Gå til innhold

litt underlig spørsmål

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har merket at når jeg ler, skal det ingenting til før jeg holder på å tisse på meg. Jeg vet dette høres underlig ut, men er det normalt? Noen "trenings-metoder" for å lære seg å knipe/holde igjen bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neste gang du er på toalettet, la det renne litt, før du kniper igjen, så lar du det renne litt igjen, kniper osv. repeterer du ofte nok lærer du deg å holde igjen bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt og normalt... Man skal vel egentlig klare å holde seg, men det er også et ganske vanlig problem å ikke klare det. Har du ikke sett alle reklamene for inkontinensbind på tv? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du er på toalettet' date= la det renne litt, før du kniper igjen, så lar du det renne litt igjen, kniper osv. repeterer du ofte nok lærer du deg å holde igjen bedre.

Nei og nei..dette burde man ikke gjøre. En oppskrift på urinveisinfeksjon. Men knipeøvelser anbefales ja, bare ikke når man tisser.

Til deg trådstarter, du burde kanskje sjekke dette hos legen. Kan være noe galt med lukkemuskelen eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mylians metode er en fin måte å "finne" de riktige musklene på, selv om man som susanne sier ikke bør fortsette på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liljedugg

Det er ikke sikkert NOEN knipeøvelser kan hjelpe deg ut av dette... :-)

Når du får den formen for latter som du tydeligvis har, overtar helt andre muskler, kroppen mister kontrollen, og på en eller annen måte føler du at du holder på å tisse på deg... (men gjør det ikke?)

Jeg har noen ganger ledd slik at jeg har hatt gangsperre i kjevemusklene... Og kjenner meg også igjen i den holde på å tisse på seg-greia. Faktum er at en gang gjorde jeg det, tisset på meg, men jeg hadde IKKE dårlige muskler i vagina, orker ikke detaljere det, men man vet når man ikke har det... (grunnen til at det kom en dråpe, var fordi jeg måtte tisse og samtidig bar ganske tungt da jeg knakk sammen i latter...det er en del år siden..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkontinens er et relativt vanlig problem når man kommer over en viss alder har jeg inntrykk av... (kanskje mest gjennom Tena Lady reklamen da, men..) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så lønner det seg og knipe fem ganger tre ganger dagen sånn ca sa jordmoren til meg. Men ikke når du tisser for da kan du bli syk. Og det er vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liljedugg

Du skriver ikke alderen din... Det har kanskje noe å si, for om du trenger ta knipeøvelser eller ikke.

Og selvsagt om du virkelig tisser på deg...

Var ei her inne som anbefalte 15-20 stk knipeøvelser to ganger per dag, der du holder i 5 sekunder hver gang, og kniper som om du holder fast en ert øverst oppe i vagina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...