Gå til innhold

Hjelp meg - spørsmål om brystoperasjon!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har aldri tenkt over det noe særlig før, men nå lurer jeg mer og mer på å operere puppene mine..

Etter en graviditet og påfølgende amming i over ett år etter har puppene tatt skade ja:( Så har jeg gått ned 7-8 kilo i det siste, og det merket også puppene.

De er blitt 'tommere' og slappe. Jeg savner så fælt mine gamle pupper! vet ikke om jeg klarer å like dem som dem er.

Det har gått 3 år siden amming, så det kommer ikke til å rette seg mer av seg selv.

Så har jeg noen spørsmål til dere:

* Saltvann eller silikon?

* Pris sånn ca

* Må man operere igjen senere?? eller trenger man ikke det?

* Må jeg kanskje ta brystløft i tillegg til 'påfyll'?

* Og ikke minst, hvordan er det med tanke på senere amming?

Takk dere!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilletroll
* Saltvann eller silikon?

De fleste leger anbefaler nå silikon

* Pris sånn ca

25000 - 30 000

* Må man operere igjen senere?? eller trenger man ikke det?

Tror det er litt uenighet.....det som sies om silikon er i hvertfall at så lenge det ikke er noe galt med innleggene er det heller ingen grunn til å bytte dem. Når det gjelder saltvann har jeg lest at de bør byttes etter 10-12 år for sikkerhets skyld, men noen som har fått operert inn saltvann her inne på forumet har sagt at de har fått livstidsgaranti på dem, så det er litt vanskelig å svare på.

* Må jeg kanskje ta brystløft i tillegg til 'påfyll'?

Det er det enklest for kirurgen å svare på. Jeg har aldri hatt pupper som henger, da jeg aldri har hatt pupper, så jeg vet ikke så mye om brystløft.

* Og ikke minst, hvordan er det med tanke på senere amming?

Innlegg skal ikke ha noen innvirkning på amming. Dette gjelder både saltvannsinnlegg, og silikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
[

Tror det er litt uenighet.....det som sies om silikon er i hvertfall at så lenge det ikke er noe galt med innleggene er det heller ingen grunn til å bytte dem. Når det gjelder saltvann har jeg lest at de bør byttes etter 10-12 år for sikkerhets skyld, men noen som har fått operert inn saltvann her inne på forumet har sagt at de har fått livstidsgaranti på dem, så det er litt vanskelig å svare på.

.

Det er faktisk helt motsatt av hva jeg har hørt, både hos min egen kirurg og hos andre jeg kjenner som har operert! Silikon bør skiftes ut hvert tiende år ca, men saltvann kan du bare la være så lenge det ikke går hull på. Og det merker du ganske fort med saltvann, mens med silikon kan du derimot gå med silikon løst i brystet i mange år! Men surf rundt på internett, der finnes det nøytrale informasjonssider som gir deg for og imot på alle tenkelige spørsmål :)

Eventuelt søk her inne på KG, for det finnes en haug med puppe-tråder!!

:)

Lykke til med valget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv nettopp vært på konsultasjon, og hadde i utgangspunktet tenkt å legge inn saltvannsproteser. Legen sa at problemet med de var at de sjelden holdt seg tette mer enn 5-7 år, da måtte de ofte skiftes ut.

Tok kontakt med FMS i Bergen, for de anbefaler Saltvannsinnlegg, og den legen mente at det var feil det min lege hadde sagt.

Blir jo frustrert over at informasjonen er så ulik utfra kirurgens tydeligvis subjektive syn. Gikk derfor inn på leverandørenes sider og leste undersøkelser om innleggene deres. Der sto det at etter 7 år har 29 % opplevd at saltvannsinnlegg har lekket, og 39 % av all bytte av innlegg skjer pga. innleggene har blitt tomme.

Når det gjelder silikon holder de som regel lenger, men det er vanskeligere å "rense" ut rundt protesen hvis de har begynt å lekke. Til gjengjeld vil det gå lenger tid før de begynner å lekke.

Selv har jeg tenkt å legge inn Cohesive gel innlegg. Dette er silikon innlegg med fast silikon gele inni. Den vil ikke lekke ut selv om det blir rift i innlegget. De kaller de for gummibjørn proteser, fordi å klippe i de er som å klippe i en gummibjørn. :)

Gjør et søk på Cohesive Gel på Google eller lignende, så får du opp mange gode artikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...