Gå til innhold

Enkel, kreativ, billig DIY halloween kostyme?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Noen tips?

Har skikkelig dårlig med penger nå å skal på halloweenfest! Såppas dårlig at jeg skal dit, men ikke drikke. Siden jeg er kjip å ikke skal drikke vil jeg ihvertfall kle meg ut på en billig og morsom måte så jeg ikke blir den store festbremsen....

Noen kreative og enkle DIY tips?

Kan kjøpe materialer for max 150-200kr! :/ Er dette i det heletatt mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg sett på hva jeg har av klær som kan pimpes!

Heks er kanskje det enkleste?

En svart kjole/skjørt som kan rives litt i, sy på noen tyllbiter e.l

Bruk pengene på en hatt og teatersminke på Nille.

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke det mest sexye kostymet men hva med

nonstop%2Bmed%2Bvannmerke.jpg

Billig blir det i hvertfall  :laugh:



Anonymous poster hash: fdd0a...d08
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"sexy ghost", dvs. spøkelse med undertøyet utenpå det svære hvite lakenet. Synes det er et utrolig morsomt stikk til alle sexy/slutty kostymene! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heks, vampyr og zombie er relativt lett å få til med ting de fleste har hjemme.

det enkleste er zombie, mørke bukser, og en mørk langermet tynn genser. også tar du en stor hvit t-skjorte som du klipper noen hull i, og smører den inn med fakeblod eller ketchup rundt hullene​. deretter sminker du deg hvit i ansiktet og på hendene. litt svart/grå rundt øyne og gjerne langs kinnene, så du ser litt innhul ut i kinnene.

​heks: lang kjole/skjørt og topp, gjerne litt frynsete i kantene, hekse hatt og gjerne en sopelime og en kappe rundt skuldrene.

vampyr: her kan du velge​ og vrake litt i klær, men velg gjerne noe litt fancy/classy, smink ansiktet blekt/hvitt, men ikke så mye som en zombie. knall røde lepper og gjerne en bloddråpe eller 2 som faller ned fra munnviken.

 

det er bare fantasi som ​setter grenser for antrekkene man kan bruke til hallowen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke det mest sexye kostymet men hva med

nonstop%2Bmed%2Bvannmerke.jpg

Billig blir det i hvertfall :laugh:

Anonymous poster hash: fdd0a...d08

Den lo jeg høyt av! Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du sy? Fløyel fra Jysk. http://jysk.no/gardiner/metervarer/pakker-velur/nervos-floyel-gnist-3-m-pk-svart-0

 

Jeg har kjøpt to pakker selv og skal bruke de som duker.

 

Søk cloak, hood, free pattern. Utrolig hva du finner med engelske søkeord. http://www.bing.com/images/search?q=cloak+hood+free+pattern&qpvt=cloak+hood+free+pattern&qpvt=cloak+hood+free+pattern&FORM=IGRE

 

Så lager du kappe med hette. Kan ha kjole under, også av billig fløyel. Ellers så er Fretex en mulighet.

Vil du ikke ha kappe, søk på andre ting. Bruk free pattern også som søkeord. Og DIY costume.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for all del du ikke skal på samme fest som meg. 
Men jeg skal kle meg ut som om jeg har fått frostbitt.

Skolelim med litt tynt papir lag på lag på kinnene og nesetippen, Så river jeg de litt opp i midten, slik at det blir som ett sår. Maler litt svart og rødt i sårene. Tegner kanskje litt blå blodårer i ansikter og ellers litt sminke slik at du ser kald ut. Knuser litt hvitt eller blått godteri og "limer" det fast i ansiktet på strategiske steder som under nesen, øyenbryn og kanskje øyevipper. 
Antrekk består av strikkede plagg, spesielt lue. 

Tenker det blir ett bra halloweenkostyme, og ikke så forferdelig dyrt heller. 
Inspirasjon hentet jeg fra youtube. Søk Frozen Frostbite Elsa Makeup Tutorial. Hun bruker ikke lim, men har googlet litt og sett at det er fult brukpart, men henger ikke like bra som liquid latex. 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YouTube er mitt svar da jeg ikke klarer å kun si et forslag

Anonymous poster hash: 0fe74...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å være en tampong? ta på deg et laken, tegn noen sorte striper nedover lakenet og fest en lang blå tråd bakerst? 



Anonymous poster hash: e5cfb...02a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...