Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Du er jo 5+0 i morgen, altså 3+ i morgen, så du ligger hvertfall godt an, eller har hatt EL tidligere enn antatt? ;) 

Jeg beregnet EL ut fra gynekologens beregninger. Hun målte egget ;) I henhold til app skulle EL vært mye senere.

Gratulerer og velkommen! Jeg har smuglest litt i dagboken din og synes det er veldig hyggelig at dere klaffet for dere! Jeg legger deg til i lista! 

Tusen takk :) 

Slenger meg inn her :) Testet positivt for noen dager siden, menstermin 4. august. Ikke mye symptomer foreløpig utover uteblitt mens - men må oftere tisse og har en del luft i magen. Ikke det beste i sosiale settinger ;)

Er i 30-åra, bosatt i Oslo, og har en på 16 mnd fra før. Merkelig at babyen vår skal bli storesøster... 

Kjekt å "skravle" med noen her, foreløpig har vi ikke fortalt noen andre enn kommende storesøster, og hun viste ikke så mye begeistring ;)

Gratulerer og velkommen i gjengen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg beregnet EL ut fra gynekologens beregninger. Hun målte egget ;) I henhold til app skulle EL vært mye senere.

Tusen takk :) 

Gratulerer og velkommen i gjengen :) 

Ja det stemmer, du fikk jo se gullegget før det ble befruktet! Ganske kult at det skulle treffe akkurat nå. :nigo: Uansett et veldig bra tegn å få 3+ . Jeg skal ta den testen i morgen og er litt redd for å ikke få 3+, de er jo egentlig litt skumle de testene, for de kan jo skape unødvendig bekymring. Men samtidig ganske nyttig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer, du fikk jo se gullegget før det ble befruktet! Ganske kult at det skulle treffe akkurat nå. :nigo: Uansett et veldig bra tegn å få 3+ . Jeg skal ta den testen i morgen og er litt redd for å ikke få 3+, de er jo egentlig litt skumle de testene, for de kan jo skape unødvendig bekymring. Men samtidig ganske nyttig. 

Ja, jeg ler litt når jeg tenker på det :fnise: At jeg faktisk så embryo da det bare var et egg. Det er kult da. 

Masse lykke til i morgen. Håper du får en fin 3+ test :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen har jeg tenkt jeg skal ringe og bestille privat UL i uka før jul. Synes det er greit å kunne sjekke at alt er i orden rundt uke 8/9. Og ser det greit ut så forteller vi nyheten til nærmeste familie på julaften. Tenker det kan være en hyggelig "ekstragave" til familien :laugh: selv om det kanskje er litt tidlig.

I tillegg skal jeg ringe helsestasjonen og be om å få noen å prate med ift fødselsdepresjon. Jeg hadde det veldig ille med førstemann, og vil for enhver pris unngå det denne gangen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg melder meg inn her. Fant nylig ut at jeg er gravid, er allerede 8 uker og 5 dager på vei, om jeg har regnet riktig. Termin 9. juli 2016. Jeg er 26 år og førstegangsgravid. Dette var absolutt ikke planlagt, men en gledelig ovrraskelse. Jeg bor dessuten i Asia for øyeblikket på grunn av jobb og planen var å bo her i en to års tid. Lurer på hvordan jeg skal gjøre dette nå.

Jeg har vært en del svimmel og småkvalm, ellers ikke merket så mye til graviditeten foreløpig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen @Luux og gratulerer med positiv test :) Så spennende og eksotisk å bo i Asia! Skjønner at du lurer på hvordan du skal gjøre det. Vurderer du å komme tilbake til Norge?

Skriver forresten under på svimmelheten :spy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så kvalm og trøtt at jeg aner ikke hvordan dette skal gå. Krysser alt av fingre og tær for at det går over rundt uke 12. Er 8+3 i dag og nå begynner det å bli skikkelig ille.

Noen som har noen gode tips? Har forsøkt ingefærte, hjalp ikke. Om jeg spiser for mye, blir jeg kvalm. Spiser jeg for lite, blir jeg kvalm. Har ikke funnet noen gyllen middelvei ennå. Føler meg kvalm og sulten hele tiden, men har ikke matlyst. :icon_frown: Eneste som hjelper er å legge seg ned og sove, men litt vanskelig å gjøre det på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt er helt fantastisk. Jeg merker økning I kvalme nå. Nå begynner det å bli hele dagen og det er faktisk skikkelig ekkelt :( Det bruker å hjelpe meg å spise salte ting som potetgull, kjeks baconsvor etc. Ikke så sunt men verdt det når det er hver dag.... hele dagen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, unner ingen å være kvalm :( Foreløpig er jeg bare litt uggen, men så vanvittig svimmel til tider da... som igjen påvirker kvalmen om jeg ikke legger meg ned. Får håpe vi alle har det i en liten overgangsfase og bare kan glede oss over nurket som vokser i magen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte dere å bli kvalme? Er 5+1 men foreløpig ikke kjent noe. 

Jeg er 5+6 og kjenner heller ingenting, er faktisk i bedre form enn på lenge. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 7+3 og merket det i starten av uke 6. Er ikke så ille, men nok til at jeg føler meg litt uvel. Er mest om morgenen, og når jeg begynner å bli sulten. Ble værre i helgen da jeg bare gikk hjemme. Var bedre idag da jeg kom meg på jobb. Jobber i barnehage så er ganske mye i aktivitet- tror det hjelper faktisk!. 

Salt er helt fantastisk. Jeg merker økning I kvalme nå. Nå begynner det å bli hele dagen og det er faktisk skikkelig ekkelt :( Det bruker å hjelpe meg å spise salte ting som potetgull, kjeks baconsvor etc. Ikke så sunt men verdt det når det er hver dag.... hele dagen... 

Helt enig! Salt er noe jeg faktisk har mest lyst på. Har ikke spist noe søtt eller godteri omtrent de to siste ukene. Det er veldig uvanlig til å være meg =P Riskaker med ost og ritz kjeks fungerer veldig bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salt, ja. Det er kanskje tingen. Jeg orker ikke tanken på potetgull, det blir for fett. Kanskje derfor jeg fikk så sykt lyst på salt lakris her om dagen. Djungelvrål var det jeg så for meg, men fant det ingen steder. Ble så skuffet at jeg nesten begynte å grine. Men til helgen skal jeg ut og fly, så da kommer jeg til å hamstre på Gardermoen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer @Luux! Jeg legger deg inn i terminlista!

Her kom "kvalmen" rundt uke 6 tror jeg. Skriver "kvalmen" siden jeg har vært mest uggen og ikke direkte kvalm. Uggenheten har kommet når jeg er sulten eller mett, så trikset er å spise bare litt for min del, noe som ikke er så lett når jeg er er SKIKKELIG sulten når jeg først er sulten. Det er forresten svært lite mat som frister, det er stort sett bare klementin, appelsin, eple og melon som frister. 

Jeg var forøvrig på ul i dag og fikk se et bankende hjerte og et lite knøtt som beveget seg :strix: I følge gyn er det nesten like sikkert som i uke 12 når man har sett bevegelse :hoppendeglad:Jeg har hittil hatt 6 runder med blødninger og påfølgende spotting, så jeg klarer nesten ikke sette ord på hvor lettet jeg er! Det skal bli utrolig deilig å senke skuldrene litt fremover!

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med positive nyheter @Frøken Vims :strix: Gleder meg sånn tilå se og høre hjertet selv så bestiller nok tidlig UL etterhvert :) 

I dag føler jeg meg helt gåen. Fullstendig tappet for energi. Jeg begynte til og med å grine fordi mannen pratet så høyt i telefonen at jeg ikke fikk sove :daane: Nå etter ettermiddagshvilen er jeg fortsatt dødstrøtt, fjern og svimmel. Og ja...  jeg ble vekket av at det ringte på døra. Jeg hadde visst glemt en avtale :P så svangerskapståka eksisterer i aller høyeste grad :sove: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt med positive nyheter @Frøken Vims :strix: Gleder meg sånn tilå se og høre hjertet selv så bestiller nok tidlig UL etterhvert :) 

I dag føler jeg meg helt gåen. Fullstendig tappet for energi. Jeg begynte til og med å grine fordi mannen pratet så høyt i telefonen at jeg ikke fikk sove :daane: Nå etter ettermiddagshvilen er jeg fortsatt dødstrøtt, fjern og svimmel. Og ja...  jeg ble vekket av at det ringte på døra. Jeg hadde visst glemt en avtale :P så svangerskapståka eksisterer i aller høyeste grad :sove: 

Det er bare å belage seg på at tåka er kommet for å bli en stund, for meg er den iallefall her fortsatt, og poden er rukket å bli 2,5 år :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Vims :hjerte: Det er så utrolig deilig ;)  Jeg ble kvalm 6 dager etter EL... Og er ganske trøtt jeg og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Det er bare å glede seg skjønner jeg ;) Men skal ikke klage for mye. Er jo mye å glede seg til og mange fine endringer å følge med på. Vil helst ikke bli som ei venninne som bare klager på alt rundt graviditeten til enhver tid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...