Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Zeitgeist skrev:

Og på den nye VIP-gruppa nevnes det ingenting om at det er "innmeldingsavgift" ... 

Da må det jo gå an å prøve å melde seg inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har prøvd å melde seg inn? Jeg vil anta de får en PM med ønsket beløp og vipps-nummer.

Anonymkode: cd8b9...c2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har prøvd å melde seg inn? Jeg vil anta de får en PM med ønsket beløp og vipps-nummer.

Anonymkode: cd8b9...c2a

Da håper jeg det rapporteres til Facebook.... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 16.53, AnonymBruker skrev:

PS. Restarbevne.?? Hvor mye kan du jobbe med uførepensjon? Hvor mye kan du tjene? Etter vipsiden kom så har hun tjent mer på en mnd, enn hva hun ville fått i pensjon flere mnd. Og det takket være de som hjelper henne. De driver jo rene veledigheten. Hun vil komme seg vekk fra uføre på bekostning av at andre gjør jobben. Du finner samme oppskrifter, tips og råd på nett. Du må jo være hjernedød for å sende penger til folk som vil ut av uføre. Så dere som er uføre, bare skriv på Fb at dere vil ut av navsystemet, men du vil ikke ha vanlig jobb. Du vil at folk skal sende deg penger. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Du kan jobbe så mye du vil selv,men grensen er på ca 38.000 kr pr år før skatt,før de kutter i uførestønaden. Jeg er selv ufør,og hadde aldri i verden klart å sitte på nett slik hun gjør med god samvittighet. Da hadde jeg prøvd med på en typ kontorjobb der man kan jobbe litt hjemmefra om formen ikke var på topp. Tror det er måten det ble gjort på folk reagerer på,ikke at hun «tjener» penger utenom trygden. Når man sletter alt som er et snev av kritisk,ikke svarer medlemmer på en normal måte,og oppfører seg slik hun gjør,da blir det vind på toppene. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Likka skrev:

Da håper jeg det rapporteres til Facebook.... 

Skal folk lures inn først? For så med å få beskjed om å betale? Dette kan vel ikke være lovlig. Det skal vel opplyses om at det er et betalingssted, før du går inn. Hun skal bedrive en bedrift? Får sette seg inn i regler først. Hjelper ikke å ha en lukket gruppe, og skjule at det er en finere firm for betaling. Ikke mye VIP over dette

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har prøvd å melde seg inn? Jeg vil anta de får en PM med ønsket beløp og vipps-nummer.

Anonymkode: cd8b9...c2a

Har prøvd. Ble bare avvist. 

Anonymkode: 67bbd...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har prøvd. Ble bare avvist. 

Anonymkode: 67bbd...fd6

Hvorfor ble du avvist? 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
3 timer siden, Likka skrev:

Får sikkert beskjed om det etter man har søkt om å få bli medlem 

Gitt at det er slik, så er det fortsatt i strid med FBs retningslinjer. Men ikke bare det, en slik "forretningsmodell" vil også være i strid med god handelsskikk og Markedsføringsloven, bl.a. deler av § 8-11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også prøvd å melde meg inn nå bare for å se  om det kommer opp noe om kostnad. Ble avvist med beskjed om at de ikke tok inn flere medlemmer på nåværende tidspunkt....

Anonymkode: 63108...b01

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke VIP-gruppa blir tilgjengelig eller synlig via MFB så blir det vel en utfordring å verve nye ofre, vil jeg tro.

Anonymkode: 54500...399

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også prøvd å melde meg inn nå bare for å se  om det kommer opp noe om kostnad. Ble avvist med beskjed om at de ikke tok inn flere medlemmer på nåværende tidspunkt....

Anonymkode: 63108...b01

Høres jo ut som om det har blitt stoppet av Facebook. Det er jo rimelig spesielt at gruppen har byttet navn, info om betaling for å bli medlem er borte, og alt av linker til gruppen på hovedgruppen MFB er borte. Det var en aktiv vervekampanje der den som vervet flest nye medlemmer innen 2 påskedag (eller om det var mandagen etter) skulle vinne en Ankarsrum, den er også borte. Egentlig er alle spor etter gruppen borte, og siden de hadde en aktiv vervekampanje, var det helt tydelig at de ønsket så mange medlemmer som mulig. Nå er de i underkant av 280 og hun har jo sånn sett tjent gode penger på en uke, men disse medlemmene skal jo følges opp i et år, og jeg vil tro målet hennes var langt flere enn 280 medlemmer. Jeg finner ingenting om det i hovedgruppen heller, og dersom det var en logisk og ordentlig forklaring på at de ikke tok inn flere medlemmer, så er det vel ingen grunn til å hemmeligholde det også? 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Likka skrev:

Du kan jobbe så mye du vil selv,men grensen er på ca 38.000 kr pr år før skatt,før de kutter i uførestønaden. Jeg er selv ufør,og hadde aldri i verden klart å sitte på nett slik hun gjør med god samvittighet. Da hadde jeg prøvd med på en typ kontorjobb der man kan jobbe litt hjemmefra om formen ikke var på topp. Tror det er måten det ble gjort på folk reagerer på,ikke at hun «tjener» penger utenom trygden. Når man sletter alt som er et snev av kritisk,ikke svarer medlemmer på en normal måte,og oppfører seg slik hun gjør,da blir det vind på toppene. 

 

Absolutt, det er mye med hvordan dette blir gjort jeg reagerer på selv også. Men at jeg reagerer, synes ting burde vært gjort bedre osv betyr ikke at det nødvendigvis er i strid med lover og regler. Vel, bortsett fra Facebook sine regler, de er jeg ikke nok inne på - og det ser jo ut til at gruppen kan ha kommet i trøbbel. 

Min hensikt var hovedsaklig å informere om at det det i utgangspunktet ikke er i strid med NAV-regler å jobbe i kombinasjon med uføretrygd. Siden dette så ut til å være helt ukjent for flere i tråden.

Hvordan du ville eventuelt løst det personlig, er ikke relevant for hvordan andre gjør det vel? Det er ingenting galt i forhold til NAV å forsøke å starte noe for seg selv. Tvert imot er det kjent at for mange er det den mest hensiktsmessige måten å få til å jobbe litt på :) Så fleksible jobber er ikke lett å finne, spesielt om en har stått utenfor arbeidsmarkedet en stund. 

 

Anonymkode: 41442...ae2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Memena skrev:

Høres jo ut som om det har blitt stoppet av Facebook. Det er jo rimelig spesielt at gruppen har byttet navn, info om betaling for å bli medlem er borte, og alt av linker til gruppen på hovedgruppen MFB er borte. Det var en aktiv vervekampanje der den som vervet flest nye medlemmer innen 2 påskedag (eller om det var mandagen etter) skulle vinne en Ankarsrum, den er også borte. Egentlig er alle spor etter gruppen borte, og siden de hadde en aktiv vervekampanje, var det helt tydelig at de ønsket så mange medlemmer som mulig. Nå er de i underkant av 280 og hun har jo sånn sett tjent gode penger på en uke, men disse medlemmene skal jo følges opp i et år, og jeg vil tro målet hennes var langt flere enn 280 medlemmer. Jeg finner ingenting om det i hovedgruppen heller, og dersom det var en logisk og ordentlig forklaring på at de ikke tok inn flere medlemmer, så er det vel ingen grunn til å hemmeligholde det også? 

Ser mye er forsvunnet ja. Pussig, at hun ikke gir noen info. Har hun blitt stoppet, så må hun betale tilbake til de som har bet. Folk lurer, siden alt er fjernet, tar ikke inn nye osv. 

Om det ikke er tilfelle, så er det en merkelig måte å drive butikk på. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spurt om hva som skjer med VIP inne på den orginale mfb? Angrer på at jeg meldte meg ut, nå :lol:

Anonymkode: 9b550...e43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå regner jeg med at Tanja & adminions er skikkelig i tenkeboksen. Dette gikk vel ikke helt som planlagt...
Menneh 279 x 200 kr er 55800 kr, så tror ikke akkurat Tanja griner når hun åpner nettbanken, heller.

Jeg tenker at hun kanskje burde opparbeide seg et bedre rykte, og så heller la bedrifter o.l. betale for å få reklamere for produktene sine i gruppa. Da helst den opprinnelige gruppa siden jeg tviler på at VIP noensinne kommer til å oppnå i nærheten av så mange medlemmer som gamle MFB.
Jeg forstår jo at hun hadde store forventninger til høyt medlemstall i VIP-gruppa når hun forventet at matbloggere skulle betale 3500-7000 kr i året for å være med i gruppa og linke til egne blogginnlegg. Dette er jo noe hun heller burde ha satset på i den gamle gruppa med nesten 200.000 medlemmer. Kanskje til en lavere pris da, siden 300-600 kr i måneden for å linke maks ett innlegg om dagen er ganske stiv pris.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har noen spurt om hva som skjer med VIP inne på den orginale mfb? Angrer på at jeg meldte meg ut, nå :lol:

Anonymkode: 9b550...e43

Siden admins må godkjenne alle innlegg, så tviler jeg på at de vil slippe igjennom spørsmål om det. De styrer jo gruppa med jernhånd, og alle spørsmål som kan tolkes litt kritiske slettes som negativitet og misunnelse.  Det er godt mulig mange har forsøkt, men har ikke sett noen som har sluppet igjennom i så tilfelle ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble du avvist? 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Fikk ingen grunn. Trykket på bli medlem og etter ett par timer stod det bli medlem igjen. 

Anonymkode: 67bbd...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MFB VIP skal være "ett lite intimt miljø" står det, så da er de vel fornøyde med medlemstallet da.

Anonymkode: aa49d...57a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å melde meg inn, nå finner jeg ikke siden😅 Så de blokkerte meg gitt. 

Anonymkode: ce259...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...