Gå til innhold

Hva gjør man når begge liker han?


Egraf

Anbefalte innlegg

I helgen så kranglet jeg litt med min bestevenninne angående en gutt. Og la meg få dette klart først: hun har allerede en slags kjæreste, men hun føler at de har sklidd litt fra hverandre nå. Nå har hun fått øynene opp for en av vennene til han hun på en måte er sammen med. I helgen klaget hun over at hun var sjalu og at hun føler han liker meg bedre enn henne. Jeg vet ikke om dette stemmer, vi har bare møtt han 2-3 ganger før. Han og jeg har hooket opp før når vi var fulle, og jeg hadde ikke akkurat hatt noe i mot å gjøre det igjen.

Hun spurte meg om vi kunne avtale at ingen av oss får gjøre noe med han. Og jeg kjenner jeg blir litt provosert. Som at det går greit for henne å ikke få han så lenge ikke jeg gjør det heller. Synes det blir helt tullete. Det kunne aldri falt meg inn å be henne ligge unna noen bare fordi jeg likte de, særlig når dette er en gutt hun har møtt 3 ganger i hele sitt liv. Og spesielt når hun allerede på en måte er sammen med vennen hans.

Er jeg urimelig som ikke har lyst til å gå med på noe sånt? Jeg kjenner han ikke noe særlig, men han virker veldig kul. Har ikke lyst til å måtte unngå han når vi treffer han, og å måtte si nei til han om han skulle prøve seg (han er utrolig fin). vi er begge 22 år, og det føles så utrolig barnslig. Hvis det hadde vært omvendt og jeg hadde vært forelsket i en fyr, som så ut til å like henne mer så ville jeg ALDRI prøvd å gi henne dårlig samvittighet over det, og i hvert fall ikke bedt henne holde seg unna han. Og skal jeg være ærlig så er jeg ganske sikker på at hun uansett aldri ville gått med på noe sånt for min skyld heller.

Trenger noen råd på hva jeg skal gjør om det skulle komme opp igjen. Har ikke lyst til å være en dårlig venn, og bestevennen min er så klart mye viktigere enn en gutt, men vil ikke la meg selv bli helt tråkket på heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neh, skygg unna. Blir du sammen med fyren, og de to faller for fristelsen, mister du både bestevenninne og kjæreste samtidig. Husk hennes moral er sånn at hun sikler etter en ny, mens hun allerede er sammen med noen. Kan hun svikte en kjæreste, kan hun svikte en venninne. Det er nok av fisk i havet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, skygg unna. Blir du sammen med fyren, og de to faller for fristelsen, mister du både bestevenninne og kjæreste samtidig. Husk hennes moral er sånn at hun sikler etter en ny, mens hun allerede er sammen med noen. Kan hun svikte en kjæreste, kan hun svikte en venninne. Det er nok av fisk i havet.

Har ingen planer om å bli sammen med han. Jeg tenker mer på hvorvidt jeg skal ta sjansen på å hooke opp med han igjen om sjansen byr seg, når hun tydeligvis er blitt veldig betatt av ham, og har bedt meg ligge unna han. synes det er en ganske smålig ting å be om.

Vet for øvrig at hun aldri ville prøvd seg på noen som jeg faktisk var sammen med. Hun er ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Bestevenninnna di er på kjøret. Om det kommer opp igjen så ber du henne skjerpe seg og prøve å se ting litt tydeligere. Det hadde vært noe annet om hun hadde vært forelsket i denne fyren lenge allerede, men nå er det jo faktisk DU som har hooket opp med ham før. 

Du er absolutt ikke urimelig som ikke vil gå med på noe sånt. Det er bestevenninna di som er urimelig for å foreslå og forvente noe sånt. Kjør på du! Hun kan ikke si "dibs" på noen når hun allerede er opptatt sjæl. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevenninnna di er på kjøret. Om det kommer opp igjen så ber du henne skjerpe seg og prøve å se ting litt tydeligere. Det hadde vært noe annet om hun hadde vært forelsket i denne fyren lenge allerede, men nå er det jo faktisk DU som har hooket opp med ham før. 

Du er absolutt ikke urimelig som ikke vil gå med på noe sånt. Det er bestevenninna di som er urimelig for å foreslå og forvente noe sånt. Kjør på du! Hun kan ikke si "dibs" på noen når hun allerede er opptatt sjæl. 

Takk for svar. Det du sier er vel egentlig det jeg tenker også. Men samtidig så vil jeg jo ikke ende opp med å bli uvenner heller, så jeg må vel trå varsomt. Bra å høre jeg ikke er helt dust her i hvert fall. Skjønner ikke hvor forelsket man kan bli i noen etter å ha møtt de tre ganger :klo:.

For meg er det egentlig ikke han gutten som er så viktig heller, det er mer en prinsippsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du spiser da ikke en diger sjokoladeplate rett foran nesa på ei som slanker seg, gjør du? :fnise:

Jo, jeg gjør vel det. Hadde i hvert fall ikke forventet at folk skulle latt vær å spise godteri foran meg, om jeg hadde vært på slankern.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får vel dele ham, da...

Hva om han ikke synes hun er noe særlig digg da? At han foretrekker en som ikke smaker nøtter, liksom? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som bestevenninna di vil at du skal hooke opp med noen. Om hun har møtt han 3 ganger så kan han ikke være så farlig for henne at hun skal ødelegge for dere. Hvis jeg skjønte det riktig er det jo bare du som har hatt noe på gang med han.. Vet vel ikke noe om hun har sjangs en gang. 

Anonymkode: 586ec...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i noe lunde samme situasjon.

Møtte en fyr på en festival, vi hooket opp, fant ut vi bodde nesten samme sted og ble fuckfriends.

Fant ut at en venninne (som forøvrig nesten ikke kjenner han) var forelsket i han. Hun ble kjempesint, jeg fikk som hatten passet og vi mistet all kontakt. Hun sa også ''du får ikke lov å gjøre noe mer med han''. Kan legge til at jeg ikke aanet at hun var forelska i han, vi er ikke så nære en gang!! Vel, jeg gikk noen runder med meg selv og fant ut at venner som sier at jeg ikke får lov til å gjøre noe, vil jeg ikke ha. Så jeg bare droppet det og fortsatte med mitt.

Nå har jeg og fuckfrienden min vært sammen i 4 år (1 år som FF's først), og til sommeren gifter vi oss :) Han er drømmemannen min, og jeg er jammen glad jeg gav blaffen i ''venninna'' mi.

Dropp henne, du vet aldri ;-) Og det at hun allerede er opptatt setter virkelig lokket på kjelen.

Anonymkode: 85cfc...fcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så utrolig ungdomsskole-oppførsel syns jeg. Trodde først dere var 16 år, men ser dere er 22 (!!) år gamle. Gjør som du vil, venninnen din deler da ingenting med denne fyren annet enn at hun er litt betatt. 

For øvrig syns jeg det er maks teit å krangle over en gutt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen så kranglet jeg litt med min bestevenninne angående en gutt. Og la meg få dette klart først: hun har allerede en slags kjæreste, men hun føler at de har sklidd litt fra hverandre nå. Nå har hun fått øynene opp for en av vennene til han hun på en måte er sammen med. I helgen klaget hun over at hun var sjalu og at hun føler han liker meg bedre enn henne. Jeg vet ikke om dette stemmer, vi har bare møtt han 2-3 ganger før. Han og jeg har hooket opp før når vi var fulle, og jeg hadde ikke akkurat hatt noe i mot å gjøre det igjen.

Hun spurte meg om vi kunne avtale at ingen av oss får gjøre noe med han. Og jeg kjenner jeg blir litt provosert. Som at det går greit for henne å ikke få han så lenge ikke jeg gjør det heller. Synes det blir helt tullete. Det kunne aldri falt meg inn å be henne ligge unna noen bare fordi jeg likte de, særlig når dette er en gutt hun har møtt 3 ganger i hele sitt liv. Og spesielt når hun allerede på en måte er sammen med vennen hans.

Er jeg urimelig som ikke har lyst til å gå med på noe sånt? Jeg kjenner han ikke noe særlig, men han virker veldig kul. Har ikke lyst til å måtte unngå han når vi treffer han, og å måtte si nei til han om han skulle prøve seg (han er utrolig fin). vi er begge 22 år, og det føles så utrolig barnslig. Hvis det hadde vært omvendt og jeg hadde vært forelsket i en fyr, som så ut til å like henne mer så ville jeg ALDRI prøvd å gi henne dårlig samvittighet over det, og i hvert fall ikke bedt henne holde seg unna han. Og skal jeg være ærlig så er jeg ganske sikker på at hun uansett aldri ville gått med på noe sånt for min skyld heller.

Trenger noen råd på hva jeg skal gjør om det skulle komme opp igjen. Har ikke lyst til å være en dårlig venn, og bestevennen min er så klart mye viktigere enn en gutt, men vil ikke la meg selv bli helt tråkket på heller.

Du fant han først. Det er venninna di som er frekk, såpass frekk at jeg stiller spørsmål om hun er ei ekte venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i noe lunde samme situasjon.

Møtte en fyr på en festival, vi hooket opp, fant ut vi bodde nesten samme sted og ble fuckfriends.

Fant ut at en venninne (som forøvrig nesten ikke kjenner han) var forelsket i han. Hun ble kjempesint, jeg fikk som hatten passet og vi mistet all kontakt. Hun sa også ''du får ikke lov å gjøre noe mer med han''. Kan legge til at jeg ikke aanet at hun var forelska i han, vi er ikke så nære en gang!! Vel, jeg gikk noen runder med meg selv og fant ut at venner som sier at jeg ikke får lov til å gjøre noe, vil jeg ikke ha. Så jeg bare droppet det og fortsatte med mitt.

Nå har jeg og fuckfrienden min vært sammen i 4 år (1 år som FF's først), og til sommeren gifter vi oss :) Han er drømmemannen min, og jeg er jammen glad jeg gav blaffen i ''venninna'' mi.

Dropp henne, du vet aldri ;-) Og det at hun allerede er opptatt setter virkelig lokket på kjelen.

Anonymkode: 85cfc...fcb

oi, da var det enda godt du ikke hørte på hun teite vennen din! 

Å droppe henne er ikke aktuelt, siden hun er min beste venn, og denne fyren er ikke såå viktig for meg. Det er liksom mer en prinsippsak. Ønsker ikke å oppmuntre sånne dumme ideer som hun kommer med, men vil samtidig ikke at vi skal krangle noe mer over det. Men siden det virker som at alle her er enige i at det er venninnen min som dummer seg ut, så kommer jeg nok bare til å gi faen i hva hun sier, så kommer hun vel forhåpentligvis over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så utrolig ungdomsskole-oppførsel syns jeg. Trodde først dere var 16 år, men ser dere er 22 (!!) år gamle. Gjør som du vil, venninnen din deler da ingenting med denne fyren annet enn at hun er litt betatt. 

For øvrig syns jeg det er maks teit å krangle over en gutt...

jepp, jeg er helt enig i at det er utrolig barnslig hele greia. Vi har aldri kranglet over en gutt tidligere heller, så aner virkelig ikke hvor dette kommer fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inngikk for lenge siden en avtale med min beste venn om at vi ikke skulle hooke opp med de samme folka. Dvs de jeg hadde liggi med/vært sammen med skulle ikke hun være med, og omvendt. Vi var vel rundt 15 år da vi inngikk avtalen. Men hun lå likevel med både 1 og 2 og 3 av "mine" folk, uten at jeg gjorde noe nummer ut av det (hun vet ikke at jeg vet det, da). Så mitt tips er å ikke gidde å avtale noe så dumt som det der. Det kommer ikke noe godt ut av det uansett. Tenk hvis du og gutten er sjelevenner :) 

Anonymkode: 2a0c4...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...