Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, onyx said:

Mulig det er bare meg, men jeg kjenner jeg får helt angst av det koldtbordet. Herregud for et mathygenisk mareritt, for ikke å snakke om alle som av ulike grunner skulle være allergisk eller Veggis....

Vi får spørre Jeanette om hvor mange som overlevde 18-årsfeiringen. Hun har, etter eget utsagn, laget koldtbordet selv (se kommentarene). Jeanette kjente sikkert gjestene sine, og har naturligvis forhørt seg om allergier og preferanser på forhånd.

Anonymkode: 619b9...ab8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Poppie said:

Skummelt å se hvordan Tanja-fansen går på de som stiller kritiske spørsmål. Minner meg litt om filmen «the Wave», og må innrømme jeg fantaserer på tull om dagen Tanja sier hun har brukt pengene på å kjøpe et lite stykke land hvor de alle kan bo sammen i harmoni...Tanjatown om dere vil. Don’t drink the creme fraiche.

Huff, den var stygg.

Anonymkode: 619b9...ab8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi får spørre Jeanette om hvor mange som overlevde 18-årsfeiringen. Hun har, etter eget utsagn, laget koldtbordet selv (se kommentarene). Jeanette kjente sikkert gjestene sine, og har naturligvis forhørt seg om allergier og preferanser på forhånd.

Anonymkode: 619b9...ab8

Synd hun ikke forhørte seg om matsikkerthet i samme slengen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var forresten ikke mye klokt å få fra diskusjon.no. Det er mange advokater og jurister der,  men de ser ikke helt problemet med MFG

Anonymkode: cc0e9...540

Mat fra Grunnen er en annen gruppe og har ikke noe med MFB å gjøre.

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, onyx skrev:

Mulig det er bare meg, men jeg kjenner jeg får helt angst av det koldtbordet. Herregud for et mathygenisk mareritt, for ikke å snakke om alle som av ulike grunner skulle være allergisk eller Veggis.... 

 

Jeg klarer ikke å se hva som er galt med det koldtbordet.

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å se hva som er galt med det koldtbordet.

Anonymkode: 87ee8...8ba

Handler mer om mathygiene og smitte :)
Kan være så lite at feil type produkt ligger for nært ett annet, som igjen vil gjøre at bakterier vokser raskere..
Det lærer f.eks kokker allerede på vg1, en vanlig person; Har oftest ikke den kunnskapen som faglærte :) 
Da er det bare bra at enkelte forteller den personen at sånn og sånn burde du lage og dekorere maten..


 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Chizue skrev:

Handler mer om mathygiene og smitte :)
Kan være så lite at feil type produkt ligger for nært ett annet, som igjen vil gjøre at bakterier vokser raskere..
Det lærer f.eks kokker allerede på vg1, en vanlig person; Har oftest ikke den kunnskapen som faglærte :) 
Da er det bare bra at enkelte forteller den personen at sånn og sånn burde du lage og dekorere maten..


 

Jeg lærte dette i heimkunnskap på barneskolen.

Det er jo litt festlig at hun prøver å reklamere med VIP-gruppen på MFB gjennom denne koldtbordkunnskapen hun mener hun og tre andre er drevne på. Åpenbart ikke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
6 timer siden, Likka skrev:

Da får du noe igjen for pengene,en fysisk vare.

Matoppskriftene og matrettene du får ved å være medlem på siden som er omtalt i denne diskusjonen er også en fysisk vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Mat fra Grunnen er en annen gruppe og har ikke noe med MFB å gjøre.

Anonymkode: 87ee8...8ba

Mat fra Grunnen er poteter, og Mat fra Bunnen er flyndre?

Anonymkode: 619b9...ab8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ewe skrev:

Jeg lærte dette i heimkunnskap på barneskolen.
 

Heimkunnskapen vår på barneskolen var tilrettelagt i en lavvo :fnise: 
Vi hadde skoletimer på en gård ettersom barneskolen vår var under oppussing, så vi lærte mer om gårdsdrift, slakt, men også natur, fiske og slikt x) (5kl-7kl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var forresten ikke mye klokt å få fra diskusjon.no. Det er mange advokater og jurister der,  men de ser ikke helt problemet med MFG

Anonymkode: cc0e9...540

Det lyser jo dårlig argumentasjon i det du har skrevet på diskusjon.no. Det du skriver blir tilbakevist og det du skriver virker ikke som noe annet enn dårlig skjult hevnlyst mot noen om faktisk gjør noe for å forbedre sitt eget liv. Det stemmer det du skrev om at det er høy kvalitet i juss-delen av det forumet men du hevet ikke akkurat kvaliteten med tråden din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Er dette en tråd om en annen tråd?

 

 

Det er en tråd om en Facebook-gruppe.

Anonymkode: 4a5d9...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, onyx said:

Mulig det er bare meg, men jeg kjenner jeg får helt angst av det koldtbordet. Herregud for et mathygenisk mareritt, for ikke å snakke om alle som av ulike grunner skulle være allergisk eller Veggis.... 

 

Er DET koldtbord? Trodde det var liksom "ingrediensene" slengt sammen på et bord .."se hva vi skal lage koldtbord av",,,,Det så jo bare rotete ut, får helt vondt i øyenene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Likka skrev:

Det ser litt labert ut,tror de hadde litt større ambisjoner enn det som ble virkelighet. Det er nok de mest trofaste som melder seg inn,jeg meldte meg ut av hele greia 😂

 

Ja, men da er det jo markedet som styrer. Egentlig, så tror jeg ideen med å ta betalt for en slik type tjeneste ikke er så dum i seg selv. Men det var vel feil person til å gjennomføre det - ja, pluss en veldig uprofesjonell gjennomføring da...

Beklageligvis har nok gruppeeier ikke helt innsett hvor mange som er i der mest for underholdning og drama. Mange følgere betyr ikke alltid 'mange følgere' (som i fans). 

Anonymkode: 41442...ae2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Thildamor skrev:

Jeg trodde kattegruppene på FB var verstingene, men denne gruppa her eller admin i denne gruppa, overgår alle kattegrupper tilsammen nå! 

Et lite sidespor: Kattegruppa Ragdoll cats Norway er faktisk et stort unntak! :) Det har blitt nevnt der inne at vi ragdoll-eiere kanskje er ganske like kattene våre; vi er så godlynte, rolige og carefree at vi gidder ikke noe drama! :ler: 

Jeg tror nok Tanja kommer til å merke at omdømmebygging er viktig når man skal drive business. Hun har ødelagt litt for seg selv ved å være såpass lite mottagelig for kritikk og la ulike admins (noen av dem meget lite gode på kundebehandling) snakke hennes sak. Selv om det er fint å ha en trofast tilhengerskare som tar deg i forsvar samme hva, er det ikke nok hvis man ønsker nye kunder. Hun bør begynne å bli mer ydmyk, bli flinkere til å se forskjell på saklig kritikk og trolling og også være mer åpen om hvilke visjoner hun har for bedriften. Det er fint å prøve å finne seg en vei ut av livet som ufør, men en god bedrift handler om litt mer enn bare å ville tjene mest mulig penger. Man må finne et produkt eller en tjeneste som får folk til å få lyst til å legge igjen penger, og da holder det ikke med å begynne å ta betalt for en tjeneste som allerede eksisterer gratis.

Tanja ser ut til å satse på at folk synes MFB-facebookgruppa med alle oppskriftene er så trivelig at de er villig til å betale for å være med i en lignende gruppe. Det hun selger er egentlig andres oppskrifter og kunnskaper (både i form av tjuvlånte oppskrifter fra andre nettsider og blogger, og oppskriftene og tipsene fra tidligere og nåværende medlemmer i MFB), og arbeidet i gruppene utføres av ulønte admins.

Denne forretningsideen hennes er nok ikke ulovlig men jeg tror hun kommer til å merke at folk flest blir litt mer kresne når de må betale. Da må man yte noe mer enn bare noen ekstra oppskrifter av ymse kvalitet og råd fra middels gode amatørkokker. Ellers går folk fort lei og betaler heller for andre og bedre alternativer, og så sitter hun igjen med en liten håndfull trofaste tilhengere som tilber henne uansett hva hun serverer i gruppa. Det blir det dårlig butikk av.

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sakte nedover med medlemmer på mfb. 64 mindre nå enn det var klokka 3 i dag ( måtte sjekke siden det ble nevnt her inne )

Anonymkode: 8f46a...e0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Thildamor skrev:

Det var det noen som skrev noe om, å ikke blande kjøtt, fisk, grønnsaker osv, og det tipset takket hun for. 

Var det T som takket eller hun som opprinnelig la ut bildet?

Jeg tenker at om man skal ta seg betalt for å dele av kunnskapen sin, burde man inneha et minimumsnivå av kunnskap. Dette koldtbordet er ett eksempel på hvordan kunnskapen rundt mat ikke er på topp. Det har vært andre diskusjoner tidligere, f.eks. da hun mente at økologisk kylling kunne ha lavere kjernetemperatur enn anbefalt fordi den inneholdt "mindre ulumskheter". Og flere andre saker som heldigvis ikke er like potensielt alvorlige, men som får folk som faktisk innehar kunnskap til å stusse.

Mulig jeg er litt på kanten nå, men T minner meg om Michael Scott fra The Office. Bare ikke så morsom. Alt skal være positivt og rosenrødt og så fort det dukker opp noe negativt (selv om det er konstruktivt) er det bare å overse, fjerne eller hetse vekk.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Riju skrev:

Var det T som takket eller hun som opprinnelig la ut bildet?

Jeg tenker at om man skal ta seg betalt for å dele av kunnskapen sin, burde man inneha et minimumsnivå av kunnskap. Dette koldtbordet er ett eksempel på hvordan kunnskapen rundt mat ikke er på topp. Det har vært andre diskusjoner tidligere, f.eks. da hun mente at økologisk kylling kunne ha lavere kjernetemperatur enn anbefalt fordi den inneholdt "mindre ulumskheter". Og flere andre saker som heldigvis ikke er like potensielt alvorlige, men som får folk som faktisk innehar kunnskap til å stusse.

Mulig jeg er litt på kanten nå, men T minner meg om Michael Scott fra The Office. Bare ikke så morsom. Alt skal være positivt og rosenrødt og så fort det dukker opp noe negativt (selv om det er konstruktivt) er det bare å overse, fjerne eller hetse vekk.

Det var T som takket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, padawan skrev:

Matoppskriftene og matrettene du får ved å være medlem på siden som er omtalt i denne diskusjonen er også en fysisk vare.

Tja,de finnes gratis på nett for de som er interessert,så den fysiske varen hadde ikke jeg betalt for 👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...