Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vixen forplikter seg i det minste ved å si til "kjendis.no" at ingen som bryter med åndsverk- og markedsføringsloven vinner Vixen Blog Awards. Vinnerne vil først bli kåret etter en grundig jurygjennomgang, ifølge Vixen.

Da gjenstår det å se om de virkelig mener dette og om de har gode nok folk til research (de burde leid inn Asti) og nok kapasitet til å gjøre en grundig jobb. Mange, mange bloggere har sluppet alt for lett unna både med tyveri av andres bilder og sviktende merking, og det er dags for at bransjen selv rydder opp. 

De burde absolutt leid inn @Asti :Nikke: De burde også tatt en titt på KG. Her er det mange tråder nå som omhandler manglende merking av reklame og kritikkverdige forhold i bloggverdenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... og om de har gode nok folk til research (de burde leid inn Asti) og nok kapasitet til å gjøre en grundig jobb....

De burde absolutt leid inn @Asti :Nikke: ....

Fikk meg en liten latter nå, men takk for tilliten dere to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører ikke helt hjemme her, men legger det ut likevel siden "Costume Awards" har blitt diskutert i tråden. Bladet Costume disket Vanessa Rudjord. Nå viser det seg at Costumes egen skjønnhets­redaktør også har brukt bilder på sin blogg uten godkjennelse, jfr. http://www.dn.no/etterBors/2015/11/17/2104/Costume/costumeredaktr-brukte-bilder-uten-godkjennelse

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting. Jeg gikk inn på Dagbladet sin artikkel nå, og mener den er oppdatert med flere opplysninger, men den er ikke merket med endring/nytt tidspunkt. Er det jeg som husker feil, dvs. jeg mener den var mye kortere i går?  Her er den: http://www.kjendis.no/2015/11/17/kjendis/blogg/blogger/caroline_berg_eriksen/mote/41985248/?_ga=1.222126872.1026420873.1439991700

Tillegg: De viser til DN sin artikkel som er publisert 17.11.2015 kl. 21:04. Dvs. etter Dagbladet publiserte sin. Dvs. Dagbladet har oppdatert artikkelen sin, men glemt å merke det. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Hjelpe meg! Dette begynner å bli bortenfor parodisk! Om de ikke dropper Vixen awards i år så er det ødelagt for alltid. Det er helt sikkert.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg! Dette begynner å bli bortenfor parodisk! Om de ikke dropper Vixen awards i år så er det ødelagt for alltid. Det er helt sikkert.  

:enig: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest CecilieX

Hører ikke helt hjemme her, men legger det ut likevel siden "Costume Awards" har blitt diskutert i tråden. Bladet Costume disket Vanessa Rudjord. Nå viser det seg at Costumes egen skjønnhets­redaktør også har brukt bilder på sin blogg uten godkjennelse, jfr. http://www.dn.no/etterBors/2015/11/17/2104/Costume/costumeredaktr-brukte-bilder-uten-godkjennelse

 

Dette sammenfatter problemet med bloggere. De har trodd seg hevet over regler og lovverk, fordi de "bare er blogg", eller hva nå slags lam unnskyldning de har brukt. Men den tiden er forbi. Jo, mer oppmerksomhet om temaet, jo bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet. Sendte det heller som tips til Dagbladet, og håper de går videre med det. Hvis ikke legger jeg det heller ut på nytt. ;)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...