KalloRilla Skrevet 27. september 2004 #1 Del Skrevet 27. september 2004 Fant denne oversikten på nettsiden til treningsstudioet jeg har meldt meg inn på. Hva skal jeg begynne med, jeg har kondis lik null og er regner med at jeg er av den gruppen som ligger dø i en krok etter 2minutter..... Forklaringer til Aerobictimer TBC: Total Body conditioner : Timen som har alt! Aerobic, Step og Styrke. Høypuls: Timen for deg som ønsker enkle trinn og fengende musikk... her er det instruktøren som setter sitt preg på timen, passer for de fleste! MÅ PRØVES!!! Step/styrke: Intervalltrening med enkle stepkombinasjoner og effektiv styrketrening. Gir raske resultater og du får en fin gjennomtrening av hele kroppen. MRL: Mave, rumpe, lår. Består av enkel oppvarming og en oppstrammende stykedel. Passer for alle. Bodywork: Styrketrening for hele kroppen til motiverende musikk. Du tilpasser selv belastningen etter din egen form. Det anbefales å varme opp i ca 10-15 min før timen. Meget EFFEKTIVT! (30 min ikke oppvarming, kun trening på de store musklene,60 min m/oppvarming, trening av hele kroppen.) Step 1: Nybegynner time på step. Basic trinn. Noe styrke på ben, mave og korsrygg. Step 2: Effektiv kondisjonsdel med morsomme kombinasjoner. Vi holder jevn puls under hele timen. Fettforbrenning. Danceaerobic: Danseinspirert aerobictime, fengende rytmer og fancy trinn. dette er GØY!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 28. september 2004 #2 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg ville begynt med Bodywork eller MRL. Det ser ut som tempoet er noe roligere enn på de andre timene, du får tid til å gjøre øvelsene ordentlig og til å mestre det du skal. Så kan du jo snuse deg frem på andre ting etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2004 #3 Del Skrevet 28. september 2004 stepstyrke er en alright time. Korte intervaler på steppen gjør at du ikke går helt tom, og du bestemmer selv hvor tungt du gjør det. Innemelom får du korte styrkeøkter med enkle øvelser. Det som er hyggelig med stepstyrke er at du merker fort resultater. Blir sikkert kjempestiv til å begynne med, men bare vent etter et par uker!. Bare husk å ikke sprenge avgårde til å begynne med, du trenger ikke å hoppe! Bli kjent med øvelsene! Det tar ikke menge gangene før du kan programmet! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 28. september 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg regner med at jeg må gå 2 - 3 ganger i uken for at det skal gi noen resultater. Kanskje det kan være en ide og kombinere Mrl og step/styrke da? Kommer vel sikkert til å være i rullatorgenerasjonen i starten, men da kjenner jeg jo at jeg har trimmet litt. Burde jeg ta for ex mandag, onsdag, fredag eller mandag, tirsdag og torsdag ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 29. september 2004 #5 Del Skrevet 29. september 2004 Det er lurt å ha en hviledag mellom treningene for nybegynnere, slik at du føler at du får tatt deg inn mellom øktene. Det er også en god idé å variere mellom MRL og andre timer. MRL vil jeg anbefale på det varmeste for alle nybegynnere; du kommer garantert til å oppdage muskler du ikke husket du hadde. Høypuls er også en bra time å kombinere med, siden du får trent kondisjonen uten styrkedel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. september 2004 #6 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg vil også anbefale MRL, og hvis du liker litt koordinasjon så er sikkert step1 ok. Blir nok stiv og støl i begynnelsen, men det må du nesten bare regne med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 29. september 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 29. september 2004 At man blir støl vet jeg jo. Det er det jeg ser på som gevinsten etter at jeg har trent eller brukt muskelgrupper som ellers bare "sover". Det jeg er mest redd for er jo at min tunge og utrente kropp ikke skal orke timen ut. Det er jo så flaut å krabbe ut av timen etter 15 minutter :oops: Må bare hoppe i det, trening må til dersom jeg skal gå ned mine 20 kg og ikke se ut som en sombi etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå