Gå til innhold

– Det kan komme 120.000 flyktninger i år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Migranter på vandring mot nord gjennom Europa. Mange flyktninger ønsker å bosette seg i Norden. Norge og Troms må ta innover seg situasjonen, og alle må bidra, mener fylkesmannen.

Ifølge nye tall fra myndighetene kan vi forvente alt fra 60.000 til 120.000 nye flyktninger den nærmeste tiden i Norge.

Flyktningstrømmen inn i Nord-Norge kommer til å gi alle en stor utfordring, mener assisterende fylkesmann i Troms, Ingrid Hernes.

– Det er en høyst uforutsigbar situasjon. Det som gjaldt i går, gjelder ikke i dag. Vi har fått presentert scenarioer på antall flyktninger som vil komme i løpet av året. Det varierer fra 60.000 til 120.000 flyktninger, sier Hernes.

Det krever at også innbyggerne i Troms viser ansvar, mener hun.

http://www.nrk.no/troms/_-det-kan-komme-120.000-flyktninger-i-ar-1.12603455

Anonymous poster hash: 1667a...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8000, slutt å jug :)

Anonymkode: 67c10...49d

De 8000 det snakkes om er kvoteflyktninger som Norge skal hente i Syria og nabolandene de neste 2-3 årene. Alle de andre som kommer hit på egen hånd kommer i tillegg til de 8000. 

Anonymkode: 186e0...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000, slutt å jug :)

Anonymkode: 67c10...49d

Kilde på at det 'bare' er 8000 som kommer.

Anonymkode: 75137...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 er tallet jeg har hørt. Det var det som ble diskutert, og FrP stemte vel imot? Hvis flere stemmer FrP så kan det bli færre enn 8000.

Anonymkode: 67c10...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 8000 det snakkes om er kvoteflyktninger som Norge skal hente i Syria og nabolandene de neste 2-3 årene. Alle de andre som kommer hit på egen hånd kommer i tillegg til de 8000. 

Anonymkode: 186e0...30c

OK, hvis det stemmer så er det forferdelig. 120.000 flyktninger er mye i en sparsommelig populert landsdel med allerede dårlig politidekning. Min bestemor bor der oppe, hun vil være et lett bytte hvis de bestemmer seg for å gjøre innbrudd og rane :(

Anonymkode: 67c10...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne videoen! Nå fikk jeg assosiasjoner med en av de nye episodene av ''The Walking Dead'' ... :fnise:

 

På tide å innkvartere de nyankomne hos Krf, V, SV og Ap-politikere og velgere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. Det er jo de som har stemt på denne politikken. Men de vil vel neppe ta ansvar. 

Anonymkode: 67c10...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 er tallet jeg har hørt. Det var det som ble diskutert, og FrP stemte vel imot? Hvis flere stemmer FrP så kan det bli færre enn 8000.

Anonymkode: 67c10...49d

Du har tydeligvis levd under en stein det siste halvåret.

Anonymkode: bbf71...dac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...