Gå til innhold

Kanskje litt feilplassert, men..


Gjest Lompa

Anbefalte innlegg

Var litt usikker på hvor dette spørsmålet egentlig hører hjemme, men prøver her jeg. Så en annonse på aftenposten nett: http://www.buenaventura.no/aftenposten/

Har noen av dere prøvd denne, eller har kjennskap til den via andre? Jeg har lest så mye om hvor lang tid det kan ta å få syklusen i orden igjen etter pillekutt,og lurte på om kanskje dette kan være et alternativ. Men hvor sikkert er dette egentlig? Vår opprinnelige plan går på å vurdere vår økonomiske situasjon en gang rett over nyttår,og evt. kutte ut pilla da. Men HVIS denne greia funker, kan jeg kanskje kutta pilla allerede nå....

Hilsen ei som er "llitt" verpesjuk og gleder seg til å bli prøver selv. I mellomtida,lykke til,dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om flere som er veldig fornøyd med denne, både som prevensjonsmiddel og som "timer" når man setter igang prøvingen!

Men jeg har ikke prøvd den selv, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et krav for at denne skal fungere er at man skal ha regelmessig mens - og sykluser som ikke er lengre enn 35 dager (om jeg ikke husker feil)

Jeg prøve LadyComp selv, og det er ingenting den maskinen kan, som ikke et vanlig digitaltermometer med to desimaler og et spesiellt dataprogram kan gjøre for deg.

Så i stedet for å betale flere tusen kroner, er det billigere med et digitaltermometer til ca 100,- og programmet FertilityFriend (gratis) eller Ovusoft (ca 350,-)

Selv har jeg god erfaring med Ovusoft etter at jeg solgte Ladycompen min for å få igjen LITT penger om ikke noe annet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Ladycomp og er svært fornøyd med den. Jeg har uregelmessige og lange sykler, men likevel viser LC flere grønne dager for hver ny syklus. LC kan brukes uansett sykluslengde og selv om man har uregelmessige sykler. Dessverre er LC unødvendig dyrt, spesielt om man ikke kjøper den brukt.

I likhet med Chiquita vil jeg heller anbefale Ovusoft, en software som gjør det samme som Ladycomp, og er mye billigere (USD 39.95, ca. 270 kr per i dag).

Hvis du er motivert og har lyst til å sette deg inn i prinsippene av "naturmetoden", anbefaler jeg Ovusoft (og boken Taking Charge of Your Fertility av Toni Weschler). Hvis du bare vil vite når du er fruktbar og ufruktbar er LC greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chiquita - anbefalte ikke du å bruke testpinner til Persona da?  

Jo, dersom man tenker på eggløsningstester så er Persona-testpinnene like så gode, men mye billigere.

Men det som det står om ovenfor her handler jo om temping, og da har jeg noe annet å anbefale, vet du (etter 4 år med prøving så fikk jeg da erfaring med litt av hvert) :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...