Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stiv pris for amatør. De 100 mest populære oppskrifter. Ok. Du finner de på nett under ulike navn. Min kake ble så populær, at hun kopierte den. Nå heter den Tanjas.... Håper den kommer i boken. Kommer ikke til å kjøpe boken. Hadde ting vært realt og ærlig på gruppen, men ikke slik det ble. Er ikke på gruppen lengre, men tipper hun fikk hyllest av fansen, når hun la ut omslaget. Er en grunn til at hun ikke klatrer på listen. 

Noen hadde lest at hun jobbet 12 til 14 t hver dag med blogg og Facebook. Var noen som som kom med kritikk,da kom utsagnet om antall timer. Jeg misunner uføre som har kapasitet til så lange dager. Jeg jobber 8 timer og har nok med det. Har familie, hus og hund. Tiden strekker ikke til

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste innlegget på bloggen om hvordan dette «eventyret” startet. Synes det er drøyt av denne dama å glo i handlevogna til fremmede på butikken for så å rynke på nesa over at de handler frossenpizza, posesuppe osv. De fleste av oss jobber faktisk 8 timer hver dag og har ikke tid til å tråle nettet rundt etter kopi av andres oppskrifter og lage mat “fra bunnen”. 

Anonymkode: 28c8e...d9b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen hadde lest at hun jobbet 12 til 14 t hver dag med blogg og Facebook. Var noen som som kom med kritikk,da kom utsagnet om antall timer. Jeg misunner uføre som har kapasitet til så lange dager. Jeg jobber 8 timer og har nok med det. Har familie, hus og hund. Tiden strekker ikke til

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Jeg misunner også disse uføre som klarer å ha så lange dager. Og jeg er selv ufør. Fordi jeg er for syk til å jobbe. Klippe gresset er nok til at jeg ligger rett ut resten av dagen. Gjorde det i dag og måtte takke nei til en kopp kaffe med ei venninne. Jobbe med en bok, blogg og Facebook-side hadde vært drepen

Anonymkode: f1250...498

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste innlegget på bloggen om hvordan dette «eventyret” startet. Synes det er drøyt av denne dama å glo i handlevogna til fremmede på butikken for så å rynke på nesa over at de handler frossenpizza, posesuppe osv. De fleste av oss jobber faktisk 8 timer hver dag og har ikke tid til å tråle nettet rundt etter kopi av andres oppskrifter og lage mat “fra bunnen”. 

Anonymkode: 28c8e...d9b

Hun må bare rynke på nesen, mat full av fett er livsfarlig. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvem som bestemte at bokas omslag skulle være til forveksling lik Ingrid Espelid Hovigs klassiske rutete kokebok. Den rutete kokeboka er omtrent som et varemerke å regne, så jeg vil påstå det er en passelig frekk manøver. Men der er hun iallfall ikke alene. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ElectricScum skrev:

Lurer på hvem som bestemte at bokas omslag skulle være til forveksling lik Ingrid Espelid Hovigs klassiske rutete kokebok. Den rutete kokeboka er omtrent som et varemerke å regne, så jeg vil påstå det er en passelig frekk manøver. Men der er hun iallfall ikke alene. 

Nå måtte jeg bare google for å ta herligheten nærmere i øyesyn. Kom så langt som til 'Tanja ko' og fikk tilbud om å fullføre med 'koko' 😂 

Men ja, det ante meg at hun ville være frekk nok til å lage den rød- eller blårutet.

Anonymkode: 5b663...9f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feier seg fint inn i "plagiert/inspirert av"... 

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Her er Imgur av forsiden https://imgur.com/a/JOiM2Qz

 

Anonymkode: 6def3...39b

Er i alle fall ingen tvil om at det ikke er Tanja selv som har stått for bildene til forsiden :P

Anonymkode: 126ec...076

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ramaskrik når boken er ute. Siden det meste er  kopi

Anonymkode: cc0e9...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er i alle fall ingen tvil om at det ikke er Tanja selv som har stått for bildene til forsiden :P

Anonymkode: 126ec...076

Ser ikke mye likt ut det som er på facebookgruppen iallfall. 

Anonymkode: b7e10...3e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære menneske.. Dersom du vil ha dobbel mengde muffins ifht. oppskriften må du jo ikke doble ingrediensene, da må du halvere :klaske:

20180514_231808.png

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Moondance said:

Men kjære menneske.. Dersom du vil ha dobbel mengde muffins ifht. oppskriften må du jo ikke doble ingrediensene, da må du halvere :klaske:

 

Eks ved gjærbakst skal jo ikke mengden gjær dobles, så kanskje det var bakgrunn for spørsmålet? 

Anonymkode: 126ec...076

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eks ved gjærbakst skal jo ikke mengden gjær dobles, så kanskje det var bakgrunn for spørsmålet? 

Anonymkode: 126ec...076

Det er nok riktig, men det er jo ikke gjær i vafler :klo: Bakepulver og/ eller natron er det vanligste så vidt jeg vet, og det er jo ikke samme type hevingsmiddel som gjær. Hvorfor ikke heller spørre om man skal/ ikke skal doble hevingsmiddelet i stedet, da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eks ved gjærbakst skal jo ikke mengden gjær dobles, så kanskje det var bakgrunn for spørsmålet? 

Anonymkode: 126ec...076

TF er jo kjent for å bruke dobbel gjærmengde selv i hevefri bakst så kanskje vedkommende tenkte at noe måtte dobles/triples for å være en lokal følger?

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eks ved gjærbakst skal jo ikke mengden gjær dobles, så kanskje det var bakgrunn for spørsmålet? 

Anonymkode: 126ec...076

Jeg bruker dobbelt med gjær i enkelte brødoppskrifter!!! Med ikke dobbelt av det andre! Det funker fint det. Nå skal der sies ar jeg lar alltid brødet heve i minst 8 timer også, uansett oppskrift!

Anonymkode: aa49d...57a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på de forskjellige svarene som er gitt i denne tråden ang gjærbruk er vel kanskje ikke spørsmålet så rart :P 

Anonymkode: 126ec...076

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i alle fall ingen tvil om at det ikke er Tanja selv som har stått for bildene til forsiden :P

Anonymkode: 126ec...076

Nei, det er en profesjonell fotograf, det sa hun selv i gruppa.

Anonymkode: 4a5d9...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bløtkaka til Tanja... Altså, når du skal pynte ei bløtkake med bær, så velg friske bær og ikke vasne frossenbær! De jordbærene ser mildt sagt uappetittelige ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...