Auri Skrevet 18. februar 2016 #2781 Del Skrevet 18. februar 2016 Kom og join oss i MFG istedet AB, vi lover å ikke stjele oppskriftene dine! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #2782 Del Skrevet 18. februar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet om jeg kan risikere at oppskriftene mine havner på bloggen hvis jeg publiserer den på Facebook - siden? Jeg er mest irritert over gruppa. Jeg liker å lage mat "fra bunnen", eksperimenterer en del og har mange vellykkede oppskrifter å dele... Men alle reglene og diktaturet tar bort gleden. Anonymkode: 7f316...d28 Det kan være. Du er desverre ikke beskyttet av noe opphavsrett om du bare skriver oppskrift på facebooksiden deres. Sjokoladekaken din kan dukke opp på bloggen under Tanjas sjokoladekake. Anonymkode: d9091...983 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 18. februar 2016 #2783 Del Skrevet 18. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være. Du er desverre ikke beskyttet av noe opphavsrett om du bare skriver oppskrift på facebooksiden deres. Sjokoladekaken din kan dukke opp på bloggen under Tanjas sjokoladekake. Anonymkode: d9091...983 Det, og så har det visstnok blitt nevnt at det skulle skrives bok en gang. Og hvor skal de oppskriftene og bildene hentes fra...? Kom inn i Mat fra grunnen Ingen tulleregler, ingen krav om å like og smiske på alle innlegg, og det er faktisk positivt, ikke passiv aggressivt 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #2784 Del Skrevet 18. februar 2016 Meldt meg inn i MFG, lurer på hvor lang tid det tar før jeg blir vist ut av de kongelige gemakker Det skal bli meg en sann ære. Anonymkode: 16e02...892 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #2785 Del Skrevet 18. februar 2016 Nånj såm he middags tips såm e godt på hytta på fjelle?:) Er det mulig? Utrolig dumt spørsmål, helt feil formulert og helt syk rettskriving. Anonymkode: a057c...7cd 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 18. februar 2016 #2786 Del Skrevet 18. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dysleksi er jo det ordet folk som påberoper seg denne lidelsen,uten å ha den, kan skrive riktig faktisk Anonymkode: 87ee8...8ba Folk kaller seg dyslektikere i hytt og pine, på samme måte som folk kaller andre for psykopater bare de gjør noe litt dumt 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 18. februar 2016 #2787 Del Skrevet 18. februar 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nånj såm he middags tips såm e godt på hytta på fjelle?:) Er det mulig? Utrolig dumt spørsmål, helt feil formulert og helt syk rettskriving. Anonymkode: a057c...7cd Visste ikke at det var en egen type middag som var god i akkurat den settingen jeg. Eller var det nok et tilfelle av dårlig skjult skryt? De burde ha en regel mot å skrive på dialekt. Det er jo bortimot umulig å forstå hva de skriver! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 18. februar 2016 #2788 Del Skrevet 18. februar 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nånj såm he middags tips såm e godt på hytta på fjelle?:) Er det mulig? Utrolig dumt spørsmål, helt feil formulert og helt syk rettskriving. Anonymkode: a057c...7cd Nei, beklager altså, men alle mine middagstips fungerer bare på hytta ved sjøen. Sorry ass ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uskyldenselv Skrevet 18. februar 2016 #2789 Del Skrevet 18. februar 2016 Så på lasagnen til T der man skal tilsette 5 ts med salt, 2 terninger med salt buljong samt at osten og flere av ingrediensene er saltet fra før av. Dette er ikke noe å servere barn, ikke at jeg hadde spist det selv heller for den sagt skyld. Horribelt ernæringsmessig på alle områder. Grøss... 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #2790 Del Skrevet 18. februar 2016 Jeg lurer på hvordan gjester reagerer på å få servert så salt mat. Er alle i omkgangskretsen også vant til å salte så mye?? Anonymkode: 8db6d...bcd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnatagg Skrevet 18. februar 2016 #2791 Del Skrevet 18. februar 2016 Gjest: Hvorfor står det mandelstappe i overskriften og potetmos i oppskriften? C: For potetmosen er laget av mandelpotet. Men kan bruke andre poteter... Åh. Trodde faktisk det var mandler i stappen jeg, og ikke mandelpotetstappe. Så dum er jeg. Bedre lykke neste gang sikkert. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #2792 Del Skrevet 18. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvordan gjester reagerer på å få servert så salt mat. Er alle i omkgangskretsen også vant til å salte så mye?? Anonymkode: 8db6d...bcd Man kan jo begynne å lure når både Gudinne og fansen skryter av at alle sier det er den beste de har smakt. Men tror ikke det er så rart egentlig. Folk i ens omgivelser er jo del av omgivelsene fordi de er like og har mye av de samme preferansene. Man vil ikke se Trond Moi på middagsbesøk hos noen som drukner maten i rømme, pøser på med salt, eller bare slenger noe oppå en tallerken. Anonymkode: 7dd16...d79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hockeyfrue Skrevet 18. februar 2016 #2793 Del Skrevet 18. februar 2016 Den 8. januar 2016 at 1.40, Uskyldenselv skrev: Man ser på baguetten i suppa at den er fra frysedisken faktisk 😂 Nam... Åh, får ikke fjernet siteringen. Var nettopp innom bloggen, og må si jeg stusset fælt da jeg leste overskriften "flettekrans/kringle - med bilder av Tanja". Trodde hun hadde lagt ut bilder av seg selv, og forsto ikke helt hva det hadde med den kringla å gjøre... Det er så horribelt mange skrive- og grammatikkfeil der inne at jeg grøsser litt av hele greia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 18. februar 2016 #2794 Del Skrevet 18. februar 2016 Jeg stiller meg i kø bak dere som reagerer på saltmengden. Smak og behag er nå en ting, og dersom noen virkelig har lyst på alle de helseulempene som kommer med høyt saltinntak fordi de bare lever en gang, så skal de absolutt få lov til det. Men når de samme menneskene ser på det som sin nådegave å lære opp resten av det norske folket i hjemmekokkulering, da passer det seg ikke! Halve greia med at mange foretrekker hjemmelaget fremfor torolaget (eller andre variasjoner) er jo nettopp for å få ned saltinntaket. Så har man en gruppe som heter mat fra bunnen, hvor saltinntaket plutselig er mangedoblet? Det henger ikke på greip, det er misvisende og jeg synes også det er passe hyklerisk (spesielt når enkelte mener gruppa er vår tids matopplæringskanal ala førtidens Ingrid Espelid Hovig). Kjære admins i MFB. Når dere ser på det som deres oppgave og opplyse det norske folk, så ta utgangspunkt i det som er best for det norske folk! Her er det sikkert riktignok like mange ulike meninger som hva som er bra og ikke som det er medlemmer i MFB, men uansett så har dere et godt utgangspunkt med at gruppa deres skal være fri for dietter og sykdommer. Hva med å løfte nivået enda et hakk videre, og bruke helsedirektoratets anbefalinger som en slags pekepinn? Hilsen frustrert lærer i Mat og Helse. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 18. februar 2016 #2795 Del Skrevet 18. februar 2016 10 minutter siden, Marimba skrev: Jeg stiller meg i kø bak dere som reagerer på saltmengden. Smak og behag er nå en ting, og dersom noen virkelig har lyst på alle de helseulempene som kommer med høyt saltinntak fordi de bare lever en gang, så skal de absolutt få lov til det. Men når de samme menneskene ser på det som sin nådegave å lære opp resten av det norske folket i hjemmekokkulering, da passer det seg ikke! Halve greia med at mange foretrekker hjemmelaget fremfor torolaget (eller andre variasjoner) er jo nettopp for å få ned saltinntaket. Så har man en gruppe som heter mat fra bunnen, hvor saltinntaket plutselig er mangedoblet? Det henger ikke på greip, det er misvisende og jeg synes også det er passe hyklerisk (spesielt når enkelte mener gruppa er vår tids matopplæringskanal ala førtidens Ingrid Espelid Hovig). Kjære admins i MFB. Når dere ser på det som deres oppgave og opplyse det norske folk, så ta utgangspunkt i det som er best for det norske folk! Her er det sikkert riktignok like mange ulike meninger som hva som er bra og ikke som det er medlemmer i MFB, men uansett så har dere et godt utgangspunkt med at gruppa deres skal være fri for dietter og sykdommer. Hva med å løfte nivået enda et hakk videre, og bruke helsedirektoratets anbefalinger som en slags pekepinn? Hilsen frustrert lærer i Mat og Helse. Takk gud for at jeg har fra boller til burritos og den rutete kokeboken til Ingrid. Faktisk liker jeg fra boller til burritos fordi den har gode oppskrifter i porsjoner som passer meg, lærer gjør man også. Tror T burde ønske seg den jeg. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 18. februar 2016 #2796 Del Skrevet 18. februar 2016 3 minutter siden, Severus skrev: Takk gud for at jeg har fra boller til burritos og den rutete kokeboken til Ingrid. Faktisk liker jeg fra boller til burritos fordi den har gode oppskrifter i porsjoner som passer meg, lærer gjør man også. Tror T burde ønske seg den jeg. Nå som vi er innom på fra boller til burritos, så må jeg jo tipse om en annen blogg som lager mat fra brunnen: http://fbtb.blogg.no/ En mann på 30 år som tester ut alle oppskriftene i FBTB i alfabetisk rekkefølge, og evaluerer de på innkjøp, fremgangsmåte, estestikk og smak. Den bloggen har jeg ledd godt og lenge av 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #2797 Del Skrevet 18. februar 2016 5 minutter siden, Marimba skrev: Nå som vi er innom på fra boller til burritos, så må jeg jo tipse om en annen blogg som lager mat fra brunnen: http://fbtb.blogg.no/ En mann på 30 år som tester ut alle oppskriftene i FBTB i alfabetisk rekkefølge, og evaluerer de på innkjøp, fremgangsmåte, estestikk og smak. Den bloggen har jeg ledd godt og lenge av Haha! Genialt! Anonymkode: cdad5...d65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 18. februar 2016 #2798 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Tråden ryddet for latterliggjøring og spekulasjoner. Jeg har også vilktig info til dere som diskuterer i denne tråden. Da denne tråden og det som diskuteres er sammenlignbart til debatter om bloggere, vil også kravene til debatt likestilles. Det vil si, dere kan ikke laste opp printscreens her på Kvinneguiden. Det vil si - retningslinjene i denne tråden er de som man kan finne på Rampelys forumet. Mvh Bond, forumansvarlig Endret 27. februar 2016 av Bond (endret link til oppdaterte retningslinjer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 18. februar 2016 #2799 Del Skrevet 18. februar 2016 2 timer siden, Marimba skrev: Nå som vi er innom på fra boller til burritos, så må jeg jo tipse om en annen blogg som lager mat fra brunnen: http://fbtb.blogg.no/ En mann på 30 år som tester ut alle oppskriftene i FBTB i alfabetisk rekkefølge, og evaluerer de på innkjøp, fremgangsmåte, estestikk og smak. Den bloggen har jeg ledd godt og lenge av Fantastisk blogg! Ser ut som han ikke fikk fullført prosjektet, og det er synd. Men jeg har mange timer med morsom (og til tider lærerik) lesing forran meg før jeg er ferdig med den Tusen takk for tipset! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 18. februar 2016 #2800 Del Skrevet 18. februar 2016 Laksenam? Det er en ny del av Vietnam tror jeg 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg