Gå til innhold

hvorfor all beregningen av EL


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

.

Og gratulerer med flott sexliv, og som Zmurfette sa: Du er jo den eneste som mener at sexliv er essensielt for forholdet! :hoho: Er du virkelig så naiv (eller arrogant?) at du tror det? Bare for noen teller dager og EL, så liker de ikke sex. Interessant vurdering.

Og til slutt: Poster du meldinger, får du svar!

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny prøver

Og gratulerer med flott sexliv, og som Zmurfette sa: Du er jo den eneste som mener at sexliv er essensielt for forholdet! :hoho: Er du virkelig så naiv (eller arrogant?) at du tror det? Bare for noen teller dager og EL, så liker de ikke sex. Interessant vurdering.

Øh...lest alle meldingene som er lagt ut her eller??? Jeg siterer bare fra denne tråden

somregel er han altfor trett til å kose annenhver dag i over 1 uke.

Ikke lett det å kose på "komando" mange dager.

Jeg kan ikke svare for om andre har et godt sexliv..men når en har vært sammen i noen år som jeg om min mann har..og en kommer i den situasjonen at en skal prøve å lage barn sammen..så mener jeg at sex'en får en litt annen "dimensjon"

Pussig at jeg får inntrykk av at sexen er et ork for mange? Merkelig at jeg setter spørsmålstegn ved hva slags forhold folk har når man ikke lenger ser på samme måte på sex bare fordi "en har vært sammen i noen år" og "skal prøve å lage barn sammen"? For the record, jeg og mannen HAR vært sammen i 11 år og er godt voksne, så er ikke noen nyforelsket tenåring jeg heller.

Vi har også prøvd et par måneder allerede å bli gravide. Det er ikke mye, men ser også her at det er flere hva jeg vil kalle "nye prøvere" som diskuterer EL opp og ned og i mente og som blir KJEMPESKUFFA hver gang de for mensen (etter bare 3-4 prøveperioder), og jeg bare tenker ikke rart dere ikke blir gravide på et knips så desperate dere virker. Noen kloke sjeler(husker ikke hvem) har også poengtert viktigheten av å slappe av å ikke tenke for mye på dette, men ser ikke ut til at det går inn hos de mer innbitte av dere.

IGJEN...ønsker ikke å tråkke på følelsene til dere som har prøvd og prøvd. Det er og blir en annen historie. Men dere som sutrer etter bare 3-4 måneder??? Må bare le....sorry

Hilsen en som VIRKELIG ønsker seg barn hun også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et godt sexliv fordi om jeg stresser litt masse rundt el.

Vet jeg har redusert sjangsen til å bli gravid og vil da pårøve å time sex rundt el som med mine rare sykluser regnes ut til å vere en gang i en radius på 1 og en halv uke der vi har vert på jobb som er tungt arbeid og faktisk sliter ut noen slik at de er for trette til å ha sex.

Godt noen har energi til å ha sex hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistisk sett så er ikke par kaniner etter en stund, og hvor ofte eller lite er utrolig forskjellig. Et par kan ha sex en gang i mnd og synes de har et kjempebra sexliv, noen kan ha det hver dag og synes at det er supert for dem. Kjempefint for deg at du er fornøyd med partneren din, jeg er og fornøyd med min og vårt sexliv. Og vi orker ikke ha oss i hytt og gevær. Så selv om jeg er ny prøver, så er jeg opptatt av EL, for jeg vil gjerne at vi er opplagte akkurat da, siden vi har bestemt oss for å prøve. Så da kan vi faktisk prioritere hverandre rundt den tiden og ikke mye annet som gjør oss slitne, men som vi liker å gjøre vanligvis, som hobbier og frivillig arbeid utenom vanlig jobb.

Beklager, du kan ikke le av folk som er på "bare 3 eller 4. pp og sutrer". Når synes DU det er greit å "sutre" da?

Det er masse tanker og redsel som følger med dette, bekymringer om man kan eller ikke osv. Her kan man få luftet tankene sine til andre som har vært der selv, er der fremdeles og det hjelper noen faktisk.

Og at noen av oss går "statistisk tilverks" for å få det vi ønsker oss aller mest, og at du velger å la være er helt greit for meg. Folk er forskjellige, her er alle representert innenfor akkurat denne problemstillingen. Det er det som er så bra! :)

Jeg har lest masse av det som stod her fra før, masse nyttig for meg ang "mas om EL" som intresserte meg, du kan jo bare hoppe over det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
og jeg bare tenker ikke rart dere ikke blir gravide på et knips så desperate dere virker. Noen kloke sjeler(husker ikke hvem) har også poengtert viktigheten av å slappe av å ikke tenke for mye på dette' date=' men ser ikke ut til at det går inn hos de mer innbitte av dere.[/quote']

Har du (eller de kloke sjelene dine) noe dokumentasjon på at man blir lettere gravid hvis man slapper mer av?

Jeg vet endel om fysiologi, og vet at det skal svært store påkjenninger til før det virker inn på forplantningsevnen.

Jeg er enig i at man psykisk sikkert har det mer behagelig om man klarer å slappe fullstendig av angående prøvingen, men at det blir vanskeligere å bli gravid om man tenker mye på det, har jeg vanskelig for å tro.

Jeg har søkt litt, og ikke funnet noe forskning som viser at det blir vanskeligere å bli gravid om man tenker mye på det.

Mange har hørt om folk som hadde prøvd i lang tid, gitt opp, stod i kø for prøverørsbehandlig og plutselig ble gravide.

Slike historier har jeg hørt bli fortalt som "bevis" på at om man slapper av så kommer det til å klaffe.

Jeg tror dessverre heller at slike historier er unntak, tilfeldigheter, og ikke minst at når man hører slike spesielle historier så husker man dem, i motsetning til alle se som står i prøverørskø, slapper av, men slett ikke blir gravide!

Poenget mitt det dette innlegget er at argumentet om "at man bare må slappe av, så klaffer det nok!", neppe gjør at det går noe raskere å bli gravid (selv om man kanskje kan få en mer behagelig prøvetid om man gjør det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fortsatt ny prøver

Mener absolutt ikke at man må ha sex hver dag for å ha et bra sexliv, men når sex blir omtalt nærmest som et ork, da kan man jo lure...ja, det gjør jeg i hverfall...

men meg om det. Skjønner at jeg uansett ikke passer så godt inn her :-? så jeg får komme tilbake når/hvis jeg har prøvd i måneder og år uten å få det til å klaffe...da er jeg sikkert mer opptatt av disse tingene og mer utålmodig (desperat..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei med de holdningene du har vist her..så kunne du ikke forvente at innleggene dine skulle få stå uten kommentarer. Dette er jo et prøverforum! Og flesteparten har prøvd en stund...tror kanskje du skal prøve å gå noen dager i skoene våre før du uttaler deg så bombastisk ja... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny prøver

ser jo at du har prøvd lenge Madden, du har kanskje ikke lest innleggene mine nøye, men jeg ønsker ikke å såre eller støte dere som har prøvd lenge og som sliter med dette. Klarer bare ikke ta de seriøst som er i prøverperiode 2 og blir KJEMPESKUFFET når de får mensen...altså, det er jo ikke sånn livet fungerer, at man bare kan slenge pillene og "bestille" seg barn.

Syns faktisk at de som sutrer tidlig i prøveperioden også er noe respektløse overfor dere som har prøvd i lang tid. Jeg har selv venninner som har slitt både med å bli gravide og med ex antall SA, og vet hva slags påkjenning det kan være både personlig og for forholdet.

ja ja, kan vi ikke bare si: lykke til til alle da...mener jo ikke være den super-bitchen her... Ville bare sette en fokus på et fenomen her inne som jeg finner undelig...jeg var alene om å synes det... det er greit nok det; :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er noen super-bitch selv om jeg lar meg provosere av noe av det du skriver. Det er rom for ulike standpunkt og meninger her..men en må også ha respekt for hverandre...med det siste innlegget du skrev nå har du gitt meg et bedre bilde av "hvem du" er, og den nyanseringen satte jeg pris på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ny prøver :o Jeg blir kjempeskuffet når ting ikke går som jeg håper, det blir vel alle når det gjelder dette tenker jeg, og tror ingen som "sutrer" etter 3 eller 4 pp gjør det fordi det de ikke vil vise respekt for de som har prøvd MYE lenger. Men dersom du fikk det som du ville i forhold til dette, så hadde det vært graderinger her og da. Gruppeforum for 1. pp, 2. pp -osv. Vi er her fordi vi er prøvere og ufbl, og det kan du også være. Men du må respektere at det er forskjellige mennesker her, i forskjellige faser. Kan du ikke ta de som er her inne seriøst, så burde du ikke være her nei. Dersom du ikke synes man kan snakke om det man føler her, så burde vel strengt tatt ikke du gjøre det heller?

Men du trenger ikke lese alt du ikke intresserer deg for, du trenger ikke latterliggjøre de som skriver her, og for all del, vis respekt! Du kan være enig eller uenig, men ikke skriv at du ikke kan ta folk seriøst, eller at du ler av noen bare fordi de ikke tenker og mener akkurat slik som du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at det alltid er personer som er bombastiske og trurer frem? Hva er det som gjør at de samme menneske stiller seg uforstående til at andre igjen ikke lever og tenker på samme måte som dem selv? Virker snurte og forsvarer seg som best de kan når kommentarer kommer?

Jeg skjønner heller ikke at det skal være nødvendig å poengtere at mitt sexliv er bedre enn ditt fordi jeg har sex daglig... Vi skjønner at du har et annet syn enn mange andre etter en gang, og jeg har kvalitetssex fremfor kvantitestsex betyr da ikke det av vi har et annet syn på vårt sexliv. Det som er viktig her er at vær i sær er fornøyd med sitt sexliv.

Dessuten... for meg er det en selvfølge at en tenker på el når en er i prøverstatus, enten en er 1 mnd prøver eller 24 mnd prøver. Det er tross alt el som er eneste mulighet for å bli gravid. Jeg har en overbevisning om at den dagen en kaster prevensjon har en et stort ønske om barn og det minsker ikke igjennom prøvetiden.

I tillegg er det veldig mange som ikke synes det er naturlig å snakke med venner og familie om prøvingen, det igjen gjør jo at en bruker et prøverforum til tanke, råd og meningytringer. Dette er et sårt og vanskelig tema for mange og det igjen gjør at en MÅ trå varsomt.

Tror vi alle skal gå i oss selv og tenke over hva vi ønsker av tips/råd og støtte på veien mot graviditeten og dersom det ikke er av betydning de ting som diskuteres i det gitte forumet så finn et annet da. Det er så utrolig mange kvinneforum på nett, og noen steder føler en seg vel og andre steder ikke, utfra informasjonen og tema en ønsker å diskutere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ny prøver

er vel ikke annet enn meningsytringer jeg heller driver med

og for andre gang, jeg mener IKKE at sexlivet nødvendigvis er bedre om man har sex hver dag, mener bare at når man ser på sex som et ork, kan man vel nødvendigvis ikke ha et spesielt givende sexliv...er enig i kvalitet framfor kvantitet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...