Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Takk for det :)

Hvor du bestiller ul avhenger av om ditt legesenter tilbyr det eller ikke.. Det vanligste er vel å bestille hos privat gynekolog hvis ikke :)  Når jeg tok privat så betalte jeg vel ca 1100 men det kan sikkert variere alt ettersom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha da er det hvertfall spennende!! :hoppendeglad: Jeg synes det hadde vært koselig med tvillinger :hjerte: :hjerte: så det er ganske spennende å se hva som skjuler seg her! Jeg får ul i uke 6 eller 7 antar jeg så ikke så lenge å vente. Grunnen til at jeg har tenkt på det er fordi jeg fikk symptomer allerede 6 DPO. Da ble jeg kvalm og hormonell. Jeg husker nå i ettertid også at "kilingen" i livmor kom samtidig ;) (noe så rart; kiling inne i kroppen! Sikkert pga økt blodtilstrømming?).

Ser jeg glemte å svare deg på denne. Jeg har IKKE lyst på tvillinger. Altså, hadde det vist seg at det er tvillinger der inne så måtte vi jo bare fikset det, og det hadde jo helt sikkert gått helt fint. Når det er sagt har vi en fra før av, og jeg tenker av og til at vi bare skulle være fornøyd med han, han er jo en tomannsjobb alene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Tror de tilbyr det på legesenteret jeg går hos :) 

Heldig dere som har ul på legesenteret. Jeg ringte gynekologen jeg gikk til i forrige svangerskap for å bestille time  til ul, og da fikk jeg beskjed om å fakse over henvisningen og så skulle hun vurdere om hun kunne ta meg imot over helgen. Hadde det ikke vært fordi hun er veldig flink hadde jeg funnet noen andre på dagen! Akkurat som jeg ikke er en viktig pasient liksom :snurt::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Sjekket for moro skyld om jeg fortsatt var gravid, siden jeg ikke egentlig har noe særlig symptomer. Kjenner litt stikk i siden med jevne mellomrom, er trøtt og tisser ofte, men ingen kvalme! Siden testen ble positiv mens jeg holdt på, så regner jeg med at den var grei :fnise:

Men jeg har fortsatt ikke bestilt time hos lege. Klarer ikke å få bort følelsen av at det er for tidlig og at det sikkert ikke går bra, så da er det bare dumt å være tidlig ute. Samme med tidlig ultralyd. Var og så på ledige timer i stad, men venter og venter med å bestille. Det er vel kanskje fordi man stadig leser her på forumet om folk som mister, da innbiller jeg meg at det umulig kan klaffe første gang for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg glemte å svare deg på denne. Jeg har IKKE lyst på tvillinger. Altså, hadde det vist seg at det er tvillinger der inne så måtte vi jo bare fikset det, og det hadde jo helt sikkert gått helt fint. Når det er sagt har vi en fra før av, og jeg tenker av og til at vi bare skulle være fornøyd med han, han er jo en tomannsjobb alene :ler:

Altså jeg er mer enn fornøyd med en i gangen, meeeen det hadde vært veldig koselig og fantastisk med tvillinger :hjerte: Jeg vet at det er mye jobb med bare en og at det blir annerledes med flere men jeg tror likevel man takler det på samme måte :) 

Heldig dere som har ul på legesenteret. Jeg ringte gynekologen jeg gikk til i forrige svangerskap for å bestille time  til ul, og da fikk jeg beskjed om å fakse over henvisningen og så skulle hun vurdere om hun kunne ta meg imot over helgen. Hadde det ikke vært fordi hun er veldig flink hadde jeg funnet noen andre på dagen! Akkurat som jeg ikke er en viktig pasient liksom :snurt::ler:

Antakeligvis har hun vel da nok kunder og er ikke serviceinnstilt.... Altså hun trenger ikke å yte kundeservice for å tiltrekke seg nye :( Regner med dette er privat? 

Hmm... Sjekket for moro skyld om jeg fortsatt var gravid, siden jeg ikke egentlig har noe særlig symptomer. Kjenner litt stikk i siden med jevne mellomrom, er trøtt og tisser ofte, men ingen kvalme! Siden testen ble positiv mens jeg holdt på, så regner jeg med at den var grei :fnise:

Men jeg har fortsatt ikke bestilt time hos lege. Klarer ikke å få bort følelsen av at det er for tidlig og at det sikkert ikke går bra, så da er det bare dumt å være tidlig ute. Samme med tidlig ultralyd. Var og så på ledige timer i stad, men venter og venter med å bestille. Det er vel kanskje fordi man stadig leser her på forumet om folk som mister, da innbiller jeg meg at det umulig kan klaffe første gang for meg!

Kvalmen har ikke vært her de siste 4 dagene heller, bortsett ifra ett lite minutt tidligere i dag :) Jeg har derimot en ekstrem trøtthet og sover daglig på sofaen både formiddag og kveld (selvfølgelig avhengig av hvordan jeg jobber). I tillegg kjennes puppene ut som to voksende blåmerker.... Så da er det vel greit da ;) 

Det er nok mange som mister ja, og da må du uansett ha legetime. Husk på at det er ikke nok å bare si at du er gravid, det må dokumenteres på legekontoret slik at det havner i journalen din. Dette er viktig hvis du skulle være så uheldig å miste flere ganger. Derfor kan det være greit å bestille time, dessuten kan det hende de vil ha deg inn tidligere enn uke 8??? 

Jeg sier det fordi det er viktig for deg å få det dokumentert :) Det går helt sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldig dere som har ul på legesenteret. Jeg ringte gynekologen jeg gikk til i forrige svangerskap for å bestille time  til ul, og da fikk jeg beskjed om å fakse over henvisningen og så skulle hun vurdere om hun kunne ta meg imot over helgen. Hadde det ikke vært fordi hun er veldig flink hadde jeg funnet noen andre på dagen! Akkurat som jeg ikke er en viktig pasient liksom :snurt::ler:

oi, spesielt å si at hun skal vurdere det =P 

Jeg ringte på fredag for å spørre om UL. Hun på legekontoret sa at det var litt tidlig å ta UL, de tok vanligvis ikke før i uke 12. Ble enige om at jeg ringer tilbake for å få time i uke 1 eller 2. Så lenge det ikke var noe spesielt - eller at jeg var plaget med noe.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet positivt! En svak pluss. Krysser alle fingre for at dette går bra. Skal til legen neste torsdag, så er spent på å høre hva hun sier. Har hatt litt småblødninger de siste dagene, så er veldig nervøs for dette. Termin ut fra siste mens er 25. juli :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet positivt! En svak pluss. Krysser alle fingre for at dette går bra. Skal til legen neste torsdag, så er spent på å høre hva hun sier. Har hatt litt småblødninger de siste dagene, så er veldig nervøs for dette. Termin ut fra siste mens er 25. juli :)

Velkommen :) 

Gratulerer Kråkebolle! Krysser fingrene for deg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet positivt! En svak pluss. Krysser alle fingre for at dette går bra. Skal til legen neste torsdag, så er spent på å høre hva hun sier. Har hatt litt småblødninger de siste dagene, så er veldig nervøs for dette. Termin ut fra siste mens er 25. juli :)

Velkommen og gratulerer! Du er herved ført opp i terminlista i første innlegg :)

Jeg har også hatt mye småblødninger, både i dette og forrige svangerskap, og det behøver heldigvis ikke å bety noen verdens ting. Men slitsomt er det allikevel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen viste 3+ i dag :hjerte: Helt i rute!

Så bra LilleMy1989 :D Jeg tok en billigteststrimmel igjen igår, og den var blitt mye sterkere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg med jeg også. Er 4+1 i dag.  Menstermin 30.juli . Dette er barn nr 2, vi har en fin sønn på 1,5 fra før. 

Selv har jeg nettopp fylt 30, bor med samboer, barn og husdyr i eget hus. Bor ved en Mjøsby.

 

Jeg har ikke et eneste symptom, men det hadde jeg ikke sist i begynnelsen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med jeg også. Er 4+1 i dag.  Menstermin 30.juli . Dette er barn nr 2, vi har en fin sønn på 1,5 fra før. 

Selv har jeg nettopp fylt 30, bor med samboer, barn og husdyr i eget hus. Bor ved en Mjøsby.

 

Jeg har ikke et eneste symptom, men det hadde jeg ikke sist i begynnelsen heller. 

 

Melder meg også forsiktig inn, selv om jeg er redd for at det er for tidlig. Er 4+2, termin 29 juli. 

Velkommen og gratulerer til dere begge! Jeg har lagt dere inn i terminlisten i åpningsinnlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan jo skrive en liten presentasjon av meg selv jeg også siden jeg gjorde om førsteinnlegget, hvor jeg presenterte meg, til terminliste :)

Jente i første halvdel av tredveårene fra Oslo her. Har en liten en på 2 år fra før av, og bøllefrø nr 2 satt på andre forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med jeg også. Er 4+1 i dag.  Menstermin 30.juli . Dette er barn nr 2, vi har en fin sønn på 1,5 fra før. 

Selv har jeg nettopp fylt 30, bor med samboer, barn og husdyr i eget hus. Bor ved en Mjøsby.

 

Jeg har ikke et eneste symptom, men det hadde jeg ikke sist i begynnelsen heller. 

Gratulerer :strix: 

Melder meg også forsiktig inn, selv om jeg er redd for at det er for tidlig. Er 4+2, termin 29 juli. 

Gratulerer Idja :strix: Det går nok bra :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? 

Her går det greit, jeg er supertrøtt og vimsete hele tiden, men ellers bra fysisk.

Men er det flere enn meg som synes det er skummelt å være gravid? Hehe, riktignok er dette mitt andre barn, men det er faktisk nesten skumlere denne gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra her :) Vonde pupper, noe kvalme, veldig trøtt og litt distre :P Går litt opp og ned men har symptomer hele tiden :hjerte: Hvordan skummelt mener du? Jeg er bekymret for helse og bebisen selvfølgelig :) Og lurer mye på det jeg spiser. Jeg synes også det er skummelt at livet skal forandre seg totalt og at jeg skal ha ansvaret for et lite menneske... Men det er for det meste veldig kos og spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...