Gå til innhold

Folk som ikke tar hint og er pågående


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg omgås med en mann som jeg ikke egentlig orker å prate noe særlig med. Han er superintens og ikke helt oppegående, men er jo snill og velmenende. Han skal alltid prate masse, vise meg ting og fortelle meg helt åpenbare ting (se på denne her, den kan gjøre sånn!)

Han tar ikke hint om at jeg ikke er interessert i det han snakker om. Når jeg bare smiler til ham når han snakker til meg, og så snur meg vekk og fortsetter med mitt, skjønner han ikke at det er et hint om at jeg ikke vil prate mer. Ikke heller hvis jeg prøver å unngå å stå i nærheten. Han kommer alltid bort og avbryter midt i samtaler med andre for å fortelle sine ting. 

Han er jo en hyggelig fyr liksom, men det blir så alt for mye og jeg kjenner jeg blir sliten av å være i samme rom. 

Er det noen som har tips om hva man kan si/gjøre som er litt lettere å forstå for noen som kanskje ikke er så gode i sosiale koder? Som ikke er slemt eller frekt? Jeg tror han ser veldig opp til meg (jeg har kjæreste, så det er nok ikke derfor han er så intens), så jeg vil ikke såre ham heller. 

Anonymkode: 9120d...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å gi han hint! Ikke alle som forstår hint. Være ærlig og direkte mot han, si det rett ut. Det virker på meg når jeg vil unngå noen ^^

Anonymkode: 23811...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han mangler sosial kompetanse vil jeg tro det er best å si ting veldig klart. Ikke på en måte som er hånende eller latterliggjør han såklart, men skånsomt men likevel forståelig. 

"Nå kan jeg ikke snakke mer med deg for nå må jeg gjøre x", "unnskyld men nå avbryter du samtalen. Y og jeg snakker om X", "Jeg er ikke så interessert i å høre om z, kan vi snakke om noe annet? "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å gi han hint! Ikke alle som forstår hint. Være ærlig og direkte mot han, si det rett ut. Det virker på meg når jeg vil unngå noen ^^

Anonymkode: 23811...f5b

Det gjør det nok, men man kan være ærlig uten å såre. Har en venninne som prater veldig mye, da hender det jeg må være ærlig, fordi hun ikke alltid tar hintet, men sier heller 'skal vi heller jobbe, så kan vi prate etterpå?'. 

 

Man kan jo si noe slik som 'jeg er dessverre opptatt, og har ikke tid til å prate'. På meg virker det som det kanskje også er mulig at vedkommende kan ha en psykisk utviklingshemning/utviklingsforstyrrelse, eller rett og slett mangler sosiale "antenner". Så er ikke sikkert han kan noe for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, takk for svar! 

Vi møtes nesten alltid i sosiale settinger der formålet er å skravle (fester ol), så det er utrolig vanskelig å si noe uten å virke frekk. Ofte sier jeg bare at jeg må på do, og så setter jeg meg et annet sted når jeg kommer tilbake, men jeg skulle så gjerne fått gitt en beskjed som varer litt lenger uten å måtte si i klartekst at jeg ikke setter pris på samtalen. Det er jo grenser for hvor mange ganger man må gå på do, hente ny drikke osv. også. 

Jeg har prøvd meg med "Nå må jeg jammen gå og prate med noen andre, jeg har jo pratet med deg nesten hele tiden", men det glir ikke inn. 

Jeg har en følelse av at han ikke er helt som oss andre ja, så man vil jo gjerne være litt grei også. :sjenert:

Anonymkode: 9120d...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...