Gå til innhold

Post dine hardrock/metal videoer her


DeLorean

Anbefalte innlegg

Tool blandet mange elementer inn i sin metal. De ble ikke regnet som Nu-metal eller Grunge, men har tydelige elementer av prog, synes jeg. Her er en låt som går rett i ryggmargen. Fantastisk bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunflower-Delight

Ga deg pluss for den! Jeg vil personlig trekke det enda litt lenger og si at det er ikke musikk i det hele tatt.

Ikke kan jeg si at jeg er særlig glad i grunge heller, med unntak av noe Nirvana.

 

Her er en gjeng fra Skottland som kaller seg Alestorm :

 

Første sang jeg hørte fra Alestorm og som jeg likte godt var denne:

 

 

Og denne er også en god favoritt. ;):)

 

Endret av Sunflower-Delight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Og dette er en av de gamlere metalbanda, startet opp i året 1993 og de splittet fra hverandre i 2004 men skal visst ha kommet tilbake igjen i 2009. Jeg er ikke så sikker på om de har spillt så mange konserter etter 2011. Dette er innpå viking metal sjangeret. Jeg synes denne sangen er kjempebra, "Ironbound". Er definitivt en av mine favoritter fra Einherjer. :jepp:

 

Endret av Sunflower-Delight
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Clutch! Elsker å høre på denne når mandager er mandager:

 

 

 

Du også? Velkommen i klubben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_SeXy_DoRullNisse

Første sang jeg hørte fra Alestorm og som jeg likte godt var denne:

 

Og denne er også en god favoritt. ;):)

 

 

"Tipp topp tommel opp"

 

Er du virkelig inne i folk metal genren kan muligens argentiske Skiltron være et artig bekjentskap, her med innslag av sekkepipe :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle kjenner jo ZZ Top. Denne er usannsynlig tøff, med en monsterbass - så pass på anlegget!

 

Tusen takk for alle bidrag! Skal høre igjennom alt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZZ Top lager gladrock. De får folk i stemning, men det er lett å få en overdose. Jeg så de i Spectrum for noen år siden sammen med det som kunne krype og gå av MC gutter. Jeg var forsynt etter en time. En ukjent låt for meg den du serverte her, DeLorean. Ingen monsterbass, spør du meg. Men tøft, helt enig.

 

Så når ZZ ble servert av deg, som hardrock regner jeg med, så må også han her kunne passere. Skikkelig badass. En gammel låt. Slutten av syttitallet, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Er du virkelig inne i folk metal genren kan muligens argentiske Skiltron være et artig bekjentskap, her med innslag av sekkepipe :

Takk for tips. Har ikke hørt om disse før. Hører på mye folkmetal, men en vil stadig bli kjent med nye band. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...