Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker115236

Må skrive igjen at jeg kommer ikke over den nedlatende tonen fra Christine. Hun skylder på ditten og datten for å svare frekt, men glemmer helt at ved å være jurymedlem og ved å svare i den tråden så er hun ansiktet ut av en bedrift.  Hva skjer med disse kommentarene: "Nå er vi bare tre-fire igjen. Alle som jeg har snakket med, har skrudd av varsel på denne tråden. Takk for meg."


"Helt enig, det er ikke deres problem, men jeg gir ikke innsyn i vår kommunikasjon med en person på 21 år. Sammenhengen mellom Chili og Vixen er dekket høyere opp i tråden via lenke til Chilis utredning. BOTB har offentliggjort svaret de fikk, minus avslutningen som de valgte å droppe. Juryen er uavhengig og jobbet gratis. Hvis dere ønsker mer kontakt med Vixen (eller Chili), foreslår jeg at du sender en e-post. Merk at BOTB ikke lenger kommenterer tråden."

"Når det gjelder saken du lenker til, kjenner jeg hele bakgrunnen (faktisk) og kan dessverre ikke uttale meg. Sorry! Da er det bedre at du synes at jeg er på trynet. Og så får jeg heller leve med at dette blir en utilfredsstillende halvkvedet vise."

"Til slutt (nå MÅ jeg legge meg): Vi kunne gjort det himla mye enklere for oss selv og bare latt som om BOTB ikke fikk nok stemmer. Men DET ville vært uetisk. Natta!"

Jeg kjenner jeg gremmes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Må skrive igjen at jeg kommer ikke over den nedlatende tonen fra Christine. Hun skylder på ditten og datten for å svare frekt, men glemmer helt at ved å være jurymedlem og ved å svare i den tråden så er hun ansiktet ut av en bedrift.  Hva skjer med disse kommentarene: "Nå er vi bare tre-fire igjen. Alle som jeg har snakket med, har skrudd av varsel på denne tråden. Takk for meg."


"Helt enig, det er ikke deres problem, men jeg gir ikke innsyn i vår kommunikasjon med en person på 21 år. Sammenhengen mellom Chili og Vixen er dekket høyere opp i tråden via lenke til Chilis utredning. BOTB har offentliggjort svaret de fikk, minus avslutningen som de valgte å droppe. Juryen er uavhengig og jobbet gratis. Hvis dere ønsker mer kontakt med Vixen (eller Chili), foreslår jeg at du sender en e-post. Merk at BOTB ikke lenger kommenterer tråden."

"Når det gjelder saken du lenker til, kjenner jeg hele bakgrunnen (faktisk) og kan dessverre ikke uttale meg. Sorry! Da er det bedre at du synes at jeg er på trynet. Og så får jeg heller leve med at dette blir en utilfredsstillende halvkvedet vise."

"Til slutt (nå MÅ jeg legge meg): Vi kunne gjort det himla mye enklere for oss selv og bare latt som om BOTB ikke fikk nok stemmer. Men DET ville vært uetisk. Natta!"

Jeg kjenner jeg gremmes...

Det forundrer jeg meg over at de som liksom skal være eksperter på sosiale medier ikke klarer å oppføre seg nettopp i sosiale medier. 

Men alt koker vel ned til at vi lever i en tid hvor alle kan kalle seg eksperter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Andrea89 skrev:

De nevner stadig at ekte satire sparker oppover

To personer driver en uavhengig satireblogg på fritiden hvis kaster et skråblikk på profesjonelle bloggere med store byråer i ryggen. Hver av disse bloggerne har sin egen plattform hvor de er eneveldig redaktør og kan manipulere realitetene akkurat som de vil for sine mange tusen følgere. 

Det stemmer. Sparker oppover.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Newroz skrev:

Det forundrer jeg meg over at de som liksom skal være eksperter på sosiale medier ikke klarer å oppføre seg nettopp i sosiale medier. 

Men alt koker vel ned til at vi lever i en tid hvor alle kan kalle seg eksperter. 

Tydeligvis... 

Jeg planlegger snart å lage en imgur av årets Vixen... Har fra 2015/2016 og 2016/2017. Jeg regner med at neste år blir det på igjen, hvis ikke Hans-Petter Nygård-Hansen forsvinner ut av juryen. Med det mener jeg at det er han som har stått bak alt rotet. Viser til historikk om Hans-Petter Nygård-Hansen og Vixen:: https://imgur.com/a/4nezx . 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Asti skrev:

Tydeligvis... 

Jeg planlegger snart å lage en imgur av årets Vixen... Har fra 2015/2016 og 2016/2017. Jeg regner med at neste år blir det på igjen, hvis ikke Hans-Petter Nygård-Hansen forsvinner ut av juryen. Med det mener jeg at det er han som har stått bak alt rotet. Viser til historikk om Hans-Petter Nygård-Hansen og Vixen:: https://imgur.com/a/4nezx . 

Så bra du lager en samle-imgur! Tviler på at han forsvinner, da må han i så fall kastes ut. Eventuelt får vi et offer-innlegg hvor han skriver tårevått om at han føler seg presset til å avslutte sitt forhold med Vixen på grunn av all hetsen (les kritikken). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Newroz skrev:

Så bra du lager en samle-imgur! Tviler på at han forsvinner, da må han i så fall kastes ut. Eventuelt får vi et offer-innlegg hvor han skriver tårevått om at han føler seg presset til å avslutte sitt forhold med Vixen på grunn av all hetsen (les kritikken). 

:)  

Jeg tror du har rett, jfr.  "søkte på "Hans-Petter Nygård-Hansen vixen hets": https://www.google.no/search?q=hans-petter+nygård-hansen+vixen+hets&oq=hans-petter+nygård-hansen+vixen+hets&aqs=chrome..69i57.6459j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8 ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Asti skrev:

Oisann! Jaja, han passer godt med bloggerne da. De er jo kjent for det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i går: https://www.dn.no/etterBors/2018/02/07/2052/Medier/sjikane-og-hets-for-bloggutdeling 

"Juryleder Nygård-Hansen ble også hetset i sosiale medier da to bloggere som ble diskvalifisert for dårlig merking av annonser fikk komme tilbake til konkurransen siden arrangørene senere mente de ble disket på feil grunnlag.".

Hetset i sosiale medier? Skulle likt å sett hvor den hetsen står...

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engangstilfelle

I dag fikk HP spørsmål i Ekko-podcasten (https://radio.nrk.no/serie/ekko) om han ville fortsette som juryformann til neste år. Da svarte han ja, hvis han får lov til å fortsette. "Man kan ikke gi seg etter det bråket her." Og så blir han skuffet hvis det ikke blir bråk til neste år også, for bråk er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
3 timer siden, orfeus skrev:

Reglene er så kompliserte at de ikke orker å lese mailene de får fra FT? Det må jo være slik det henger sammen.

Kanskje FT bør lage disse skrivene sine i lydbok-format - bloggerne er jo så glade i lydbøker, vet du ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Asti skrev:

Fra i går: https://www.dn.no/etterBors/2018/02/07/2052/Medier/sjikane-og-hets-for-bloggutdeling 

"Juryleder Nygård-Hansen ble også hetset i sosiale medier da to bloggere som ble diskvalifisert for dårlig merking av annonser fikk komme tilbake til konkurransen siden arrangørene senere mente de ble disket på feil grunnlag.".

Hetset i sosiale medier? Skulle likt å sett hvor den hetsen står...

Fortsatt veldig lettvint omgang med sannheten hos Nygård-Hansen. Han elsker all oppmerksomheten han blir tildelt, men skjønner ikke selv (?) at han fremstår som useriøs og ikke moden for oppgavene han har hatt, men det er hans problem. Det som bekymrer meg mer er at mediene sluker rått alt som triller ut av munnen hans. Han er nå i ferd med å skape en allmenn forståelse av at det bare har dreid seg om dumme rosabloggere som er for fine på det til å få tildelt de prestisjetunge prisene fra vixen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Asti skrev:

Fra i går: https://www.dn.no/etterBors/2018/02/07/2052/Medier/sjikane-og-hets-for-bloggutdeling 

"Juryleder Nygård-Hansen ble også hetset i sosiale medier da to bloggere som ble diskvalifisert for dårlig merking av annonser fikk komme tilbake til konkurransen siden arrangørene senere mente de ble disket på feil grunnlag.".

Hetset i sosiale medier? Skulle likt å sett hvor den hetsen står...

Jeg blir så sint av så ekstremt slett journalistikk. 

Fra artikkelen: 

Juryleder Nygård-Hansen ble også hetset i sosiale medier da to bloggere som ble diskvalifisert for dårlig merking av annonser fikk komme tilbake til konkurransen siden arrangørene senere mente de ble disket på feil grunnlag.

Det fremkommer ikke om dette er HP sine egne ord, det blir ikke lagt frem eksempler på hva denne hetsen i så fall går ut på og det er ikke stilt ETT eneste kritisk spørsmål. 

Edit: Kan legge til "feig presse". 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engangstilfelle
35 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Må skrive igjen at jeg kommer ikke over den nedlatende tonen fra Christine. Hun skylder på ditten og datten for å svare frekt, men glemmer helt at ved å være jurymedlem og ved å svare i den tråden så er hun ansiktet ut av en bedrift.  Hva skjer med disse kommentarene: "Nå er vi bare tre-fire igjen. Alle som jeg har snakket med, har skrudd av varsel på denne tråden. Takk for meg."


"Helt enig, det er ikke deres problem, men jeg gir ikke innsyn i vår kommunikasjon med en person på 21 år. Sammenhengen mellom Chili og Vixen er dekket høyere opp i tråden via lenke til Chilis utredning. BOTB har offentliggjort svaret de fikk, minus avslutningen som de valgte å droppe. Juryen er uavhengig og jobbet gratis. Hvis dere ønsker mer kontakt med Vixen (eller Chili), foreslår jeg at du sender en e-post. Merk at BOTB ikke lenger kommenterer tråden."

Nå har Adina kommentert:

"(...) Grunnen til at jeg ikke har vært aktiv på denne tråden er at jeg har vært ute på middag med venner. (...)" :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, orfeus skrev:

Fortsatt veldig lettvint omgang med sannheten hos Nygård-Hansen. Han elsker all oppmerksomheten han blir tildelt, men skjønner ikke selv (?) at han fremstår som useriøs og ikke moden for oppgavene han har hatt, men det er hans problem. Det som bekymrer meg mer er at mediene sluker rått alt som triller ut av munnen hans. Han er nå i ferd med å skape en allmenn forståelse av at det bare har dreid seg om dumme rosabloggere som er for fine på det til å få tildelt de prestisjetunge prisene fra vixen.

Det er min bekymring også. Norsk presse har åpenbart berøringsangst når det gjelder bloggere og de som taler for dem. Av en eller annen merkelig grunn kommer det ikke ett eneste kritisk spørsmål når det blir snakk om bloggere eller talspersonene. 

Ingen andre i samfunnet ville sluppet så lettvint unna. Er det mangel på forståelse, gidder ikke journalistene å sette seg inn i sakene de skriver om eller er det andre grunner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
4 minutter siden, engangstilfelle skrev:

Nå har Adina kommentert:

"(...) Grunnen til at jeg ikke har vært aktiv på denne tråden er at jeg har vært ute på middag med venner. (...)" :ler:

 

Elsker det. 

Men dere som har skrevet til/tipset norske aviser angående vixen og bloggere generelt - hva har dere fått til svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer meg over om Vixen brukte advokat på saken til Martine Lunde?  Dette med tanke på mest mulig likhet vedr BOTB og Lunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, ElizabethTaylor skrev:

Elsker det. 

Men dere som har skrevet til/tipset norske aviser angående vixen og bloggere generelt - hva har dere fått til svar?

Ingen svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
Akkurat nå, Asti skrev:

Ingen svar. 

Det er utrolig drøyt. Hva pleier dere å skrive? Kanskje vi skulle lagd en fellesmail og sendt den samme til flere journalister og aviser? Det må være en journalist som tar saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Newroz skrev:

Jeg blir så sint av så ekstremt slett journalistikk. 

Fra artikkelen: 

Juryleder Nygård-Hansen ble også hetset i sosiale medier da to bloggere som ble diskvalifisert for dårlig merking av annonser fikk komme tilbake til konkurransen siden arrangørene senere mente de ble disket på feil grunnlag.

Det fremkommer ikke om dette er HP sine egne ord, det blir ikke lagt frem eksempler på hva denne hetsen i så fall går ut på og det er ikke stilt ETT eneste kritisk spørsmål. 

Enig. Nå har det vært mange omtaler i alt fra NRK til dn og diverse tabloider, og ikke et eneste sted har det vært noe mer enn fjasete og overfladiske kommentarer om «bloggkrangel». Ikke en kjeft har nevnt noe om det betenkelige i sammenkoblingene mellom type markedsføring, eierskap og juryens amatørmessige arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engangstilfelle
2 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Elsker det. 

Men dere som har skrevet til/tipset norske aviser angående vixen og bloggere generelt - hva har dere fått til svar?

Jeg skrev bare før utdelingen og fikk svar fra én om at de følger med og ser at det skjer litt av hvert rundt dette om dagen, og at det også skjer en del rundt HP, hva enn det betød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...