Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?

Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Gjest pelikanen
På 2.11.2017 den 19.19, pelikanen skrev:

Skjønner da hun i dn skrev at SE var årets viktigste mediakvinne. Noe hun selv presiserte flere ganger etterpå. Jeg er den viktigste mediakvinne. Jeg trodde jeg skulle ramle av stolen.  Hva er det de driver med? Se eks hva nyttig tilfører hun samfunnet? 

De greiene der...det er hyllest av hverandre. Og jeg nekter å tro at de tar avstemningen til grunn. Når de ser hvem de plukker ut osv    Dette er bare et stort samrøre. 

Det var da jeg takket nei til nytt ab fra DN. Når DN kan si at en rosablogger er den viktigste mediakvinnen, da mister de seriøsiteten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, CecilieX skrev:

Det jeg lurer på er hvordan Vixen skal forholde seg til det faktum at mange av toppbloggerne har fått advarsler fra FO for dårlig merking. 

De skal altså dele ut priser til det de nå benevner som influencere, som altså har yrkestittel som påvirkere (ved bruk av reklame). De som gis pris som god på å påvirke, bør vel ha den vesentlige delen av jobben på stell for å få pris?

Du skulle tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, CecilieX skrev:

Det jeg lurer på er hvordan Vixen skal forholde seg til det faktum at mange av toppbloggerne har fått advarsler fra FO for dårlig merking. 

De skal altså dele ut priser til det de nå benevner som influencere, som altså har yrkestittel som påvirkere (ved bruk av reklame). De som gis pris som god på å påvirke, bør vel ha den vesentlige delen av jobben på stell for å få pris?

De burde avlyse årets Vixen Blogawards. Når et tilsyn viser at 18 av 20 av de største kommersielle bloggerne gjør jobben sin for dårlig så er det jo skandale. Ikke minst når flere av bloggerne etterpå sutrer og informerer om at de ikke kommer til å sette seg inn i lovverket uansett ("tre hele sider med veiledning fra forbrukerombudet som rettesnor for yrkesutøvelsen min er bare så altfor komplisert!! Da får jeg heller bare merke alt som reklame jeg da, i tilfelle jeg har på meg en sokk fra 2014 som var sponsa lizm!").

Det å arrangere en egen premieutdeling for å gjøre stas på en så ekstremt overbetalt og så ekstremt uprofesjonell, pubertal og ansvarsfraskrivende "yrkesgruppe" er bare tragisk.

Endret av Ultiva
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ultiva skrev:

De burde avlyse årets Vixen Blogawards. Når et tilsyn viser at 18 av 20 av de største kommersielle bloggerne gjør jobben sin for dårlig så er det jo skandale. Ikke minst når flere av bloggerne etterpå sutrer og informerer om at de ikke kommer til å sette seg inn i lovverket uansett ("tre hele sider med veiledning fra forbrukerombudet som rettesnor for yrkesutøvelsen min er bare så altfor komplisert!! Da får jeg heller bare merke alt som reklame jeg da, i tilfelle jeg har på meg en sokk fra 2014 som var sponsa lizm!").

Det å arrangere en egen premieutdeling for å gjøre stas på en så ekstremt overbetalt og så ekstremt uprofesjonell, pubertal og ansvarsfraskrivende "yrkesgruppe" er bare tragisk.

Helt enig. Dette lukter så vondt at de som deltar i dette burde bli kvalme. Kvalme fordi prisene som blir delt ut like gjerne kunne vært gjennomført ved at alle som har en blogg fikk en pris. Prisene forteller ikke annet enn at den går til den som er kompis med juryen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ultiva skrev:

Hvem var dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, O.G. skrev:

Hvem var dette?

Toppblogger Anna Rasmussen skriver i dette offerinnlegget at da får hun vel bare merke absolutt alt med reklame da, fordi den tre sider lange veiledningen fra FO er altfor vanskelig for henne å forstå :

https://imgur.com/ZYUHEH6

Direktelink inn på bloggen hennes:

http://mammatilmichelle.blogg.no/1510599619_jeg_risikerer_bot_p_100000_kr.html

Endret av Ultiva
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det er pga FO at alle innlegg må merkes som reklame? Åsså jeg som trodde det var fordi alle innlegg er reklame. :klaske: 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ultiva skrev:

Toppblogger Anna Rasmussen skriver i dette offerinnlegget at da får hun vel bare merke absolutt alt med reklame da, fordi den tre sider lange veiledningen fra FO er altfor vanskelig for henne å forstå :

https://imgur.com/ZYUHEH6

Direktelink inn på bloggen hennes:

http://mammatilmichelle.blogg.no/1510599619_jeg_risikerer_bot_p_100000_kr.html

Gud så talentløst av Anna. Ler og ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen

Tydeligvis er priser for bloggere viktig for bloggere. De fleste vet ikke hva de får pris for. Og de som kjenner til de, skjønner ikke hvorfor . Jeg tror de som arrangerer dette, gjør det for å få seg frem i lyset.

Når du ser hva bloggere driver med, klær, hår, sminke. Og spre reklame uhemmet. Like irriterende som å få postkassen full i reklame hver dag. De tilfører ikke noe. De er med å skape et forvrengt syn på livet til unge jenter. Hva skriver de om? Ingenting. Skulle det være snev av engasjement, så er det oppkonstruert oppgulp, som de har sett på en random kanal eller fortalt. De er ikke istand til å delta i en debatt som omhandler viktige tema. Det er rett og slett fordummende.

At unge jenter skal være forbilde for enda yngre jenter der det fremgår at de driter i skole, få barn tidlig, kler av seg, fyller pupper, fikser på utseende, begynner med rynkebehandling i alder av 20 år, løshår..ja noe er ikke naturlig....hvilke forbilde er dette?

Dette skal belønnes i form av en pris? Prisen bør hete: årets reklameplakat. 

Tror ikke bloggere selv skjønner dette. At de ikke får prisen for noe de har skrevet, som er banebrytende. Noe som samfunnet har bruk for. 

Tror neppe noen andre vil gi de noen pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, orfeus skrev:

Helt enig. Dette lukter så vondt at de som deltar i dette burde bli kvalme. Kvalme fordi prisene som blir delt ut like gjerne kunne vært gjennomført ved at alle som har en blogg fikk en pris. Prisene forteller ikke annet enn at den går til den som er kompis med juryen. 

:klappe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, CecilieX skrev:

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ultiva skrev:

:Nikke:   

:blomst: for at du setter ord på det mange nok tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne høre innspill om bloggere som faktisk FORTJENER en pris for "jobben" de gjør. Vi vet jo mesteparten av toppbloggerne ikke fortjener en dritt... 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest eksiltronder
6 minutter siden, elisaday skrev:

Vil gjerne høre innspill om bloggere som faktisk FORTJENER en pris for "jobben" de gjør. Vi vet jo mesteparten av toppbloggerne ikke fortjener en dritt... 

Jeg synes hun som driver Det Søte Liv fortjener skryt (og muligens en pris). Så vidt jeg har sett er reklamen tydelig merket, også på FB, og bloggen holder høy kvalitet.

I mine øyne burde slike "temabloggere" komme mer frem i lyset. De gjør jo faktisk noe nyttig også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, elisaday skrev:

Bare håper at ingen av de bloggerene som har barna sine på bloggen hver dag og tjener gode penger på det vinner noen pris.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, princesse skrev:

Bare håper at ingen av de bloggerene som har barna sine på bloggen hver dag og tjener gode penger på det vinner noen pris.

Kunne ikke vært mer enig. Det blir interessant å se hva som skjer med Vixen i år. I mine øyne burde de lagt ned hele dritten... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sirkustjukk

HP prøver å svare på dette i SoMe-gruppa nå, blir spennende å se om han holder ord nå nominasjonene er offentliggjort🙄

(Nederst i tråden om FOs tilsyn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, elisaday skrev:

Jeg synes mange av matbloggerne fortjener mer skryt og oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen
37 minutter siden, eksiltronder skrev:

Jeg synes hun som driver Det Søte Liv fortjener skryt (og muligens en pris). Så vidt jeg har sett er reklamen tydelig merket, også på FB, og bloggen holder høy kvalitet.

I mine øyne burde slike "temabloggere" komme mer frem i lyset. De gjør jo faktisk noe nyttig også!

Det er mange. Mange skriver nyttige blogger. Det kan være økonomi, politikk, .jeg leser Stavrum sin blogg innimellom. Der er mye intr.

Det finnes mange nyttige blogger, men de befinner seg ikke øverst på listen. Jeg vet ikke,men inniller meg at det er unge jenter som leser de på topp? 

Når en ser på blogglisten, så nekter jeg å tro at det er voksne folk som bidrar til å holde de på toppen. De viser veien til et overfladisk liv. De ser " døde" ut i innpakningen av sminke osv.

Jeg ser på mat og kakeblogger. De tilfører da noe nyttig. Jeg har begynt å gå nederst på blogglisten. Mange av de kommer seg ikke opp, og ser det er flinke folk.

Hvorfor er folk mer intr i en verden av hår og sminke?en kunstig verden og reklame. 

De er såkalte voksne de som driver rosablogger, men det skal en ikke tro. Det blir som en 4 åring: se på meg...se på meg.. se på meg.. .så blir det sutring  om det ikke blir sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...