.. Det har med uforsiktighet å gjøre da, og tilfeldigheter. 

Anonymkode: c825c...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt og sluttet en del ganger på cerazette. Hver gang var det et ork for kroppen å måtte justere seg. Var som regel 6 uker med sporadiske blødninger. Nå har jeg kobber-spiral.

Anonymkode: 38167...61b

Ja jeg tenker kanskje at jeg heller vil bruke det. Funker det fint for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på de i 1 år og 5 mnd nå. De første 9 mnd hadde jeg småblødninger/mensen minst annenhver uke. Nå har det stabilisert seg og jeg har 3 blødningsfrie uker før en kraftig mensuke. Savner hormonspiralen, der forsvant alle blødninger etter 6 mnd, men vi vurderer en til så setter ikke inn det før vi har bestemt oss.

Anonymkode: a454a...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på de i 1 år og 5 mnd nå. De første 9 mnd hadde jeg småblødninger/mensen minst annenhver uke. Nå har det stabilisert seg og jeg har 3 blødningsfrie uker før en kraftig mensuke. Savner hormonspiralen, der forsvant alle blødninger etter 6 mnd, men vi vurderer en til så setter ikke inn det før vi har bestemt oss.

Anonymkode: a454a...337

har du ofte vært usikker på om du har vært gravid eller ikke mens du går på de?

Anonymkode: c825c...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på cerazette i flere år uten å ha blødninger i det hele tatt. I fjor fikk jeg plutselig småblødninger i noen uker. Legen mente det kunne komme av hormonforandringer grunnet ammeslutt. Ellers har jeg ikke hatt gravitetetssymptomer eller blitt gravid mens jeg har tatt dem. Men har blitt gravid raskt etter pillestopp to ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har slurvet med pillene og er i tvil om du er gravid, ville jeg absolutt tatt en test for å være sikker da!

ja.. Men pga blødningen jeg har hatt en ukes tid er det nok ikke sannsynlig?

Anonymkode: c825c...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Honeyblossom

Jeg begynte på cerazette for ca 7mnd siden og har ikke hatt mensen siden. Hadde en liten blødning i august, men den var over i løpet av et par timer bare.

Er du usikker så ta en test. :) Slitsomt å går rundt å bekymre seg for om man er gravid eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. Men pga blødningen jeg har hatt en ukes tid er det nok ikke sannsynlig?

Anonymkode: c825c...6da

Nei, det er nok ikke så sannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på de i et år, det siste halve året fikk jeg småbklødninger hvis jeg ikke var veldig nøye med å ta de på samme tidspunkt. Tok en graviditetstest innimellom siden jeg ikke fikk mensen. Hadde en del ømme bryster innimellom og. Symptomene man får av pillene og graviditet kan være ganske like, så skjønner at du lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

har du ofte vært usikker på om du har vært gravid eller ikke mens du går på de?

Anonymkode: c825c...6da

Nei egntlig ikke. Men har vel tatt to tester i løpet av denne tiden bare for å utelukke det. Men jeg har kjent det på kroppen før jeg testet med alle 3 ungene, så satser på at jeg gjør det ved en evt graviditet nå og

Anonymkode: a454a...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Ville testet meg hvis jeg var deg, men når man begynner på nye piller klusser de ofte med kroppen. Jeg hadde også smøblødninger, men ingenting annet. Så forsvant det og nå har jeg ikke hatt mensen på tre år. Eller jo, en gang. I høst. Da fikk jeg mensen som varte i over en uke... Men nå er det borte igjen. :)

Jeg tester meg regelmessig pga. at jeg ikke har mensen i det hele tatt. Da kan man liksom aldri vite helt. :) Greit å være på den sikre siden. Det positive er at jeg ikke har NOEN andre bivirkninger enn å ha mistet mensen. Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville testet meg hvis jeg var deg, men når man begynner på nye piller klusser de ofte med kroppen. Jeg hadde også smøblødninger, men ingenting annet. Så forsvant det og nå har jeg ikke hatt mensen på tre år. Eller jo, en gang. I høst. Da fikk jeg mensen som varte i over en uke... Men nå er det borte igjen. :)

Jeg tester meg regelmessig pga. at jeg ikke har mensen i det hele tatt. Da kan man liksom aldri vite helt. :) Greit å være på den sikre siden. Det positive er at jeg ikke har NOEN andre bivirkninger enn å ha mistet mensen. Deilig.

ja jeg vil teste imorgen tror jeg. Tror det skal gå greit å teste. Litt slitsomt om man må teste hele tiden... Blødningene har vart en hel uke nå og varierer i mengde. Utrolig irriterende for sexlivet.. 

Anonymkode: c825c...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

ja jeg vil teste imorgen tror jeg. Tror det skal gå greit å teste. Litt slitsomt om man må teste hele tiden... Blødningene har vart en hel uke nå og varierer i mengde. Utrolig irriterende for sexlivet.. 

Anonymkode: c825c...6da

Det er sant - synes det er litt dumt å måtte teste så ofte. Og når jeg først blør så varer det 1-2 uker. Heldigvis er det sjeldent... Men irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...