Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 timer siden, Ardwinna skrev:

Sitat MFB-gjest: "Oppskrift finner du nedentil" :ler:

Kan man kalle det mat fra bekkenbunnen? :skratte: (Sorry, lalletid for Ardwinna nå...)

:skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk nettopp "melding" av facebook med oppdatering om at gruppen jeg har rapportert (altså MFB VIP) har blitt slettet, og jeg finner den heller ikke. Har facebook virkelig slettet gruppen?!😂😅

Anonymkode: 35f0a...ac6

Det er en som har anmeldt gruppen til Facebook og de hadde skrevet til svar at gruppen skulle bli slettet (iflg en på Den demokratiske republikken MFB-gruppen på fb)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Greys skrev:

Den er oppe og går👌

 

Jeg finner den ikke.

Anonymkode: cd8b9...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner den ikke.

Anonymkode: cd8b9...c2a

Ikke jeg heller. Noen som kan linke, eller er den gjort hemmelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært her inne siden side 636, så har kanskje gått glipp av noe. Ser at jeg ikke lengre er med i gruppen som lenkes her. Er det en ny gruppe? :klo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

PS. Restarbevne.?? Hvor mye kan du jobbe med uførepensjon? Hvor mye kan du tjene? Etter vipsiden kom så har hun tjent mer på en mnd, enn hva hun ville fått i pensjon flere mnd. Og det takket være de som hjelper henne. De driver jo rene veledigheten. Hun vil komme seg vekk fra uføre på bekostning av at andre gjør jobben. Du finner samme oppskrifter, tips og råd på nett. Du må jo være hjernedød for å sende penger til folk som vil ut av uføre. Så dere som er uføre, bare skriv på Fb at dere vil ut av navsystemet, men du vil ikke ha vanlig jobb. Du vil at folk skal sende deg penger. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

 

Ja, jeg er helt enig i at det er mye jeg ikke liker og finner uetisk ved forretningsmodell og gjennomføring. Det er likevel noe annet enn at hun gjør noe som er ulovlig i forhold til NAV, som var påstandene jeg sa meg uenige i.

Det er fullt lovlig å jobbe ved siden av uføretrygd, og en oppfordres til å jobbe så mye som mulig - så lenge en melder inn timeantall, da blir uføretrygden justert ned for de månedene en klarer å jobbe. I tillegg så finnes det et såkalt fribeløp, en maks sum en kan tjene uten at uføretrygden blir redusert. Over dette, vil føre til at trygdeutbetalingen kuttes ned. 

Det er ikke ulolvlig å få godt betalt for den restarbeidsevenen en måtte ha. 

Det er heller ikke et likhetstegn mellom engangssummer betalt inn til et firma, og hva hverken hun personlig eller firma har tjent. Det er ikke slik firmadrift fungerer. 

Som før nevnt, det er ingenting galt i å ta seg betalt for en slik tjeneste. Om folk ønsker å betale for det, så får det være opp til dem. Noen ønsker ikke å bruke tid på, eller føler seg trygge på å vurdere den store mengden oppskrifter som finnes på nett. Folk betaler for så mange slags tjenester av bekvemmelighetsgrunner. Det er ingenting galt i å tilby det produktet hun gjør. Så får markedet bestemme, tydeligvis så finnes det jo en hel del mennesker som faktisk ønsker dette?

At folk velger å jobbe uten lønn er faktisk opp til dem. Selv om jeg synes det er etisk betenkelig, på generell basis. På samme måte som jeg mener ubetalte internship eller ubetalte moderatorer på Kvinneguiden er shady. I det siste tilfellet, er det endatil mange mennesker som jobber helt frivillig for å skape inntjening til et større konsern. 😕 Men så lenge folk vet hva de går inn til, så er visst dette også lovlig. 

 

Anonymkode: 41442...ae2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de hadde slettet gruppen. Gikk inn, men står ikke noe. Ikke at det er betalside heller. Får folk først vite det, når de har meldt seg inn? Til pass, til grådigheten var at hun fikk forbud, og måtte betale tilbake til alle som har betalt. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/14/2019 at 4:55 PM, AnonymBruker said:

Referansen er da absolutt ikke stygg. Det er en veldig vanlig referanse som blir brukt når grupper viser kult/saueflokk-lignende atferd, særlig når denne atferden er spesiell av karakter (som å kreve tusenvis av kroner av folk for å bli med i en facebook-gruppe). Referansen er brukes svært ofte i popkultur, og det er ingenting galt med det. Ja, Jonestown var en tragedie, men om noe så er "don't drink the Kool-Aid" en advarsel mot kultkultur og opplyser folk ok problemet. 

Anonymkode: 0cb29...201

Det må i så fall være noe som har blitt vanlig i nyere tid, altså her i Norge. Da jeg var ung, som var etter Jonestown, var ikke dette en greie.

Anonymkode: 619b9...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tibbie skrev:

Har ikke vært her inne siden side 636, så har kanskje gått glipp av noe. Ser at jeg ikke lengre er med i gruppen som lenkes her. Er det en ny gruppe? :klo: 

Ja,det ble åpnet en undergruppe der man måtte betale for å bli med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står ingenting ang VIP gruppen under kunngjøringer i mat fra bunnen gruppen lengre,ingen linker etc. Tror nok ikke den overlever særlig lenge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Zeitgeist skrev:

Og på den nye VIP-gruppa nevnes det ingenting om at det er "innmeldingsavgift" ... 

Hvor finner du den nye gruppen? Det er et luftslott, som andre ting. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, MarianneE skrev:

Fant gruppa jeg. 279 medlemmer står det at gruppa består av nå 

Jeg får den ikke lenger opp om jeg søker (det fikk jeg før)... Er jeg av en eller annen merkverdig grunn blokkert fra VIP-gruppa? :klo:

Edit: Nei ser jo nå at gruppa har byttet navn til "MFB VIP"... Var litt treg i oppfattelsen her. Hvorfor har de byttet navn?

Endret av Ardwinna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zeitgeist skrev:

Og på den nye VIP-gruppa nevnes det ingenting om at det er "innmeldingsavgift" ... 

Får sikkert beskjed om det etter man har søkt om å få bli medlem 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør det jo ikke noe mindre shady. Plutselig er gruppa borte når man søker, den er vekk på alle kunngjøringer i selve MFB-gruppa, og de hadde en vervekonkurranse på gang der den som vervet flest medlemmer innen 2.påskedag skulle vinne en Ankarsrum, tror jeg det var. Finner den ikke heller. Så hva er årsaken til at det nå ikke står at det koster penger å bli medlem, samt at gruppen har byttet navn? Var det ikke så lov å lage en gruppe uten at Facebook fikk betalt likevel? Alt hemmeligholdet i MFB, ting som blir slettet osv, så er det ikke rart folk undrer. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...