Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.5.2018 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Langt utenfor tema, men i dag prøvde jeg å Google litt hvordan det var lurt å gå fram for å vaske badelekene til minien her, så jeg googlet "klore leker". Tok faktisk noen sekunder før det gikk opp for meg hvorfor jeg fikk opp så mange kattestativ som resultat :ler: 

 

Anonymkode: 02c1b...ccc

Ånei, nå ødelegger de Google for oss også! #JaTilTvungenNorskundervisning 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne vi tatt gulrot-diskusjonen i en annen tråd?

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på gruppa at T har postet bilde av forsiden på boka hun skal gi ut, den skal hete Tanjas mat. Kommer ut til høsten og inneholder 100 av de mest populære oppskrifter. Nå kan den bestilles for den nette sum av 349 kr. Løp og kjøp! 

Mon tro om det er mye crème fraîche i oppskriftene? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stjerneku skrev:

Ser på gruppa at T har postet bilde av forsiden på boka hun skal gi ut, den skal hete Tanjas mat. Kommer ut til høsten og inneholder 100 av de mest populære oppskrifter. Nå kan den bestilles for den nette sum av 349 kr. Løp og kjøp! 

Mon tro om det er mye crème fraîche i oppskriftene? 

En ting er ingrediensene men hva er vitsen med å gi ut en bok stappfull av kopierte oppskrifter, presentert som Tanjas oppskrifter? Hun kunne heller ha gitt ut en selvskrytende biografi med noen få illustrerende oppskrifter, for det er jo det gruppen og bloggen egentlig handler om.

Jeg er meget spent på om dette blir så suksess som hun tror og håper på.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi får gå inn og gi henne rating på kundevurderingen:fnise:

Anonymkode: 28c8e...d9b

Gjort

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Vi får gå inn og gi henne rating på kundevurderingen:fnise:

En soleklar 1er

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Vi får gå inn og gi henne rating på kundevurderingen:fnise:

Anonymkode: 28c8e...d9b

 

7 minutter siden, Honey Dew said:

Gjort

 

1 minutt siden, Mkigjen said:

En soleklar 1er

 

Det her synes jeg er unødvendig. Kanskje hun har fått masse profesjonell hjelp og boka faktisk er bra? Det er mer enn nok å kritisere TF og MFB på, vi behøver ikke synke så lavt ned. Om du leser boka og synes den er dårlig, for all del, gi en dårlig karakter. Men ikke gjør det bare fordi man misliker TF og gruppa.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Honey Dew skrev:

Gjort

Jeg også. Følte meg litt slem da jeg ga den 1 stjerne, men jeg syns ikke boka fortjener noen stjerner. Jeg syns det er helt utrolig at det faktisk har fått gå så langt som det har gjort.

Skulle nesten ønske at noen som har fått sine oppskrifter plagiert hadde anmeldt henne for å stjele og tjene penger på deres oppskrifter. 

Jeg ga den 1 stjerne på sak og ikke person, pga det hun gjør, ikke det hun er. Som privatperson er hun sikkert bra, men som offentlig person på blogg og med bok og gruppa er hun ikke bra. Dette er en stjerne på boka og oppskriftene og ikke T som privatperson. 

Lurer på om sjokoladekaka med 8 ts bakepulver er med i boka.... 

 

Anonymkode: 98c44...ad0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Vent nå til dere faktisk har sett i boka da før dere kritiserer. Det må gå an å skille sak, person og bok! 

Håper det blir noen bokanmeldelser å lese! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sisti skrev:

Vent nå til dere faktisk har sett i boka da før dere kritiserer. Det må gå an å skille sak, person og bok! 

Håper det blir noen bokanmeldelser å lese! 

Jeg støtter denne. Synes selv at hun der Tanja er veldig ufin av seg, og forstår på denne gruppa at hun kopierer flere oppskrifter.

Men dersom SentralDistribusjon AS er et profesjonelt byrå, så er jeg ganske sikker på at det er gjort redelig. Kanskje hun jukser mye på bloggen i sitt eget navn, men det er jo ikke bare hun som utgir denne boka. Tipper at leverandøren/byrået vet at plagiat i den bransjen ikke er lov.

Dessuten, så er det ikke så sikkert at hun har gjort så mye i boka heller. Godt mulig at noen bare har kjøpt navnet hennes for å selge mer, som Kygo headset, for eksempel.

Vet at denne gruppa er til for å disse og å være negativ, men la oss begrense oss litt :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sentraldistribusjon as er kun det, nemlig distributør, den utgis på Kagge forlag. Men tatt i betraktning at Tanja aldri klarer å innrømme at hun stjeler oppskrifter i fleng fra andre, så har hun neppe nevnt det for forlaget heller. Håper alle bloggerne hun har stjålet fra slår seg sammen og saksøker henne og lopper henne for penger og kred slik hun fortjener. Egentlig burde vi slått oss sammen og funnet opphavet til enhver oppskrift i boken, og så avslørt henne for godt. 

Anonymkode: 9af66...e74

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Duckie skrev:

 

 

 

Det her synes jeg er unødvendig. Kanskje hun har fått masse profesjonell hjelp og boka faktisk er bra? Det er mer enn nok å kritisere TF og MFB på, vi behøver ikke synke så lavt ned. Om du leser boka og synes den er dårlig, for all del, gi en dårlig karakter. Men ikke gjør det bare fordi man misliker TF og gruppa.

Selv om at noen andre har laget mat av hennes oppskrifter og tatt bilde. Så gjør det ikke boken bra. Faktisk så mister hun troverdigheten som en "hobby kokk". Hun har stjålet andres oppskrifter og selger det under sitt navn. 

Det er ingenting å hylle dette for. Det er usmakelig gjort. Og hvem i huleste vil betale 400 kr for noe som ligger gratis på nett? Det er jo helt blåst. 

Anonymkode: e6790...1df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare nysgjerrig: Hvordan vet folk egentlig at oppskriftene er stjålet? Har dere sett den identiske oppskriften hos noen andre, postet en tidligere dato?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Tibbie skrev:

Bare nysgjerrig: Hvordan vet folk egentlig at oppskriftene er stjålet? Har dere sett den identiske oppskriften hos noen andre, postet en tidligere dato?

Hun har flere ganger tatt oppskrifter fra bl.a søtere liv og postet som sin egen oppfinnelse på gruppa. Ved spørsmål om hun ikke  bør kreditere søtere liv der hun hentet oppskriften, sier hun f.eks at hun har brukt 260 gram smør i stedet for 250 gram, og da er det hennes oppskrift.  Eller da en av medlemmene la ut oppskrift på fromasjkake som alle skrøt av, så gikk det kun kort tid før Tanja publiserte sin formasjkake som hun hadde funnet opp heeeelt selv. De som påpekte falskheten ble kastet ut av gruppa. mange sånne historier, mange. 

Anonymkode: 9af66...e74

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Stjerneku skrev:

Ser på gruppa at T har postet bilde av forsiden på boka hun skal gi ut, den skal hete Tanjas mat. Kommer ut til høsten og inneholder 100 av de mest populære oppskrifter. Nå kan den bestilles for den nette sum av 349 kr. Løp og kjøp! 

Mon tro om det er mye crème fraîche i oppskriftene? 

Jeg er i prinsippet mot bokbål, men kommer til å gjøre unntak hvis noen gir meg denne...

Anonymkode: 10add...e86

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Duckie skrev:

 

 

 

Det her synes jeg er unødvendig. Kanskje hun har fått masse profesjonell hjelp og boka faktisk er bra? Det er mer enn nok å kritisere TF og MFB på, vi behøver ikke synke så lavt ned. Om du leser boka og synes den er dårlig, for all del, gi en dårlig karakter. Men ikke gjør det bare fordi man misliker TF og gruppa.

 

4 timer siden, Sisti skrev:

Vent nå til dere faktisk har sett i boka da før dere kritiserer. Det må gå an å skille sak, person og bok! 

Håper det blir noen bokanmeldelser å lese! 

Enig i dette. 

Anonymkode: 4a5d9...6f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...