Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har dere lagt merke til at MFB nå gjør det samme som admin i Koreansk Kosmetikk gjør? KK har fått massiv kritikk i måneder her inne i en annen tråd, på de samme punktene som nå kritiseres her. Merkelig fenomen... 

Anonymkode: dfecc...15a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen annen som stusser litt på at de andre adminene tydeligvis kun lager middager fra Tanja og Camillas oppskrifter - og også da selvfølgelig bare de som er lagt inn i bloggen....

Dagens middagstråd er blitt en vits. Når andre enn C eller T har ansvaret for den, er det likevel en av deres oppskrifter fra bloggen det linkes til. 

Skjønner ikke medlemmene der inne at de blir brukt for å få oppå antallet besøk på bloggen? Kynisk og uetisk oppførsel av grunnlegger og admins.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Illusen skrev:

Er det noen annen som stusser litt på at de andre adminene tydeligvis kun lager middager fra Tanja og Camillas oppskrifter - og også da selvfølgelig bare de som er lagt inn i bloggen....

Dagens middagstråd er blitt en vits. Når andre enn C eller T har ansvaret for den, er det likevel en av deres oppskrifter fra bloggen det linkes til. 

Skjønner ikke medlemmene der inne at de blir brukt for å få oppå antallet besøk på bloggen? Kynisk og uetisk oppførsel av grunnlegger og admins.

Keiserens nye klær. Noen er blinde følgere

Anonymkode: 87ee8...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt merkelig at noen tråder følger andre underforum sine regler?  Hvordan kan nye som kommer inn vite dette? Er jo forvirrende.

Anonymkode: 16e02...892

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålreit. Måtte ta meg en tur på bloggen å se:

1. Skrivefeil. Skrivefeil over alt, i alle varianter. 

2. Den ser ut som om den er laget av en 6 åring. Midtstilt. Alltid veldig viktig å få med "AV T/C", ser helt loka ut. 

3. Bildene flest er helt krise dårlig. Ref. siste av Barbiekaken med blits. Noen var ikke så verst da, som bakt eple. Synes ikke at matbilder bør ha noe særlig filter på seg, det er det vel den andre vedkommende som står for det meste for (som kyllinggryten). 

4. Sidemenyen. Geezes. Grå på mørk grå. Det var slitsomt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man skal koke/trekke fisk: en halv dl salt pr liter vann! Er ikke det veldig mye salt?? Må jo bli en saltlake. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, skruf skrev:

Når man skal koke/trekke fisk: en halv dl salt pr liter vann! Er ikke det veldig mye salt?? Må jo bli en saltlake. 

Jeg tok et kjapt google-søk og det er der veldig varierende, jeg så alt fra 2ts til en halv dl. Og det på "ordentlige" sider :ler: Generelt kommer det jo ann på hva slags fisk det er, og om fisken er saltet på forhånd (torsk f.eks. bør saltes før trekking slik at fisken blir fast og holder seg bedre gjennom koking). Ville generelt sagt lite salt for rød fisk, mer salt for hvit fisk.

Endret av Auri
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kraula skrev:

2. Den ser ut som om den er laget av en 6 åring. Midtstilt. Alltid veldig viktig å få med "AV T/C", ser helt loka ut. 

3. Bildene flest er helt krise dårlig. Ref. siste av Barbiekaken med blits. Noen var ikke så verst da, som bakt eple. Synes ikke at matbilder bør ha noe særlig filter på seg, det er det vel den andre vedkommende som står for det meste for (som kyllinggryten). 

Er ikke de bakt eple-greiene til T omtrent det samme som den tasty-siden la ut video på for ikke lenge siden?

Anonymkode: 821bd...c98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke de bakt eple-greiene til T omtrent det samme som den tasty-siden la ut video på for ikke lenge siden?

Skal innrømme jeg ikke har hørt om siden. Er tasty-siden noe bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kraula skrev:

Skal innrømme jeg ikke har hørt om siden. Er tasty-siden noe bra? 

Jeg er såpass villbass at jeg gir deg en lenke, jeg. Du går seff inn på eget ansvar.

https://www.facebook.com/buzzfeedtasty/?fref=ts

Den har en del kjappe oppskrifter, litt usunne også.. ting som får meg til å sikle. Lagde en baggis fyllt med artsjokk og noe. Den var god.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er såpass villbass at jeg gir deg en lenke, jeg. Du går seff inn på eget ansvar.

https://www.facebook.com/buzzfeedtasty/?fref=ts

Den har en del kjappe oppskrifter, litt usunne også.. ting som får meg til å sikle. Lagde en baggis fyllt med artsjokk og noe. Den var god.

AAAARRRRHHHHHGGGGG VIRUS OG KOMPJUTERAIDS!

Men takk for tips, det så ut som de hadde grådig mye godt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. februar 2016 at 16.43, AnonymBruker skrev:

Ah, unnskyld! Tenkte siden vi kom frem til at gruppen strengt tatt er offentlig (basert på debatten omkring offentlighetsbegrepet som har foregått, på grunnlag av gruppens størrelse), så var screenshots innafor så lenge de var sensurert med navn. 

Kan admin bekrefte/avkrefte om dette er lov? :) Greit å vite. 

Unnskyld! Er det lov å linke til screenshots som er sensurert? 

Anonymkode: 1fcc2...25e

Det var noe med at det som blir skrevet i denne tråden følger samme regler som i rampelys forumet. Tror det var Bond som skrev dette:

"Da denne trådens innhold er sammenlignbart til debatter om bloggere, vil også kravene til debatt likestilles. Det vil si - retningslinjene som gjelder i denne tråden er de som man kan finne på Rampelys forumet. " 

Endret av Brimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Kraula skrev:

Jeg måtte også innom (har kun hørt om gruppen via KG, men har meldt meg inn nå...... Greide ikke la være) og er helt enig, og sliter særlig med den byline-greia. Nachos av Camilla?? Det høres ut som Camilla er en ingrediens! Når jeg spiser nachos er de som regel "av" maischips og kjøttdeig... 

Kom også over en oppskrift hvor rekkefølgen i fremgangsmåten ikke gir mening i det hele tatt, det er jo ikke noe oppsett? Ingen oversikt over ingredienser, de går ret på "Stek ditt, tilsett datt, ha i egg og én liter ris som er kokt med gurkemeie". Selv om man selvsagt skal lese hele oppskriftene før man begynner å lage mat er det vel relaivt fornuftig å begynne med det som tar lengst tid og må gjøres først?

Edit: Og dessuten "(dette er nok til 3 middager for en fam og kan fryses ned)"?? Ikke nøye om familien har tre eller syv medlemmer, så lenge de er en familie... 

Endret av Eske
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

@Illusen: Oppskriften er skrevet litt på samme måte som jeg skriver "hurtigoppskrifter" - altså oppskrifter jeg har brukt tidligere, oppskrifter som er skrevet ned i sin helhet og med forklaring av fremgangsmåte og rekkefølge - med andre ord: Oppskrifter jeg kan mer eller mindre utenat, men med et par "støttekrykker" i form av stikkord hva fremgangsmåte angår. Jeg bruker disse "hurtigoppskriftene" hvis det er bare jeg som skal benytte meg av den. Hvis noen spør, så får de selvsagt den "store" oppskrifta. 

Forøvrig, så ser jeg ikke hvor osten skal inn i sausen. Skal den bare ligge ved siden av da? Og hva hvis jeg ikke har Evergood, men kun Friele? Hva om jeg bruker presskanne, eller Gud forby en espresso-kanne? Hva med cold-drip? HJEEELP!!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kraula skrev:

AAAARRRRHHHHHGGGGG VIRUS OG KOMPJUTERAIDS!

Men takk for tips, det så ut som de hadde grådig mye godt. 

Ja. Hender jeg blir sittende og sikle. Video etter video. (Så forøvrig at innlegget jeg skrev til deg åpenbart hadde gått litt fort i svingen, men jeg er jo medlem i MFB, så hva kan man forvente?)

12 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

@Illusen: Oppskriften er skrevet litt på samme måte som jeg skriver "hurtigoppskrifter" - altså oppskrifter jeg har brukt tidligere, oppskrifter som er skrevet ned i sin helhet og med forklaring av fremgangsmåte og rekkefølge - med andre ord: Oppskrifter jeg kan mer eller mindre utenat, men med et par "støttekrykker" i form av stikkord hva fremgangsmåte angår. Jeg bruker disse "hurtigoppskriftene" hvis det er bare jeg som skal benytte meg av den. Hvis noen spør, så får de selvsagt den "store" oppskrifta. 

Forøvrig, så ser jeg ikke hvor osten skal inn i sausen. Skal den bare ligge ved siden av da? Og hva hvis jeg ikke har Evergood, men kun Friele? Hva om jeg bruker presskanne, eller Gud forby en espresso-kanne? Hva med cold-drip? HJEEELP!!! :bond:

Det var noen som spurte om man kunne bruke brie eller noe i den dur, da svarte hun jo nei. Denne oppskriften skulle man ikke tøyse med. Man må mao følge den slavisk. Sånn er regla!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Joda, slik gjør jeg det og - men med tanke på hvor strenge de er med eksakte mål og veiledning punk for punkt på MFB siden sin når medlemmer - eller gjester - legger ut oppskrifter der. (jfr - hvis du skriver jevning i en sausoppskrift, så må du gi eksakt oppskrift på det også, da noen kanskje ikke vet hva jevning er. Eller at du må oppgi mål eksakt - ikke skrive en klype, eller bare salt & pepper.) Så er det jo nærliggende og tro at de vil sette samme strenge krav til seg selv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, loffen skrev:

Nytrekt kaffe? 

Noen burde melde seg inn i 'bøyning av verb fra bunnen'. :glare:

Men heter det nytrekt fisk eller nytrukket fisk da?

Anonymkode: 929ca...b27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...