Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Likte godt denne her 😳

 

 

20190217_193454.jpg

Anonymkode: 366cf...067

Bilde 2 så det gir mening.

20190217_193449.jpg

Anonymkode: 366cf...067

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg om ei som la ut fremgangsmåte for å lage eget smør. Hun poengtere i innlegget at det var mye fløte/ stor batch, da hun hadde en del som måtte brukes, men at det fint gikk an å lage mindre mengder.. kommentarfeltet florerte med kritikk på fett/fløtemengde!!!!! Noen få takket for oppskriften, men selv en Admin kastet seg inn med en pekefinger om at dette var vel fettrikt.... 

forstå det den som kan.....

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det minner meg om ei som la ut fremgangsmåte for å lage eget smør. Hun poengtere i innlegget at det var mye fløte/ stor batch, da hun hadde en del som måtte brukes, men at det fint gikk an å lage mindre mengder.. kommentarfeltet florerte med kritikk på fett/fløtemengde!!!!! Noen få takket for oppskriften, men selv en Admin kastet seg inn med en pekefinger om at dette var vel fettrikt.... 

forstå det den som kan.....

Anonymkode: 100ad...85f

Du kødder? At smør er mer eller mindre rent melkefett burde da virkelig ikke komme som en overraskelse for voksne mennesker?!

Anonymkode: 5b663...9f3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/14/2019 at 11:26 AM, Fruktninja said:

kan du som restaurantkokk forsvare at personer med stor matfaglig tyngde, kokker, personer med lang utdannelse ikke får lov å være med i gruppen på bakgrunn av yrket/hobbyen sin

Er ikke kokker velkomne i gruppa? 😮😂😂😂

Anonymkode: b7e10...3e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke kokker velkomne i gruppa? 😮😂😂😂

Anonymkode: b7e10...3e8

Gjett.... 🤣🤣

Anonymkode: 366cf...067

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke kokker velkomne i gruppa? 😮😂😂😂

Anonymkode: b7e10...3e8

Nope... to anerkjente kokker (en Oslo-basert, og en fra Stavanger) som jeg vet om, ble kastet ut når gudinna fant ut at de var kokker. Begrunnelsen var at de ikke var velkomne som gjester i og med at de var profesjonelle....

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope... to anerkjente kokker (en Oslo-basert, og en fra Stavanger) som jeg vet om, ble kastet ut når gudinna fant ut at de var kokker. Begrunnelsen var at de ikke var velkomne som gjester i og med at de var profesjonelle....

Anonymkode: 100ad...85f

Jeg røk samme veien for å gi et faglig råd.

Anonymkode: 188fa...60a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk med meg de to, og vet om en tredje som søkte seg inn for noen år siden men ble nektet pga yrket sitt....

Endret av Fruktninja
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tonebelinda skrev:

Men TF selv kommenterer dette innlegget selv slik:

Med den oppfatningen tror jeg du kjenner gruppen dårlig 

Ble overrasket over at hun faktisk kommenterte slik - tommel opp  👍

 

Priceless!!!!!!

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei som lurer på hva hun kan lage til en som har alvorlig nøtteallergi.......tja; noe uten nøtter kanskje 🤷‍♀️ 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen evnerike barn er jo veldig velartikulerte....

Når det er sagt, det lille jeg ser av oppskriften på kebabkjøtt gjør meg litt kvalm...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig jeg banner i kjerka her nå, men jeg syntes egentlig den kebaboppskriften så litt spennende ut. Litt spent på det sideflesket da.. tror kanskje jeg hadde brukt lam istedenfor.. Men jeg tror at dersom man har unger som vil spise "gatekjøkkenkebab" hjemme, kan den oppskriften passe (eller om man er voksen og bare har lyst på gatekjøkkenkebab hjemme, det kan jo skje det og). Og om man en annen gang heller vil ha en mer autentisk kebab og ikke den norske versjonen kan  man kanskje stikke innom et kjøkken i Istanbul

Meeen, for min del tror jeg nok det blir med tanken på at den så spennende ut. Det virket nemlig som man MÅTTE kjøpe den der påleggsformen for å lage den, og jeg har allerede nok duppeditter på kjøkkenet som tas frem alt for sjelden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Ang. denne kebaboppskriften ... for det første skal innlegget merkes med reklame. 

For det andre brukes det særdeles sjeldent svinekjøtt i kebab grunnet religiøse forbud. 

Kultur- og ikke minst matkulturignoransen står tydeligvis sterkt hos O' Store 

(som f.eks. å bruke creme fraiche i japanske pannekaker. Creme fraiche er ikke vanlig bestanddel av det japanske kjøkkenet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som fikk med seg tilbudet på knivene i går? 😂 ser det er slettet idag20190222_092000.thumb.jpg.265adc13274007c80a3c5ade14c3a4c4.jpg

20190222_092139.jpg

Anonymkode: dff8b...981

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Zeitgeist skrev:

Ang. denne kebaboppskriften ... for det første skal innlegget merkes med reklame. 

 

Det er gjennomgående spesifisert i boken hvilke merker som "skal" brukes, slik som Møllerens Pizzamel....

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...