Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men heter det nytrekt fisk eller nytrukket fisk da?

Anonymkode: 929ca...b27

Når det gjelder nytrukket fisk, leser jeg fisk som nettopp er hentet opp fra havet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang kaffesaus så anbefaler jeg å bruke hele kaffebønner. Noe som blir gjort på restauranter også. Så siler du av etterpå.

Jeg forstår heller ikke at det brukes meljevning i alle sauser.ikke nødvendig. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ang kaffesaus så anbefaler jeg å bruke hele kaffebønner. Noe som blir gjort på restauranter også. Så siler du av etterpå.

Jeg forstår heller ikke at det brukes meljevning i alle sauser.ikke nødvendig. 

Syntes dette blir litt pirkete, egentlig.

ALT i gruppen er ikke galt, og å drive å lete opp småfeil som dette er heller unødvendig. En ting er de oppsiktsvekkende mengdene, linkingen, kommentarene, adminsene og slikt, men altså... Å rette på oppskriften på denne måten er vel heller bare bedrevitende.. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at oppskriftene  T legger ut (med link til bloggen for oppskrift, selvfølgelig), får veldig få likes i forhold til tidligere...tegn på at folk har gått lei av blogglinkingen?

Og så nå at noen har spurt om hvilken matkasse som leverer mat man lager fra bunnen, og når noen kommenterer "Godt Levert har en slik kasse" er T kjapt inne og minner om avtalen de har med Adams matkasse. Trådstarter spør da om det er mat som lages fra bunnen, hvor T etter en stund må innrømme at det er mye ferdig, men at det er veldig lurt for de i tidsklemma.

Jeg klør meg litt i hodet og undres på vitsen med å kalle seg "mat fra bunnen", men samtidig promotere halvfabrikata?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Gudinna har lagt ut oppskrift på kaffe latte. Jeg har ikke vært inne på bloggen, så vet ikke oppskriften. Men en gjest har kommentert at Gudinna ikke bare kan bruke vanlig kaffe, tilsette litt varm melk og kalle det for kaffe latte. Da svarer Gudinna noe ala: "Men det er jo derfor jeg skriver ala Tanja, for det er min egen vri". Javel, så da kan jeg bytte ut gulroten i gulrotkake med squash og likevel kalle det for gulrotkake, bare jeg slenger på ala Lise?

Anonymkode: b35e0...e5e

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser Gudinna har lagt ut oppskrift på kaffe latte. Jeg har ikke vært inne på bloggen, så vet ikke oppskriften. Men en gjest har kommentert at Gudinna ikke bare kan bruke vanlig kaffe, tilsette litt varm melk og kalle det for kaffe latte. Da svarer Gudinna noe ala: "Men det er jo derfor jeg skriver ala Tanja, for det er min egen vri". Javel, så da kan jeg bytte ut gulroten i gulrotkake med squash og likevel kalle det for gulrotkake, bare jeg slenger på ala Lise?

Anonymkode: b35e0...e5e

Helt siden jeg var liten har jeg trodd at det het kaffe med melk. Jaja. Lærte noe nytt i dag også da ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28. februar 2016 at 15.07, skruf skrev:

Når man skal koke/trekke fisk: en halv dl salt pr liter vann! Er ikke det veldig mye salt?? Må jo bli en saltlake. 

Det er alt for mye, bedre å trekke i et veldig lettsaltet vann. Så kan man heller salte fisken selv på tallerken. Er oppvokst med fersk fisk så vet hva jeg snakker om her.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Severus skrev:

Det er alt for mye, bedre å trekke i et veldig lettsaltet vann. Så kan man heller salte fisken selv på tallerken. Er oppvokst med fersk fisk så vet hva jeg snakker om her.

Samme som jeg er vant med det. Vi har ofte fersk fisk da jeg bor ved kysten. Derfor jeg reagerte på saltlaken som sto i MFB.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mjauritz skrev:

ALT i gruppen er ikke galt, og å drive å lete opp småfeil som dette er heller unødvendig. En ting er de oppsiktsvekkende mengdene, linkingen, kommentarene, adminsene og slikt, men altså... Å rette på oppskriften på denne måten er vel heller bare bedrevitende.. 

Da syns jeg heller at det er pirkete at det skal være freele kaffe. Som kaffeelsker, og kjøper ikke kaffe i matbutikken så vet jeg at kaffen i butikken er den dårligste kaffen. Når du har kjøpt og smakt god kaffe, skjønner du hvorfor.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mjauritz skrev:

Trooor det var ment som et tips?! :P 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "oppskriftene" på kaffe latté og iskaffe er jo en latterliggjøring av baristakunsten. Synes å ha lest at T var en "kaffeelsker" og "veldig nøye på kaffen sin" Veel, da må jeg protestere. Er du virkelig glad i GOD kaffe, så kjøper du hele bønner og lager latté'n slik den skal lages. 😒

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kaffe og varm melk (uten noe fiksfakseri) blir til kaffe latte, blir da rød saft (romtemperert) blandet med litt sprit til rødvin? Eller er det slik at jeg må kalle det rødvin ala Sinnatagg for at det er rødvin? 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser hun forklarer forskjellen på norsk og italiensk mel i kveld.

Håper du forstår..avslutter hun med. Hvorfor ikke opplyse at det er kopi fra en annen side hun har limt inn? Det er kopi fra Oluf Lorentsen sin side. 

For å si det enkelt, så tar italiensk mel opp mer fuktighet. Uten å komme med tekniske detaljer. Også fra O.L

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lalalala59

Camilla og Tanja må oppgradere kjøkkenutstyret sitt. Få seg litt finere glass, kopper, bestikk osv. En spiser med øyet også, og alt jeg tenker på når jeg ser Tanjas mat er at hun må vaske flisene ved kjøkkenbenken. Og Camilla må få seg noe annet enn de blå fillene til "duk". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
30 minutter siden, Auri skrev:

@Pavilion er det slik at det ikke er lov å kopiere inn screenshots her? Og er det isåfall lov å linke til screenshots?

Jeg tillater meg å svare her siden samme problemstilling har vært oppe ad nauseam i Rampelys-forumet. Skjermdump er ikke tillatt, men en link til en skjermdump er tillatt. 

Denne tjenesten er helt grei: http://imgur.com/ 

Bare sett inn bildet/url/copy+paste fra "skrivebordet" ++ inn i feltet, og du får en lenke som du kan sette inn i (denne) tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at de har fått nye Testadmins. Ett par av dem virker veldig ivrige der de kommenterer alle tegn på en mulig kommende debatt. For meg ble det litt for mye, men det verste er at de må underskrive med "Testadmin" på alt de skriver omtrent. Merkelig regel synes jeg, og så kjedelig for dem da om de ikke ender opp som admin og alle vet at de ikke er gode nok.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...