Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde å melde meg inn, nå finner jeg ikke siden😅 Så de blokkerte meg gitt. 

Anonymkode: ce259...409

Det er vel et eller annet som ikke er helt lovlig alikevel da 😂

Anonymkode: 4363b...1ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel et eller annet som ikke er helt lovlig alikevel da 😂

Anonymkode: 4363b...1ee

Bare fordi de blokkerer folk som oppfører seg som idioter så er ikke det et tegn på at det foregår noe ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, padawan skrev:

Bare fordi de blokkerer folk som oppfører seg som idioter så er ikke det et tegn på at det foregår noe ulovlig. 

Er folk idioter fordi de prøver å melde seg inn i en gruppe de har bedt folk om å melde seg inn i?

Anonymkode: 4363b...1ee

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lure på hva Padawans motiv egentlig er... evt så forstår han ikke hva som foregår

Anonymkode: cc0e9...540

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Ikke ett eneste ord til informasjon? Bare strutseteknikk? De må jo forstå at folk lurer og at folks fantasi ofte er verre enn sannheten og dette er ting som er med på å skape tvil og rykter. 

En post som forklarte hva som eventuelt var feil, en eventuell beklagelse av at de har misforstått Facebook sine regler om dette er tilfelle og hva de tenker å gjøre med gruppa vil gi masse, masse, respekt. 

Anonymkode: 6fd85...025

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

MFB VIP skal være "ett lite intimt miljø" står det, så da er de vel fornøyde med medlemstallet da.

Anonymkode: aa49d...57a

Hvis det var grunnen, så hadde de nok ikke hatt en vervekampanje som skulle pågå i ca 14 dager.  Den forsvant først når alt annet som kunne linkes til gruppen forsvant. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, padawan skrev:

Bare fordi de blokkerer folk som oppfører seg som idioter så er ikke det et tegn på at det foregår noe ulovlig. 

Men i alle dager. Og hvordan mener du at jeg har oppført meg som en idiot? 

Anonymkode: ce259...409

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt rundt, og greia er at Facebook er veldig opptatt av å være gratis. Det er altså ikke lov å ta betalt for medlemmer av grupper. Det er nettopp derfor det ble (/blir?) testet av Facebook selv, de skal utforme hvordan det evt skal fungere i framtiden om det i det hele tatt innføres. 

Jeg får faktisk litt vondt av T her, men det var jo dumt å ikke sjekke dette ordentlig ut på forhånd.

Hun burde heller sjekke ut sider som f. Eks. Patreon der folk velger selv hvor mye de vil støtte med hver måned, og så kan man sette forskjellige "belønninger" for forskjellige betalingstrinn. Da kunne hun heller hatt en egen Facebook-gruppe for medlemmer/støttende av hennes Patreon - ser det er andre som gjør det på den måten. 

Men det er jo ikke så tekniske folk de som vil betale Tanja, så det spørs om et slikt amerikansk konsept hadde vært noe de ville gått med på eller i det hele tatt forstått. Men det er noe jeg ville sett på om jeg var T! 😊

Anonymkode: 8d4c0...c64

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å lure på hva Padawans motiv egentlig er... evt så forstår han ikke hva som foregår

Anonymkode: cc0e9...540

Det jeg der er en haug med misunnelige mennesker som gjør det de kan for å rake ned på og ødelegge for andre. Dere må ha lite fritid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, padawan skrev:

Det jeg der er en haug med misunnelige mennesker som gjør det de kan for å rake ned på og ødelegge for andre. Dere må ha lite fritid. 

Enig. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Denne tråden startet som saklig og høyst berettiget kritikk av en gruppe som ikke slapp til kritiske røster på annen måte, men nå er det nesten bare smålighet og personforfølgelse å finne her, og slik har det vært lenge

Anonymkode: b0fb0...18f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, padawan skrev:

Det jeg der er en haug med misunnelige mennesker som gjør det de kan for å rake ned på og ødelegge for andre. Dere må ha lite fritid. 

Hva mener du msn er misunnelig på i grunn?

Anonymkode: 790cb...10b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Denne tråden startet som saklig og høyst berettiget kritikk av en gruppe som ikke slapp til kritiske røster på annen måte, men nå er det nesten bare smålighet og personforfølgelse å finne her, og slik har det vært lenge

Anonymkode: b0fb0...18f

Jeg er også enig. Det har vært, og er tydeligvis ennå, mye som kan/bør kritiseres der. Denne tråden synes jeg er blitt like ille etterhvert. Det virker for meg som om det er like mange paranoide tanker her om noen skulle være uenige i kritikk og latterliggjøring av T og gruppa.

"Alt" kan liksom rettferdiggjøres fordi det er en reaksjon på noe hun har gjort - og da blir alt annet hun gjør fordømt i samme slengen. Det er en trist moral synes jeg. Den gir ingen rom til at noen kan endre seg - fordømmelsen lever sitt eget liv på ubestemt eller i evig tid.

Anonymkode: 9f10d...1d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også enig. Det har vært, og er tydeligvis ennå, mye som kan/bør kritiseres der. Denne tråden synes jeg er blitt like ille etterhvert. Det virker for meg som om det er like mange paranoide tanker her om noen skulle være uenige i kritikk og latterliggjøring av T og gruppa.

"Alt" kan liksom rettferdiggjøres fordi det er en reaksjon på noe hun har gjort - og da blir alt annet hun gjør fordømt i samme slengen. Det er en trist moral synes jeg. Den gir ingen rom til at noen kan endre seg - fordømmelsen lever sitt eget liv på ubestemt eller i evig tid.

Anonymkode: 9f10d...1d3

Når hun tar betalt for noe som ikke lovlig ihht facebook sine regler, er det på sin plass å rette kritikken mot henne. Hvis dette kan få henne til å betale pengene tilbake, er det bare bra, men så lenge hun ikke følger lover og regler, er det på sin plass å reagere.

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, padawan skrev:

Bare fordi de blokkerer folk som oppfører seg som idioter så er ikke det et tegn på at det foregår noe ulovlig. 

Hvis det da viser seg at de som ikke blir medlem ikke får pengene sine tilbake, er ikke det ulovlig?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når hun tar betalt for noe som ikke lovlig ihht facebook sine regler, er det på sin plass å rette kritikken mot henne. Hvis dette kan få henne til å betale pengene tilbake, er det bare bra, men så lenge hun ikke følger lover og regler, er det på sin plass å reagere.

Anonymkode: 87ee8...8ba

Jeg reagerer ikke på spørsmål av lovlighet i forhold til om  VIP gruppa er lovlig i forhold til facebook sine regler. Det er absolutt på sin plass å både spørre og diskutere det. Problemet for meg er at det er en gjennomgående latterliggjøring av alt som sies og gjøres. Da drukner lett de kritikkverdige forholdene i alt det andre. Det er generelt så mye i denne tråden som går på person i stedet for sak. Det synes jeg er trist.

Jeg meldte meg selv ut av gruppa - etter å ha reagert på hvor forskjellige regler de hadde for "gjestene" og seg selv og fordi det jeg kunne vært interessert i druknet i mellom linking til egen blog. Det var kanskje for 400 sider siden i "tidsregning" i denne tråden.

Jeg reagerer på det jeg oppfatter som misunnelse når flere sitter og kommenterer at nå har hun fått minst xxxx kr inn på konto. Når det sammenlignes med hvilken uføretrygd hun trolig har utbetalt. Når såpass mange sitter og koser seg ved tanken om at NAV kommer til å ta henne om noen melder inn mistanke. Når såpass mange mener hun ikke har lov til å skape et produkt som koster noe fordi hun ikke har skapt det fra grunnen av. Jeg synes selv hun beveger seg i grenseland, men det er ikke opphavsrett på oppskrifter - og de fleste av oss kjøper trolig tjenester og varer vi lett kunne søkt oss frem til/gjort selv. Når så mange av de som kommer med innspill om at kanskje ikke alt er like galt, blir mistenkt for å være minions eller mer eller mindre idiotforklart.

Jeg opplever at dynamikken i denne tråden har sunket nesten like dypt som den gruppedynamikken den i utgangspunktet kritiserte. At alle andre tanker blir avfeid og altfor mange går rett i forsvar uten å vurdere om det er grunnlag for noe av kritikken. Jeg synes det er synd, men jeg leser fortsatt i tråden - og for egen del føler jeg for å kommentere litt innimellom.

Anonymkode: 9f10d...1d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror T har fått en dose med realitet. Ops, hun har drete på draget, og nå later hun som ingenting

Anonymkode: cc0e9...540

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Memena skrev:

Hvis det var grunnen, så hadde de nok ikke hatt en vervekampanje som skulle pågå i ca 14 dager.  Den forsvant først når alt annet som kunne linkes til gruppen forsvant. 

Jeg bare sa det som står om den gruppen. Jeg synes det var litt morsomt, etter den vervekampanjen. Noe mysefistisk er det!

Anonymkode: aa49d...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må ha skjedd når VIP-gruppa er som forduftet i løse luften. Håper virkelig at de som har vippset får pengene sine tilbake. Typisk T å hysje ned når ting ikke går som planlagt, sånn som tv-produksjonen som bare ble slettet i stillhet

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Selvsagt har det skjedd noe. Og forhåpentligvis får alle som har vipset eller overført "medlemsavgiften" sporenstreks pengene sine tilbake, siden de har betalt for en tjeneste som ikke eksisterer og det ikke er gitt tilstrekkelig informasjon FØR avtaleinngåelse. Begge deler er klare brudd Markedsføringsloven, men også allmenn kontraktsrett.

Anbefaler forøvrig også forskrift om urimelig handelspraksis.

Videre vil en forsinkelse i utbetaling medføre ekstrakostnader siden det forløper renter på summen som skyldes. 

Dertil kommer denne vervekonkurransen som plutselig forduftet samtidig som samtlige innlegg om MFB VIP forsvant. I følge FBs regelverk, er det ikke lov til å lokke med vervepremier for å få flere tilhengere. Dessuten kan denne vervekonkurransen og avviklingen av den være i strid med lotteriloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de som har betalt for VIP vil jo likevel få det de har betalt for? Gruppa eksisterer under et annet navn, jeg ser ikke hvorfor de ikke skulle gi samme "service" som ble lovet på forhånd. De bare tar ikke inn nye medlemmer. 

Ja, de har nok mye mindre lyst å gjøre det nå som de ikke kan få inn mere penger, men ser ikke hvorfor det ikke skal være mulig å gjennomføre? Eller? 

Anonymkode: 8d4c0...c64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...