AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #1 Del Skrevet 4. november 2015 Kom til å tenke på det her om dagen, mener jeg leste et sted at flere og flere unge utsetter/velger å ikke ta sertifikatet på bil. Men hvor vanlig er det egentlig?Jeg er 25 nå, har ikke lappen og heller ingen planer om det med det første siden jeg bor i by der både parkering og bomringer er dyre, kollektivtilbudet er bra og jeg rett og slett ikke trenger bil, føler jeg. I tillegg er det selvsagt miljøaspektet.Hvordan er det med andre rundt min alder? Er jeg veldig unormal? Anonymkode: 644a9...9b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #2 Del Skrevet 4. november 2015 Det spørs nok veldig på hvor du bor. Jeg vokste opp på bygda, fullstendig uten noe kollektivtilbud. Ingen, og jeg mener ingen, som var noe særlig mer enn en måned over 18 års dagen sin manglet lappen Anonymkode: c7e76...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #3 Del Skrevet 4. november 2015 Å ikke ha førerkort går helt greit inntil du stifter familie og får unger. Anonymkode: 7c1dc...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 4. november 2015 #4 Del Skrevet 4. november 2015 Det kommer nok veldig an på hvor man bor, ja. Jeg bor i Bergen, og jobber et lite stykke unna sentrum, og på jobben min er det flere uten lappen enn med. De som har lappen er nesten utelukkende de som bor langt unna byen eller har barn.Jeg har heller aldri følt noe behov for det, har alltid hatt rikelig med kollektivtilbud rundt meg. Samme med samboeren min, og det er litt av grunnen til at vi har valgt å bo i sentrum. Det er kanskje litt dyrere enn å bo andre steder, men det tror jeg vi sparer inn på å ikke ha bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #5 Del Skrevet 4. november 2015 Jeg tok lappen da jeg var 32. Men de 100.000 jeg brukte på det var ganske bortkasta, for jeg tør ikke kjøre. Er så redd for fyllekjørere. Jeg har et enormt kontrollbehov og får helt noia av tanken på at jeg ikke har kontroll på andre folk på veien.. de kan jo være rusa eller hva som helst. Bor sentralt da. Og jeg kommer aldri til å få barn siden alle menn hater meg, så trenger ikke bil sånn sett. Anonymkode: 785de...ee6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #6 Del Skrevet 4. november 2015 Å ikke ha førerkort går helt greit inntil du stifter familie og får unger.Anonymkode: 7c1dc...d18Hvorfor skulle ikke det gå greit egentlig? Jeg kjenner flere med barn uten sertifikat, de sykler med ungene i en vogn bakpå Anonymkode: 644a9...9b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 5. november 2015 #7 Del Skrevet 5. november 2015 Jeg tok lappen da jeg var 20 år, men av ulike grunner ble det til at jeg ikke kjørte bil i ca 20 år. Så jeg var over 40 år før jeg begynte å kjøre. I mellomtiden hadde jeg både bodd usentralt veldig mye og fått en masse barn, men vi greide oss med at kun mannen min kjørte. Da jeg endelig begynte å kjøre var det fullstendig grusomt I starten, men det gikk fort over og nå elsker jeg å kjøre og kunne aldri greid meg uten bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wahaj Skrevet 5. november 2015 #8 Del Skrevet 5. november 2015 Flesteparten jeg kjenner har lappen, men samtidig er det mange som ikke har lappen. Tror det er hipp som happ, og som de over skriver, hvor man bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 11. november 2015 #9 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg bor og jobber I Oslo så trenger ikke lappen. Er 28år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 12. november 2015 #10 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg er 24 og har ikke lappen, og de fleste jeg kjenner har den heller ikke. Vi bor alle i byer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #11 Del Skrevet 18. november 2015 Bor i Vaksdal, forsted til Bergen med togforbindelse. Her er mange som ikke har førerkort, meg inklusive, og kvadratmeterpris på hus på rundt 12000kr. :D Men kjenner nesten bare jenter som ikke har. Blant samboere har menn som regel førerkort og bil. Anonymkode: 37ba1...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå