Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og? Hjelper lite det når det er forbudt å gjøre ild i skog og mark

Anonymkode: f1250...498

Man tar ikke med bålpanne ut i skog og mark. Bålpanne er til verandaer og hager...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper da at dersom man har tenkt å kritisere boka, så ser man igjennom den først slik at kritikken er berettiget. Mye av kritikken her inne går jo på hvordan hun driver gruppa og bloggen, og uavhengig av dette kan jo boka være bra? 

Jeg regner jo med at hun har hatt et støtteapparat rundt seg som er med på å kvalitetssikre boka, og dersom det skulle vise seg at boka er full av stjålne oppskrifter eller oppskrifter som oppfordrer til et alt for høyt inntak av mettet fett, da kan man kritisere dette saklig. 

Jeg tror at dersom man kritiserer på en annen måte, gjør man bare Tanja en tjeneste med å få henne til å fremstå som et offer. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Emmelise skrev:

Man tar ikke med bålpanne ut i skog og mark. Bålpanne er til verandaer og hager...

Kjenner flere som bruker den i skogkanten, ved vannet osv

Anonymkode: f1250...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som bruker den i skogkanten, ved vannet osv

Anonymkode: f1250...498

Vi har forstått du ikke forstod spøken.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke hennes tilhengere på Norges største matside, er så hengiven. Hun ligger langt nede på listen. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke alle innleggene som reklamerer for boka hennes være merket med reklame?  Eller er det egne regler for egenreklame? 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mfb leser fortsatt her inne. Nå er de begynt å merke dagensmiddagtråd med reklame. Flott. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er boken i salg nå? Det kan bli artig å lese (og ikke minst skrive) anmeldelser av boken. :biggrin: Men er enig i at det må være saklig kritikk.

Enten består vel boken av de samme fettdryppende slurverettene som før, eller så kan det være forlaget bare har brukt navnet og "omdømmet" hennes til å lage en bok med andre oppskrifter som ikke er hennes, men skrevet av en annen kokk innenfor samme forlag. Akkurat som det ofte ikke er artister selv, men ukjente låtskrivere i plateselskapet som lager mange av sangene, og som "artistene" bare spiller og fremfører utad.

Facebookgruppen hennes er jo en bra salgskanal for en bok uansett hva som er i den og hvem som faktisk har skrevet den. En potensiell gullgruve for et forlag. Uansett hva det er, så lukter det enten uærlighet, eller dårlig kvalitet lang vei. Jeg skulle gjerne ha kjøpt den for å se selv, men vil ikke at pengene mine skal brukes på det ufyselige mennesket der når suksessen hennes baserer seg på hersketeknikker, aggressiv sensur og moderering, og pynting av fasaden. Jeg vil at ærlighet seirer over slik griskhet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål fra en av medlemmene:
"din aller beste daimiskake oppskrift?"

Det er lagt ved et bilde av en slik kake, sikkert for oppmerksomheten. Helt innafor. På bildet står det navnet til den matbloggen bildet tilhører.

Flere har skrevet: "Oppskrift?" "Ja takk gjerne"
Kjære folk, er det ikke bare å google....????? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at boken koster 399kr. Men! Hun er såpass generøs, at de som er lojale MFB-nikkedukker og skynder seg nå, får den til den lekre introduksjonsprisen av bareeeee.... *Trommevirvel* .... *Tssshhh* 349kr!!!  :biggrin:

Nå kan det være at noen MFB fans vil bestille den, men jeg synes det var veldig dyrt. Jeg ser stadig forskjellige kokebøker liggende i billigkurven for 49-99kr på coop obs og andre steder. Ser jeg på en bokhandel så ligger medianprisen på kanskje 149-169kr eller deromkring for bøker i samme kategori. Veldig få koster over 399kr. Så her har hun virkelig lagt seg i premiumsjiktet og tar opp kampen mot kjente navn som Hellstrøm og Pascal.

Så får vi vel se om det er verdt pengene da... Får i det minste håpe at den er laget av papir som ikke absorberer så mye fett. :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 22.40, Matmonsen skrev:

Jeg ser at boken koster 399kr. Men! Hun er såpass generøs, at de som er lojale MFB-nikkedukker og skynder seg nå, får den til den lekre introduksjonsprisen av bareeeee.... *Trommevirvel* .... *Tssshhh* 349kr!!!  :biggrin:

Nå kan det være at noen MFB fans vil bestille den, men jeg synes det var veldig dyrt. Jeg ser stadig forskjellige kokebøker liggende i billigkurven for 49-99kr på coop obs og andre steder. Ser jeg på en bokhandel så ligger medianprisen på kanskje 149-169kr eller deromkring for bøker i samme kategori. Veldig få koster over 399kr. Så her har hun virkelig lagt seg i premiumsjiktet og tar opp kampen mot kjente navn som Hellstrøm og Pascal.

Så får vi vel se om det er verdt pengene da... Får i det minste håpe at den er laget av papir som ikke absorberer så mye fett. :fnise:

Di aller fleste nye kokebøker ligger rundt 399kr, så dette er en helt vanlig pris. Bøkene du ser på tilbud er eldre bøker :) 

Anonymkode: 97e7d...85a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 22.40, Matmonsen skrev:

Jeg ser at boken koster 399kr. Men! Hun er såpass generøs, at de som er lojale MFB-nikkedukker og skynder seg nå, får den til den lekre introduksjonsprisen av bareeeee.... *Trommevirvel* .... *Tssshhh* 349kr!!!  :biggrin:

Nå kan det være at noen MFB fans vil bestille den, men jeg synes det var veldig dyrt. Jeg ser stadig forskjellige kokebøker liggende i billigkurven for 49-99kr på coop obs og andre steder. Ser jeg på en bokhandel så ligger medianprisen på kanskje 149-169kr eller deromkring for bøker i samme kategori. Veldig få koster over 399kr. Så her har hun virkelig lagt seg i premiumsjiktet og tar opp kampen mot kjente navn som Hellstrøm og Pascal.

Så får vi vel se om det er verdt pengene da... Får i det minste håpe at den er laget av papir som ikke absorberer så mye fett. :fnise:

Det er også noen regler for tilbud på norske bøker det året de kommer ut, regner med kokebøker også havner under denne regelen. Men ja, ser for meg at hun fort havner i 49 kroners-haugen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 16.59, Døgnvill skrev:

Spørsmål fra en av medlemmene:
"din aller beste daimiskake oppskrift?"

Det er lagt ved et bilde av en slik kake, sikkert for oppmerksomheten. Helt innafor. På bildet står det navnet til den matbloggen bildet tilhører.

Flere har skrevet: "Oppskrift?" "Ja takk gjerne"
Kjære folk, er det ikke bare å google....????? 

Google is my friend!!🙈

Anonymkode: aa49d...57a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Google is my friend!!🙈

Anonymkode: aa49d...57a

Skulle ønske flere var venn med Google 😛 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vet at mange medlemmer har blokkert profilen hennes pga spam, så nå legger hun linker fra side-profilen istedenfor.

Anonymkode: cc0e9...540

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spørs om hun tør. Vet at det kanskje ikke er selvinnsikt som står øverst på lista over egenskaper dama har, men kan hende det blir mange frafalne hvis de må betale. Hun vet sikkert at 3/4 av de som er medlem der bare vil falle fra fordi de er innmeldt av andre og ikke tenker på at de er medlem engang, eller noen som bare følger pga dramaet. 

Samtidig så kan det hende at hun vil få dollartegn i øynene med én gang og gjør det for å tjene penger selv om det vil bety drastisk tilbakegang av medlemmer. 

Anonymkode: 40a3e...841

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville iallfall fort meldt meg ut av mfb om det begynte koste penger. Jeg fant en god kakeoppskrift der en gang, som et medlem hadde lagt ut. Men oppskriftene fra t er ikke mye å skryte av. 

Anonymkode: b7e10...3e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville iallfall fort meldt meg ut av mfb om det begynte koste penger. Jeg fant en god kakeoppskrift der en gang, som et medlem hadde lagt ut. Men oppskriftene fra t er ikke mye å skryte av. 

Anonymkode: b7e10...3e8

Jeg tror at de som er aktive medlemmer der er det mest for det sosiale, at man har blitt kjent med flere i gruppa og føler en tilhørighet. Jeg tror ikke det finnes noen oppskrifter der som man ikke finner andre steder. 

Anonymkode: 40a3e...841

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...