Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

hei.. slenger meg også inn her.. :D

Har foreløpig beregnet termin til 16. juli.

Har ennå fortalt det kun til ei venninne.. tar det litt som det kommer hvem og når vi sier det til familien.

Har gått med ømme pupper i litt over ei ukes tid nå, har blitt noe bedre, tidvis har jeg også type mensmurringer i magen. Må veldig ofte tisse. er veldig ofte sulten, og føler ikke maten holder så lenge før jeg blir sulten igjen. Kvalmen har så vidt slengt innom i går og i dag, kommer fort, blir litt og forsvinner igjen etter hvert. :P

Det er første gang jeg er gravid, så føler meg faktisk ganske så bortkommen på området egentlig..:p

burde jeg ringe å bestille legetime som jeg får nå i nærmeste framtid eller skal man bestille en time til mellom uke 8-12 ? :P

Er forresten 27 år og bor i Buskerud.. :)

 

Bare ring du så får du nok vite hva som gjelder hos deg. Jeg bestilte time i uke 4 og fikk i uke 11...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg gjør som dere andre å slenger meg inn her jeg åsså 

Jeg fikk idag endelig bekreftet graviditet hoss legen med menstermin 18 juli.

jeg går rundt her hjemme som ett stort pms troll å syns igrunn synd på alt å alle som er i nærheten av meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt med blødninger :troest: Det går sikkert bra :Nikke:

Så bra at du fikk henvisning med en gang. Er jo slik det skal være synes jeg :) Det blir spennende å se i uke 8 vil jeg tro :strix: 

Ja, det er guffent med blødninger, men jeg hadde det i forrige graviditet også, og det kommer mest sannsynlig at jeg er så heldig at jeg har ekstremt skjøre slimhinner når jeg er gravid. Slitsomt allikevel, men jeg er ikke like hysterisk som sist gang :)

Gleder meg til ul ja :nigo: Jeg er spesielt interessert i hvor mange det er det inne siden jeg ble spådd her inne på kg i sommer til å flerlinger (les: flere enn 2 :hakeslepp: ) Ikke det at jeg egentlig tror på sånt, men man blir jo litt skremt allikevel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Fr. Gurine og trudb! Jeg legger inn terminene deres i åpningsinnlegget :)

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er guffent med blødninger, men jeg hadde det i forrige graviditet også, og det kommer mest sannsynlig at jeg er så heldig at jeg har ekstremt skjøre slimhinner når jeg er gravid. Slitsomt allikevel, men jeg er ikke like hysterisk som sist gang :)

Gleder meg til ul ja :nigo: Jeg er spesielt interessert i hvor mange det er det inne siden jeg ble spådd her inne på kg i sommer til å flerlinger (les: flere enn 2 :hakeslepp: ) Ikke det at jeg egentlig tror på sånt, men man blir jo litt skremt allikevel :ler:

Haha da er det hvertfall spennende!! :hoppendeglad: Jeg synes det hadde vært koselig med tvillinger :hjerte: :hjerte: så det er ganske spennende å se hva som skjuler seg her! Jeg får ul i uke 6 eller 7 antar jeg så ikke så lenge å vente. Grunnen til at jeg har tenkt på det er fordi jeg fikk symptomer allerede 6 DPO. Da ble jeg kvalm og hormonell. Jeg husker nå i ettertid også at "kilingen" i livmor kom samtidig ;) (noe så rart; kiling inne i kroppen! Sikkert pga økt blodtilstrømming?).

-----------------

De siste tre dagene har jeg vært ekstremt trøtt. Søndag lå jeg inntil sambo på sofaen til svigers i timesvis og sov i ca en time der (vi er der mye) og i går var jeg rett og slett helt nødt til å sove en time på sofaen før Farmen hvis jeg skulle greie å holde meg våken, det var helt umulig å få til uten. I dag hadde jeg besøk av en god venninne. Hun er den jeg har sagt det til alle gangene og snakker mest om graviditet med i og med at hun har to barn selv. På slutten av besøket så ble jeg så trøtt at jeg hadde problemer med å følge samtalen. Dermed ble det to timer på sofaen når hun dro.... Jeg er like trøtt enda... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta med blødninger idag noen her som har opplevd det? Føles ikke ut som normal mens heller det føles mer som en snill menstruasjon med bare friskt blod men det er sånn att jeg må ha bind har litt murringer men ikke sånn veldig vondt...kjenner e blir kjempe kvalm hvis noe presser mot magen sånn som bukseliv å slikt å avåtil når jeg spiser. Skal til legen på Fredag håper alt e greit i magen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starta med blødninger idag noen her som har opplevd det? Føles ikke ut som normal mens heller det føles mer som en snill menstruasjon med bare friskt blod men det er sånn att jeg må ha bind har litt murringer men ikke sånn veldig vondt...kjenner e blir kjempe kvalm hvis noe presser mot magen sånn som bukseliv å slikt å avåtil når jeg spiser. Skal til legen på Fredag håper alt e greit i magen 

Blødninger her og, og i dag har det kommet mer slik at jeg har gått fra rolig til bekymret :( Jeg var hos legen i går for å måle hcg, og skal tilbake på torsdag, så jeg får vel svar på ståa før uka er omme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødninger her og, og i dag har det kommet mer slik at jeg har gått fra rolig til bekymret :( Jeg var hos legen i går for å måle hcg, og skal tilbake på torsdag, så jeg får vel svar på ståa før uka er omme..

Uff det e ikke kjekt med sånt men har lest att mange får blødninger uten att det er av noen betydning men ekkelt er det uansett. Veldig glad nå for att legen min egentlig er gynekolog og har tilgang på ultralyd:) 

Starta med blødninger idag noen her som har opplevd det? Føles ikke ut som normal mens heller det føles mer som en snill menstruasjon med bare friskt blod men det er sånn att jeg må ha bind har litt murringer men ikke sånn veldig vondt...kjenner e blir kjempe kvalm hvis noe presser mot magen sånn som bukseliv å slikt å avåtil når jeg spiser. Skal til legen på Fredag håper alt e greit i magen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igår starta jeg med blødninger noe som for meg kunne virke som en mild men vanlig menstruasjon uten noe særlig mens smerter, men med litt murringer va mest blødning når jeg var på do  idag er det ingen murringer men blødningene har omtrent stoppet opp. Kan dette være det som kalles falsk mens? noen som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og blir med :) 4+3 i dag. Hvor regner dere termindato? Får forskjellig dato på de ulike sidene:klo: Men mammanett (menstermin) og fertilityfriend (ovulation based) er enige om 19.juli, så da tar jeg utgangspunkt i det.

Merker ikke så mye symptomer, men synes puppene er litt "svulmende":fnise: og føler meg i tillegg litt uggen og luktsensitiv. I dag på lunsjen var det ei som hadde makrell i tomat og ei anna kaviar, ææsj:kvalm: Har også blitt forkjøla..

Har diagnose habituell abort, så har fått time hos fastlegen 24. nov. Kommer til å be om henvisning til ultralyd, men kommer i tillegg til å bestille time privat til gynekologen jeg var hos sist. Han var supergrei,og den mest forståelsefulle, hjelpsomme og behagelige helsepersonellet jeg har vært borti!:hjerte: Må uansett til han for å få fornyet reseptene mine, antar jeg. Jeg har ikke tenkt å ta hcg-målinger denne gangen, for det opplevde jeg som bare mer stress og bekymring forrige gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen og gratulerer til @N85 ! Jeg har lagt deg til i terminlista i åpnintsinnlegget :)

------------------------------------------------------------

Huff, nå går jeg og venter på telefon fra legen min med svar på hCG-prøvene jeg har hatt, og jeg er helt dårlig av spenning. På den ene siden er jeg ganske sikker på at dette ikke går veien, men på den andre siden er jeg ganske positiv, så dette er til å bli gal av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer til @N85 ! Jeg har lagt deg til i terminlista i åpnintsinnlegget :)

------------------------------------------------------------

Huff, nå går jeg og venter på telefon fra legen min med svar på hCG-prøvene jeg har hatt, og jeg er helt dårlig av spenning. På den ene siden er jeg ganske sikker på at dette ikke går veien, men på den andre siden er jeg ganske positiv, så dette er til å bli gal av!

Nå har jeg fått svar på hcg-målingene, og måling 1 viste hcg på 33.000 og måling 2 viste 50.000, så dette er jo helt fantastiske resultater! :strix:

Jeg var helt sikker på at det var gått galt etter at blødningene tok seg noe opp, i tillegg til at jeg tok to graviditetstester jeg hadde liggende (billigtester) tirsdag ettermiddag og onsdag morgen som viste svakere teststrek enn i uke 5. Nå har blødningne avtatt, så nå skal jeg forsøke og roe meg ned, for dette har mildt sagt vært en følelsesmessig berg og dalbane. Neste gjøremål på lista nå er å bestille ul :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått svar på hcg-målingene, og måling 1 viste hcg på 33.000 og måling 2 viste 50.000, så dette er jo helt fantastiske resultater! :strix:

Jeg var helt sikker på at det var gått galt etter at blødningene tok seg noe opp, i tillegg til at jeg tok to graviditetstester jeg hadde liggende (billigtester) tirsdag ettermiddag og onsdag morgen som viste svakere teststrek enn i uke 5. Nå har blødningne avtatt, så nå skal jeg forsøke og roe meg ned, for dette har mildt sagt vært en følelsesmessig berg og dalbane. Neste gjøremål på lista nå er å bestille ul :nigo:

Wow det var høye tall :nigo: 

Jeg fikk resultatet av mine prøver også :) Mandag var hcg 81 og på onsdag så var det steget til 247!!! :strix: Det må vel være bra stigning :hjerte: 

Da er det bare å vente til legetime på tirsdag og høre om det blir henvisning eller om de velger å ta ultralyden der :) Og det er ikke lenge til, regner med det blir i løpet av uke 6, dvs 23. eller 24. :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for gratulasjoner og takk for at du la meg til Frøken Vims! Og hurra for kjempefine hcg-tall for begge to :) 

Har bestilt meg UL til 30. nov, jeg. Leeenge til! Men vil gjerne vente til etter 24. nov, for da er jeg "6+0" basert på EL, så da fikk jeg time 30.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow det var høye tall :nigo: 

Jeg fikk resultatet av mine prøver også :) Mandag var hcg 81 og på onsdag så var det steget til 247!!! :strix: Det må vel være bra stigning :hjerte: 

Da er det bare å vente til legetime på tirsdag og høre om det blir henvisning eller om de velger å ta ultralyden der :) Og det er ikke lenge til, regner med det blir i løpet av uke 6, dvs 23. eller 24. :hjerte: 

Det er en kjempefin stigning! :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner og takk for at du la meg til Frøken Vims! Og hurra for kjempefine hcg-tall for begge to :) 

Har bestilt meg UL til 30. nov, jeg. Leeenge til! Men vil gjerne vente til etter 24. nov, for da er jeg "6+0" basert på EL, så da fikk jeg time 30.

 

Det var lurt å bestille til du er 6 uker for da kan du se hjerteslag :hjerte: Jeg håper å få se det på den tiden selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at HCG nivået deres har steget. Det var gode nyheter :) Jeg tok en billigtest bare for å sjekke en gang til i dag morges. Det kom en enda sterkere strek. 

Tenkte å bestille time til UL i løpet av neste uke. Jeg er 5 uker i morgen. Bestiller dere hos fastlegen? 

Eneste jeg merker av gravidteten (tror jeg) er at jeg blir så tidlig trøtt. Begynt å spise mye sunnere så er sikker på at jeg får i meg masse næring, og at det ikke er derfor jeg er trøtt og sliten. En på jobben sa at jeg var så flink til å ha med meg spennende salater på jobb :fnise: Det er noe jeg begynte med etter at jeg fant ut av at jeg var gravid. Prøver å spise "renere" mat. Er ikke helt fanatisk altså, men prøver å holde meg unna usunt og ferdigmati ukedagene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...