Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde, men hele tråden ble slettet. Har TF kontakter i diskusjon.no også?

Anonymkode: cc0e9...540

Garantert.... hun trekker jo i trådene i div andre Facebook-grupper og forbauser meg ikke om hun og har kontakter der....

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Garantert.... hun trekker jo i trådene i div andre Facebook-grupper og forbauser meg ikke om hun og har kontakter der....

Anonymkode: 100ad...85f

 

15 minutter siden, padawan skrev:

Det er fremmet påstander som ikke er dokumentert i den tråden så den er skjult inntil videre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke denne eviglange diskusjonen her på kg nok "bevis" på at noe foregår? Vi vil bare ha svar fra noen som kan juss

Anonymkode: cc0e9...540

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke denne eviglange diskusjonen her på kg nok "bevis" på at noe foregår? Vi vil bare ha svar fra noen som kan juss

Anonymkode: cc0e9...540

KG og diskusjon.no har forskjellige eiere og hver sine regler for hva de tillater skrevet på forumet. Hvis TS vil ha mer utdypende svar kan vedkommende starte en tråd i tilbakemeldings-delen av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde, men hele tråden ble slettet. Har TF kontakter i diskusjon.no også?

Anonymkode: cc0e9...540

Du får prøve litt mer anonymt.

Typ:
"Hypotetisk sett, om en gruppe på facebook, lager en ny gruppe hvor man får blablabla og dette vipses blablabla, personen bak "bedriften" er ikke satt opp blablabla, noen kloke hoder her inne, gjerne innenfor juss som kan hjelpe meg?"

Vet ikke hva du skrev, om det var type "Mat fra bunnen, tanja blabalblabla liksom" 😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Posten står som slettet. Hadde håpet at noen der kunne gi oss råd om det er lovlig eller ikke.

Anonymkode: cc0e9...540

Jeg kommer fint inn på den, jeg. Merkelig 🤔

Anonymkode: 6dd44...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt komisk at så mange kritiserer at adimgruppa på VIP skal jobbe gratis mens T får pengene. Og så skrives det her på KG, der eierne tjener grovt på reklameinntekter, mens moddene jobber i timer hver dag gratis. Jeg har aldri skjønt hvorfor moddene her ikke får betalt. Idet henseende er Kvinneguiden like ille som Tanja.

Anonymkode: 52250...1ea

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått tilbakemelding fra FB etter at vipgruppen ble rapportert?

Anonymkode: 9b550...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt komisk at så mange kritiserer at adimgruppa på VIP skal jobbe gratis mens T får pengene. Og så skrives det her på KG, der eierne tjener grovt på reklameinntekter, mens moddene jobber i timer hver dag gratis. Jeg har aldri skjønt hvorfor moddene her ikke får betalt. Idet henseende er Kvinneguiden like ille som Tanja.

Anonymkode: 52250...1ea

Flere har uttalt opp igjennom at kg burde hatt betalte moderatorer. 

Kg krever heller ikke vippsbetaling av medlemmene der øverste leder lar betalingen gå inn på kontoen til partneren og tar alle pengene selv 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer fint inn på den, jeg. Merkelig 🤔

Anonymkode: 6dd44...75b

Den ble nettopp vist igjen så er egentlig ikke rart.  😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt komisk at så mange kritiserer at adimgruppa på VIP skal jobbe gratis mens T får pengene. Og så skrives det her på KG, der eierne tjener grovt på reklameinntekter, mens moddene jobber i timer hver dag gratis. Jeg har aldri skjønt hvorfor moddene her ikke får betalt. Idet henseende er Kvinneguiden like ille som Tanja.

Anonymkode: 52250...1ea

Tanja har en gruppe med 200k brukere hvor hun har monopol på linker, promotering og reklamer. Gruppen er gratis for brukene, som KG er for KG sine brukere. 

Tanja har en blogg som hun promoterer heftig i denne gruppen. Bloggen har reklame, trolig svært tilnærmet likt KGs annonser og reklamer og hvordan disse fungerer mtp inntjening. Det koster ingenting for hennes brukere, som for KG. Men hun (og Egmont) tjener på det. 

Hun promoterer heftig for boken sin, som er direktesalg, som eneste kokebok-"forfatter", og har monopol også her. På samme måte kan vi se at KG reklamerer for Egmonts andre artikler eller forum. De beholder trafikken på egne siden og tjener på det. Her koster Tanjas produkt direkte kostnad for hennes kunder, mens KG og Egmont fortsatt er gratis for brukerene. 

Fellesnevneren er at trafikken melkes til promo, reklame og allerede før denne gruppa var T "verre" enn KG. 

Så åpnes en egen gruppe. Det er ikke sammenlignbart med noe KG, Egmont gjør. Det er som om de hadde gitt oss mulighet til å bli VIP medlemmer for 2-300 kroner i året med pengene direkte til Yvonne (siden hun er forumansvarlig) sin private vipps - og her får de tilgang på et par underforum og kanskje én annen fordel. Teasere av tråder på det skjulte VIP forumet spammes hardt i det vanlige forumet og moderatorene sier at de ikke vil ha like god responstid på moderering, da fullt fokus skal være på den betalte eliten. 

Nei... KG er ikke like ille. KG er klikkhorer som alle andre nettsted med et selskap i ryggen, Tanja er syperkynisk og misbruker og melker bestevenn-fenomenet som gjør bloggere til attraktive reklamekanaler og har kun egen lommebok og svenskhandel i ryggen.

...men jeg er ikke uenig i at våre mods fortjener påskjønnelse mer enn de får. 

Anonymkode: 6fd85...025

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut til at T hadde sett for seg større oppslutning om betalingsgruppa, ikke like mange som har meldt seg inn som hun forventet, og prøver nå å få flere til å melde seg inn=større fortjeneste.. 

Håper ikke flere biter på. 

Den skamløse tiggingen er forkastelig. Jeg reagerte veldig på en bruker som tydeligvis har endel begrensninger der inne ble flere ganger oppfordret til å melde seg inn av T selv om han tydelig ga uttrykk for at han ikke hadde økonomi til det. Han har også tidligere vært åpen om at han har fått beskjed av støtteapparatet rundt seg om at han må ikke kjøpe og lage så mye mat da han hverken har økonomi til det eller lagringsplass til all den maten han lager. Likevel pushet T på og oppfordret til å vippse 200kr. Heldigvis dukket en barmhjertig samaritan opp og vippset penger til han sånn at han fikk meldt seg inn uten at det gikk utover økonomien hans. T skyr ingen midler. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, skruf skrev:

Ser ut til at T hadde sett for seg større oppslutning om betalingsgruppa, ikke like mange som har meldt seg inn som hun forventet, og prøver nå å få flere til å melde seg inn=større fortjeneste.. 

Håper ikke flere biter på. 

Den skamløse tiggingen er forkastelig. Jeg reagerte veldig på en bruker som tydeligvis har endel begrensninger der inne ble flere ganger oppfordret til å melde seg inn av T selv om han tydelig ga uttrykk for at han ikke hadde økonomi til det. Han har også tidligere vært åpen om at han har fått beskjed av støtteapparatet rundt seg om at han må ikke kjøpe og lage så mye mat da han hverken har økonomi til det eller lagringsplass til all den maten han lager. Likevel pushet T på og oppfordret til å vippse 200kr. Heldigvis dukket en barmhjertig samaritan opp og vippset penger til han sånn at han fikk meldt seg inn uten at det gikk utover økonomien hans. T skyr ingen midler. 

Det er forferdelig at hun får holde på som hun gjør ved å presse og utnytte forsvarsløse personer, men hva kan vi gjøre for å stoppe dette?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er forferdelig at hun får holde på som hun gjør ved å presse og utnytte forsvarsløse personer, men hva kan vi gjøre for å stoppe dette?

Sikkert ingenting å gjøre 🤷‍♀️

Eller; ved at dette blir omtalt og mange engasjerer seg her i tråden og i andre forum som diskusjon.no så når det forhåpentligvis ut til folk, og uvitende kan lese om de uetiske fremgangsmetodene til T og forhåpentligvis stille seg mere kritisk til det som blir gjort. Folk snakker jo, så jungelordets effekt skal man ikke kimse av. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Thildamor skrev:

Jau jau.......

IMG_6348.PNG

IMG_6349.JPG

IMG_6350.JPG

UPS!!! Var det ikke anmeldelse om man sendte PM til TF??

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fruktninja skrev:

UPS!!! Var det ikke anmeldelse om man sendte PM til TF??

Tror vedkommende driter i det nå. Leste det hun la ut i går, og det var ikke noe feil med. Hun er iallefall ikke noe troll. Men en er jo troll så snart en stiller ett spørsmål de aller helst ikke vil svare på.

Synes det er utrolig smålig av de å lage en tråd om koldtbord på vip-gruppa, når de som har konfirmasjon i nærmeste framtid kanskje ønsker å prioritere skillingene sine på andre ting enn å kaste bort 200 kroner på den gruppa.

Jeg trodde kattegruppene på FB var verstingene, men denne gruppa her eller admin i denne gruppa, overgår alle kattegrupper tilsammen nå! 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
16 minutter siden, Thildamor skrev:

Synes det er utrolig smålig av de å lage en tråd om koldtbord på vip-gruppa, når de som har konfirmasjon i nærmeste framtid kanskje ønsker å prioritere skillingene sine på andre ting enn å kaste bort 200 kroner på den gruppa.

Det er jo for å få flere betalende medlemmer og mer penge ri kassen. Sånn er det når man skal tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...