AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Del Skrevet 17. oktober 2015 Skal strikke skappel genser til baby men hun spiser på alt så den jeg har i alpakka loer i munnen hennes. Garnalternativer som ikke loer og blir fint mottas med takk!Anonymous poster hash: 810ef...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissEi Skrevet 17. oktober 2015 #2 Del Skrevet 17. oktober 2015 De fleste loer i den type garn, men frys genseren når du er ferdig-gjør underverk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #3 Del Skrevet 17. oktober 2015 Spør der de selger garn og har god erfaring!Anonymous poster hash: d8912...089 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Del Skrevet 18. oktober 2015 De fleste loer i den type garn, men frys genseren når du er ferdig-gjør underverk Loer den ikke mer da?Anonymous poster hash: 810ef...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 18. oktober 2015 #5 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hva med merinoull? Du får jo sågar merino superwash som kan vaskes i maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege899 Skrevet 18. oktober 2015 #6 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hva med merinoull? Du får jo sågar merino superwash som kan vaskes i maskin. Blir den "slapp" nok til skappel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 18. oktober 2015 #7 Del Skrevet 18. oktober 2015 Blir den "slapp" nok til skappel? Joda, så lenge du strikker på pinnestørrelsen oppgitt i oppskrifta (tror det er str. 7). Jeg ville ha valgt litt tykkere merinoull (pinnestr. 4-5 på banderolen) for å få genseren litt fluffy, evt. brukt tynnere superwash merino, men brukt dobbel tråd. Du kan jo også bruke mohair, det loer ikke - men det er såpass "hårete" at jeg tror ikke det er så lurt mht. babyer og deres tendens til å putte alt mulig i munnen. I tillegg bør mohair håndvaskes. Er det Sofiagenseren du skal strikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #8 Del Skrevet 18. oktober 2015 Joda, så lenge du strikker på pinnestørrelsen oppgitt i oppskrifta (tror det er str. 7). Jeg ville ha valgt litt tykkere merinoull (pinnestr. 4-5 på banderolen) for å få genseren litt fluffy, evt. brukt tynnere superwash merino, men brukt dobbel tråd. Du kan jo også bruke mohair, det loer ikke - men det er såpass "hårete" at jeg tror ikke det er så lurt mht. babyer og deres tendens til å putte alt mulig i munnen. I tillegg bør mohair håndvaskes. Er det Sofiagenseren du skal strikke? Oi tusen takk for svar! Jeg skal strikke vanlig babyskappel Anonymous poster hash: 810ef...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå