Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?

Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Galaxy X

Jeg tror faktisk SE er en av de mer sannsynlige til å trekke seg fra Vixen, av de gjenstående og "betydningsfulle". Hun vil så gjerne svømme "mot strømmen", og alltid være noe ekstra. Og få fokuset på seg selv igjen :sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Galaxy X skrev:

Jeg tror faktisk SE er en av de mer sannsynlige til å trekke seg fra Vixen, av de gjenstående og "betydningsfulle". Hun vil så gjerne svømme "mot strømmen", og alltid være noe ekstra. Og få fokuset på seg selv igjen :sarkasme:

Ja, enig med deg. SE vil få mye mer oppmerksomhet ved å trekke seg, enn dersom hun vinner en pris.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke reklamebloggerne har evne til å se dette fra en annen vinkel enn sin egen, at det er kult å få pris. Hvem som deler ut pris er likegyldig og det er jo rød løper og Se&hør og VG og greier ...

Hvis en av toppbloggerne skal markere seg i denne sammenhengen blir det sannsynligvis litt puppeflashing og en tale om friheten til å være den man vil og ikke settes i bås og krig og fred og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas

Jeg går helt i surr i trådene som berører Vixen og holder heller ikke styr på lenker. Er denne limt inn tidligere?  

Jeg synes ikke det virker som om juryformannen i Vixen har den nødvendige distansen til ting. Det er merkelig at han i det hele tatt ble valgt til å lede juryen.

Vixen og alt som kan knyttes til utdelingen virker mer og mer som en stor bløff, ja. Når bloggere som er med på utdelingen blir svartelistet fordi de legger seg ut med juryformann er det grunn til å reagere.

"Hans-Petter og Oddbjørn lager hatlister på internett.

Hans-Petter Nygård-Hansen driver nettstedet HansPetter.info. Et typisk clickbait-nettsted med konspirasjonsteorier, falske nyheter og ekstremt politisk innhold. Blant annet ønsker Nygård-Hansen å sørge for at folk som er uenige med ham selv blir avskjediget fra arbeidsplassene sine. (...) Illustrasjonsbilder og andre bilder som brukes på nettsiden HansPetter.info krediteres ikke.

Hva som trolig er mest iøynefallende på nettstedet til Nygård-Hansen er en egen rubrikk som heter «Svarteliste». Her lister Nygård-Hansen opp personer og nettsteder som han mener bør forfølges med å blant annet fratas reklameinntekter. En rekke relativt ukjente nettsteder er listet opp. Men til og med seriøse og redaktørstyrte medier som Ymte og Resett er oppført på hatlisten til Nygård-Hansen. Under påstander om at disse angivelig lenker til useriøse nettsteder, lager falske nyheter og annet. Uten å vise til ett eneste konkret eksempel.

(...)

Det har ikke lyktes Ymte å komme i kontakt med Hans-Petter Nygård-Hansen for en samtidig imøtegåelse. Han er blitt forsøkt kontaktet via e-post, telefon og SMS."

https://www.ymte.no/hans-petter-og-oddbjorn-lager-hat-lister-pa-internett/

Kildekritikk: ymte.no er en alternativ nettavis som følger Vær Varsom-plakaten og Redaktørplakaten for det redaksjonelle arbeidet med nyhetssaker. Det er i alle fall mer enn det Nygård-Hansen legger til grunn for tekster og påstander han går offentlig ut med. Jfr spesielt svartelistingen av Bloggomtoppbloggere.

Endret av Anna Nas
La til et siste setning og noen ekstra setninger innledningsvis.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Galaxy X skrev:

Samme tenkte jeg. Typisk at hun gjør det. Må jo få litt oppmerksomhet og cred hun og :roll:

Skuffet over Kristin Gjelsvik. Hun vil ikke trekke seg og skal møte opp på Vixen. Sier det ikke vil ha noe betydning om hun trekker seg. Hallo, jo flere jo bedre.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Speilvegg

Hurra for Ulrikke. :yvonne: :nordvesta:

Hun har så mye kred, og er så langt over disse reklameinfluencerne, at jeg skal like å se Lars Kristian Eriksen og Hans-Petter Nygård-Hansen kommentere dette.

All ære til at hun tør å si rett ut det vi fleste tenker, men få har «tyngde» og mot til å parkerer debatten.

DET GJØR ULRIKKE SÅ JÆVLIG BRA!

Jeg blir varm i hjertet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Speilvegg skrev:

Hurra for Ulrikke. :yvonne: :nordvesta:

Hun har så mye kred, og er så langt over disse reklameinfluencerne, at jeg skal like å se Lars Kristian Eriksen og Hans-Petter Nygård-Hansen kommentere dette.

All ære til at hun tør å si rett ut det vi fleste tenker, men få har «tyngde» og mot til å parkerer debatten.

DET GJØR ULRIKKE SÅ JÆVLIG BRA!

Jeg blir varm i hjertet. :)

Word 👏👏👏

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener Vixen er en bløff. Etter alt det tull og fanteri som har kommet fram de siste dagene, kan jeg ikke forstå at det kan være en ære å motta den prisen. Har vært klar over  før om årene  at det  ikke er helt stuerent, men i år synes jeg Vixen er en vits.

Endret av Oppland
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anna Nas skrev:

Jeg går helt i surr i trådene som berører Vixen og holder heller ikke styr på lenker. Er denne limt inn tidligere?  

Jeg synes ikke det virker som om juryformannen i Vixen har den nødvendige distansen til ting. Det er merkelig at han i det hele tatt ble valgt til å lede juryen.

Vixen og alt som kan knyttes til utdelingen virker mer og mer som en stor bløff, ja. Når bloggere som er med på utdelingen blir svartelistet fordi de legger seg ut med juryformann er det grunn til å reagere.

"Hans-Petter og Oddbjørn lager hatlister på internett.

Hans-Petter Nygård-Hansen driver nettstedet HansPetter.info. Et typisk clickbait-nettsted med konspirasjonsteorier, falske nyheter og ekstremt politisk innhold. Blant annet ønsker Nygård-Hansen å sørge for at folk som er uenige med ham selv blir avskjediget fra arbeidsplassene sine. (...) Illustrasjonsbilder og andre bilder som brukes på nettsiden HansPetter.info krediteres ikke.

Hva som trolig er mest iøynefallende på nettstedet til Nygård-Hansen er en egen rubrikk som heter «Svarteliste». Her lister Nygård-Hansen opp personer og nettsteder som han mener bør forfølges med å blant annet fratas reklameinntekter. En rekke relativt ukjente nettsteder er listet opp. Men til og med seriøse og redaktørstyrte medier som Ymte og Resett er oppført på hatlisten til Nygård-Hansen. Under påstander om at disse angivelig lenker til useriøse nettsteder, lager falske nyheter og annet. Uten å vise til ett eneste konkret eksempel.

(...)

Det har ikke lyktes Ymte å komme i kontakt med Hans-Petter Nygård-Hansen for en samtidig imøtegåelse. Han er blitt forsøkt kontaktet via e-post, telefon og SMS."

https://www.ymte.no/hans-petter-og-oddbjorn-lager-hat-lister-pa-internett/

Kildekritikk: ymte.no er en alternativ nettavis som følger Vær Varsom-plakaten og Redaktørplakaten for det redaksjonelle arbeidet med nyhetssaker. Det er i alle fall mer enn det Nygård-Hansen legger til grunn for tekster og påstander han går offentlig ut med. Jfr spesielt svartelistingen av Bloggomtoppbloggere.

synes det høres ut som svarte-Petter burde svarteliste sin egen nettside?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Christy89 skrev:

Samme tenkte jeg. Typisk at hun gjør det. Må jo få litt oppmerksomhet og cred hun og :roll:

Skuffet over Kristin Gjelsvik. Hun vil ikke trekke seg og skal møte opp på Vixen. Sier det ikke vil ha noe betydning om hun trekker seg. Hallo, jo flere jo bedre.

Var noen som spurte Anne Brith på bloggen om hennes synspunkt på dette med vixen. Men hun gledet seg stort til årets fest for bloggere... drikke vin å bare kose seg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest xx girl xx
15 minutter siden, Lapper skrev:

Var noen som spurte Anne Brith på bloggen om hennes synspunkt på dette med vixen. Men hun gledet seg stort til årets fest for bloggere... drikke vin å bare kose seg. 

Hadde det bare vært ærlig og redelig! Konseptet er jo bra. Og sikkert veldig kjekt for bloggerne. 

Men etter alt som har kommet frem bør de avlyse. Avvikle Vixen med jury. Deretter bør noen mer seriøse (og nøytrale?) aktører overta. 

Diskvalifiseringen burde de gjort lenge før avstemning. Med mindre noe skulle komme opp i etterkant. Man kan ikke drive å diskvalifisere finalister og true med at flere også kan bli diskvalifisert.

Det er heller ikke Vixen sin jobb å overta jobben til Forbrukertilsynet (er det rett navn?). 

Hele opplegget er så amatørmessig, at jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lapper skrev:

Det var som ventet, hun jakter på det glamorøse, koste hva det vil. Hun har jo spesialsydd kjole for anledningen, så kan ikke la den anledningen gå fra seg.

Endret av kvinneguide
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
4 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Veldig bra! Håper flere av de seriøse finalistene gjør det samme! Bla helsesista Tale som gjør en fantastisk jobb, og som jobber mot mye av det disse rosabloggerne står for! 

Jeg tror Helsesista kommenterte i en av trådene på Facebook at det var merkelig av HP å skrive at de ikke vektla Snap siden hun er nominert men utelukkende driver virksomhet via Snap. 

I prinsippet betyr det at instagramprofiler og Snappere kan gi blaffen i all merking og likevel vinne Vixen. Hehe. 

Det ser ut til at det brenner under føttene til Vixen nå, når de i artikkelen fra minmote "kjempefort" etter utdelingen skal se på måten de jobber på. Når Ulrikke Falch går imot dem så begynner i alle fall snøballen å rulle feil vei. Det er ikke så langt mellom å være "yay" til å være "nay" som bloggerne ville sagt. Bloggerne lever jo av å være hip (sorry, knaker i de utgamle leddene mine), og hva du assosieres med er viktig. Ingen vil bli sett med harrypris i hånda, og har hvis nok folk med streetkred disser prisen så vil nok bloggkopiøsene si Morna Vixen fortere enn svint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...