Gå til innhold

Post dine hardrock/metal videoer her


DeLorean

Anbefalte innlegg

A perfect Circle er en solid metalgruppe med særdeles kompetente musikere. Jeg liker ikke alt. Noe blir for sært og dystert. Her er de live. I en ballade. Bare hør hvordan låten bygger seg opp. Fra det vare til man ikke er i tvil om dette er metal eller ikke. Dette er følsomhet med hår og baller.

 

Sånn generelt: Er en ballade av en metalgruppe som metal å regne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_SeXy_DoRullNisse

Nu-metal er Linkin Park, Limp Bizkit og lignende. Er ikke rock eller metal i det hele tatt spør du meg.

 

Ga deg pluss for den! Jeg vil personlig trekke det enda litt lenger og si at det er ikke musikk i det hele tatt.

Ikke kan jeg si at jeg er særlig glad i grunge heller, med unntak av noe Nirvana.

 

Her er en gjeng fra Skottland som kaller seg Alestorm :

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gruppe som stjeler uhemmet fra metal og syttitallet er Wolfmother. De har alikevel en helt unik sound der jeg setter pris på at bass og basstrommer har en tydelig plass i lydbildet. Noe mye av metalproduksjoner mangler. Greit nok, overstyrte gitarer er jo selveste bærebjelken i sjangeren, men jeg opplever ofte at resten av lyden er forvrengt også.

 

Wolfmother har en tett og fin sound som jeg liker og det låter fett på mine vintage JBL studiomonitorer.

 

 

Debuten til Wolfmother var jo grensesprengende ;) Bare resirkulering her, men FOR en måte å gjøre det på! Veldig synd at bandet gikk i oppløsning etter den. Cosmic Egg var ok, med noe tøffe riff - men ingenting var virkelig bra på den. Synes jeg da. Wolfmother ga forøvrig ut nytt album i fjor; New Crown. Lurer på hvor mange som har fått med seg det...

 

Men enig, trommene og bassen var virkelig i fokus hos Wolfmother når de var på topp. Det låt tungt og tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ga deg pluss for den! Jeg vil personlig trekke det enda litt lenger og si at det er ikke musikk i det hele tatt.

Ikke kan jeg si at jeg er særlig glad i grunge heller, med unntak av noe Nirvana.

 

Her er en gjeng fra Skottland som kaller seg Alestorm :

 

 

 

Takk for det! Men herregud da, når kidsa sitter og lytter til Limp Bizkit og Linkin Park og det liksom er det tøffeste de har hørt. Det er sååå kult. De vet jo ikke hva de snakker om. Er jo ikke noe sjel i den musikken der. Og Fred Durst må jo være musikkens største douchebag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som liker litt jamming, med et touch av jazz. White Denim oppdaget jeg i fjor og er et utsøkt band. Funky og lekent, med en nesten litt jazzete tilnærming til musikken.

 

Dette er veldig dyktige musikere! Håper dette er et tips som flere vil like :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_SeXy_DoRullNisse

Takk for det! Men herregud da, når kidsa sitter og lytter til Limp Bizkit og Linkin Park og det liksom er det tøffeste de har hørt. Det er sååå kult. De vet jo ikke hva de snakker om. Er jo ikke noe sjel i den musikken der. Og Fred Durst må jo være musikkens største douchebag.

 

Rapcore suger hæstebæsj for å bruke et mildt uttrykk.

 

Endret av SeXy_DoRullNisse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte White Denim iallefall og som sagt Clutch og begge de bandene har country som undertone og det blir ganske kult. Veldig OK å få noe ny input- jeg er såpass gammel at jeg har sluttet å oppdatere meg. Skjer en sjelden gang om jeg har fått med meg noe på radioen og jeg har ingen i omgangskretsen som deler den siden av musikksmak med meg- de vet ikke engang at jeg liker det for det er noe jeg foretrekker å høre på alene og de ville rynket på nesa om de visste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte White Denim iallefall og som sagt Clutch og begge de bandene har country som undertone og det blir ganske kult. Veldig OK å få noe ny input- jeg er såpass gammel at jeg har sluttet å oppdatere meg. Skjer en sjelden gang om jeg har fått med meg noe på radioen og jeg har ingen i omgangskretsen som deler den siden av musikksmak med meg- de vet ikke engang at jeg liker det for det er noe jeg foretrekker å høre på alene og de ville rynket på nesa om de visste.

 

Glad du likte det :) Jeg elsker å gi input til andre. Det er mye bra musikk der ute og det meste går ikke på radioen. Det er jo stort sett pop som dominerer der.

 

Føler meg igjen i det du skriver, stort sett sånn jeg har det også.

 

Gir deg gjerne flere tips på PM om du vil? Vet om veldig mye bra musikk, har det nesten som hobby jeg.

Jeg kan sitte i timesvis og oppdage ny musikk. Det er det beste jeg vet.

 

Såpass gammel? Jeg er 35 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glad du likte det :) Jeg elsker å gi input til andre. Det er mye bra musikk der ute og det meste går ikke på radioen. Det er jo stort sett pop som dominerer der.

 

Føler meg igjen i det du skriver, stort sett sånn jeg har det også.

 

Gir deg gjerne flere tips på PM om du vil? Vet om veldig mye bra musikk, har det nesten som hobby jeg.

Jeg kan sitte i timesvis og oppdage ny musikk. Det er det beste jeg vet.

 

Såpass gammel? Jeg er 35 :)

Ja, er 42- burde sikkert ha gått over til å like danseband-greier for lenge siden men ser ikke ut til at det skjer. Jeg blir glad for tips men kan ikke love at det går fort med meg så ikke gi meg en altor stor liste til å begynne med for jeg må være i humør og ha tid til å sjekke det ut så kan jeg heller be om mer etterhvert om du syns det er greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Danseband? Nei du, jeg håper det er en stund til. Har ikke alltid så mye tid jeg heller, men skal sende en overkommelig liste etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Danseband? Nei du, jeg håper det er en stund til. Har ikke alltid så mye tid jeg heller, men skal sende en overkommelig liste etterhvert :)

Det er veldig snilt av deg, tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Angående danseband så tror jeg aldri det vil skje. Jeg begynner å svette på ryggen når jeg hører det og jeg tuller ikke. Kroppen går i forsvarsmodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående danseband så tror jeg aldri det vil skje. Jeg begynner å svette på ryggen når jeg hører det og jeg tuller ikke. Kroppen går i forsvarsmodus.

Stakkers lille Visp. Dette høres ille ut. Du er nødt til å selvmedisinere deg . Karsk er utmerket. Jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkers lille Visp. Dette høres ille ut. Du er nødt til å selvmedisinere deg . Karsk er utmerket. Jeg vet.

 

Karsk er veldig veldig vondt! Og man blir ganske så dårlig dagen etter så du prøver bare å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...