Gå til innhold

Skjeggkre i hele leiligheten, 6 mill.ut av vinduet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men vet ikke om det funker på skjeggkre, men kan jo forsøke å spraye litt klorin på ei og se om den dør

Anonymkode: d7e07...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden er like underholdende som tråden om hun som var gravid og lurte på hvordan det ville være å suge bensin......!

Anonymkode: 7ef53...e5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså dere skal da ikke gjøre noe som helst. Kontakt nå advokat, det er han som står for all kontakt med forsikringsselskapet for dere. Egenandelen på advokat utgifter er 4000kr, mest sannsynlig må dere betale 20% av Max utgift grense på 100.000kr. Resten dekkes forsikringsselskapet. 

Og det er advokaten som ringer og sender brev til forsikringsselskapet når dere er inne i en slik prosedyre. Trur du kan slappe av, og la advokaten gjøre jobben sin. Og selger hadde protector forsikring, så har dere 5 år reklamasjon på boligen dere kjøpet av dem. Så slike ting som dere kommet borti, er advokat mat for og få fikset huset dere. Så dette ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal få dekket. Men mas, mas og mas på advokaten dere å ikke forskringsselskapet.

Anonymkode: 41b12...9c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Tråden er ryddet. Det er ikke tillatt med

* Bruk av forumet til jobb- eller studiesammenheng - for eksempel datainnsamling eller verving av intervjuobjekter osv.

ninuska_, adm

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hvorfor er skjeggkre blitt så vanlig iløpet av få år ? Kan ikke husket at det var et problem før.

Skikkelig trist at folk må flytte pga noe sånt ! :(

Anonymkode: 36597...632

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2015 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Enkelte firmaer svarer sånn når de egentlig ikke vil ta et oppdrag.... Hvis det er for lite og for dårlig lønnsomhet f.eks, så finner de på noe for å slippe og ta det. Et firma jeg vet om i landskapsarkitekt-businessen, pleide å prise de små oppdragene de egentlig ikke ville ha skyhøyt og heller bruke tiden sin på de store og bedre betalte. En sjelden gang var det noen dumrianer som takket ja likevel, selv om prisen var helt på jordet, så da tok de oppdraget likevel og tjente grovt på det.

Etter hva jeg forstår er det ikke uvanlig at firmaer "finner på ting" som unnskyldninger for å slippe og si blankt "nei" til et oppdrag.

Firmaene du har vært i kontakt med, ville kanskje rett og slett ikke ha det lille oppdraget ditt hvis du sa det var i en enkelt husholdning?

Det er altså ikke helt sikkert at insektangrepet du har er så umulig å få bukt med som de påstår.... Andre brukere her i tråden har jo andre erfaringer og har gitt deg tips om spray til og med.

Anonymkode: 59850...a30

Så løgn og svindel er helt vanlig i denne bra bransjen, er det du egentlig sier her. Skammelig, burde gjøres noe med. Tror jeg tipser noen aviser.

Anonymkode: acc86...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er skjeggkre blitt så vanlig iløpet av få år ? Kan ikke husket at det var et problem før.

Skikkelig trist at folk må flytte pga noe sånt ! :(

Anonymkode: 36597...632

Fordi vi reiser myyyyye mer enn før

Anonymkode: 7ed41...731

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo lest at man ikke bør ha papp i huset pga. skjeggkre. Jeg bare lurer - gjelder dette all papp? Pizzaeske, tampongeske? Bør all papp fjernes? Vanlig A4 ark? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2015 den 9.08, AnonymBruker skrev:

vi har både boligkjøperforsikring og innboforsikring, innbo skylder på boligkjøperforsikringen og de vil ikke snakke med oss. Vi har ringt dem i to mnd. Nå, og vi har enda ikke fått en saksbehandler. I mellomtiden har vi ingen steder å bo. Sover på gjesterommet til mor. 

Anonymkode: e2d78...23e

Legg frem problemet ditt her. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, IkeaGirl skrev:

Har jo lest at man ikke bør ha papp i huset pga. skjeggkre. Jeg bare lurer - gjelder dette all papp? Pizzaeske, tampongeske? Bør all papp fjernes? Vanlig A4 ark? 

Skjeggkre kan leve av cellulose derfor finner man ofte disse gjemt i pappesker o.l. Anbefalingen går derfor ut på å få denne pappen ut av huset så raskt som mulig før skjeggkreene flytter inn i boligen. Pizzaesker og tampongesker er ikke noe problem, det tenkes mer på pappen som ligger rundt den nye sofaen som kommer rett fra et stort lager (i utlandet) der det kanskje befinner seg skjeggkre. 

Anonymkode: 8a128...c62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, IkeaGirl said:

Har jo lest at man ikke bør ha papp i huset pga. skjeggkre. Jeg bare lurer - gjelder dette all papp? Pizzaeske, tampongeske? Bør all papp fjernes? Vanlig A4 ark? 

Alt papir, inkluder bøker, blader og aviser. I en boligblokk har sannsynligvis naboene det også, så selv om man skulle bli kvitt det i sin egen leilighet vil de snart komme tilbake.

Anonymkode: 2b2f2...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ozonbehandling kunne vært noe? Skjønt da må leilighetene rundt evakueres mens det pågår. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 10.11.2015 den 17.53, AnonymBruker skrev:

har-du-sett-disse-hjemme-28748 Fungerer dete nye kg systemet nå, så er der en god lenke om skjeggkre og sølvkre. Det eneste jeg ikke er enig med Johan Mattson i Mycoteam om, er at disse er allergifremkallende. Sølvkjre, skjeggkre og kakelakker er i samme familie som midd. Er en allergisk med eller uten astma for en av disse så reagerer en allergisk på hele gjengen. 

Anonymkode: 7ef53...e5b

De er ikke i samme familie som midd. Midd er edderkoppdyr. Sølvkre, skjeggkre og kakerlakker er insekter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du sier bygård og slike dyr lever i rørene,.så har det mest antakelig vært der tidligere. 

Stod det noe i prospektet? 

Snakk med naboene. 

Hvis feilen var der før dere flyttet inn finnes det egne regler for dette.

Anonymkode: e4da2...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye har skjedd ila disse tre årene. Jeg har kjennskap til bransjen og skjeggkre er i ferd med å bli et ikke-problem. 

Anonymkode: 41cf5...eb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye har skjedd ila disse tre årene. Jeg har kjennskap til bransjen og skjeggkre er i ferd med å bli et ikke-problem. 

Anonymkode: 41cf5...eb7

Å?

Anonymkode: a8128...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en person som jobbet flere år i skadedyrfirma. Han sa at når det gjelder skjeggkre er det alle store varehus i Norge som har det, uansett om det selges møbler, småvarer, byggmaterialer, osv. Han sa at hvis man handler noe fra et varehus, må man fjerne emballasjen utenfor huset, helst noen meter unna og sjekke nøye at det ikke er noe skadedyr på det man tar inn i huset. Det samme gjelder pakker fra Posten eller PostNord, man må sjekke alt ute før man tar inn varen i huset. I fjor tror jeg at det ble oppdaget at gift for kakerlakker har veldig god effekt på skjeggkre, så se om du finner et skadedyrfirma som bruker denne giften. Den settes langs alle lister i hele huset, kreene spiser den, dør, så andre kreer spiser likene og blir forgiftet selv, dør, andre spiser likene og blir forgiftet og dør, så bestanden reduseres kraftig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det riktig at de dør ved lave temperaturer? Vi bor i kjellerleilighet og det kryper ned mot utetemperatur inne hos oss med en gang vi skrur av ovnene. Lurte på om vi skulle skru av all varme og kjøle ned hele leiligheten mens vi er borte noen uker i jula, men vet ikke om dette har noe for seg? 

Anonymkode: 8ab43...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet i hus for 2 år siden, og har handlet myyyye i ettertid. MASSE papp som har kommet inn her for å si det sånn. Men aldri sett et eneste skjeggkre? Har jeg bare hatt sykt flaks? *banker tre ganger i bordet*

Anonymkode: a4689...a86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...